G-Shock only III

Heb hem maar weer eens in een pimp jasje gestoken.

12 likes

Tring! PostNL meneer voor de deur met deze NA. Benieuwd of en hoe de tijd synchronizatie vannacht werkt, vanavond eens handleiding doornemen…

17 likes

Simpel voor het raam leggen, het liefst richting het Oosten met de wijzerplaat. Zou automatisch moeten werken. Magisch.

2 likes

Voor de mensen die mijn ad niet hebben gezien, ik zou graag mijn dw5600 in nieuwstaat willen ruilen. Iemand een casioak liggen? :grinning_face_with_smiling_eyes:

Ik was van plan mijn DW-5600 als beater te gebruiken en mijn nieuwe DW-6900 een beetje netjes te houden. Tot ik gisteren een muurtje tegenkwam toen ik wat spullen aan het verhuizen was :grimacing:

Nu heb ik twee beaters :grin:

13 likes

Specs (goed!) en foto’s (mooi!) zeggen niet alles, blijkt weer eens; ik vind mijn awg-m100 niet zo mooi staan op de pols, lomper dan casioak. Leesbaarheid valt ook tegen, vooral bij weinig licht. Ik denk dat ik hem wegdoe, wat verlies pak en voor de lichtgrijze casioak ga als beater!

2 likes

Post uit Japan! :sunglasses:

(In een DHL Express doos)

27 likes

op naar de nazomer!

10 likes

Pfff mooi pakketje zo!

En wat erin zit is ook gaaf.

Veel plezier ermee!

Incoming!!

7 likes

10 likes

18 likes

Een nieuwe gevonden ja ? :grinning_face_with_smiling_eyes::+1:t2:

Haha jazeker. Draagt fijn. Heb al eerder de zwarte variant gehad. Nu hopen dat ik deze keer geen pech heb met condens achter het glas. :sweat_smile:

13 likes

13 likes

Dat hebben ze allemaal. Staat zelfs in het boekje omschreven als producteigenschap :persevere:

wat erg eigenlijk… hele slechte eigenschap vooral voor een g shock… ik maar denken dat hij lekkage had. tegelijkertijd wel fijn om te weten dat het dus niet schadelijk is en er geen water naar binnen is gekomen. persoonlijk vind ik dat het wel een beetje de fun er van af haalt gezien je dus ‘’ moet opletten dat…’’

1 like

Die condens is er als het goed is alleen bij grote temperatuurverschillen. Normaal gesproken zou de temperatuur binnen en buiten het horloge aan elkaar gelijk moeten zijn, en dan condenseert er niets.
Van de stapel G-Shocks die ik hier heb liggen, heeft er geen één daar last van.

Loopt het echt uit de hand, even langs de horlogemaker voor een druktest, het kan zijn dat er bij een van de knoppen of de achterplaat iets lekt, of kijken of je het aandurft om een bak silica korrels te pakken, de achterplaat los te maken om de boel te drogen.

(pas op met de schroefjes in de kunststof behuizing en vergeet niet de keerring lichtjes met siliconenvet in te smeren als je de boel weer dichtmaakt).

Ik heb dus maaanden geleden een GA2100 gehad die ik destijds onder de douche om had ( gewoon normaal temperatuur ). Ben minuten later buiten gaan wandelen toen het best fris was buiten… maar of het echt koud koud was buiten? Nee… dus zelfs DAN komt er condens achter. Als je het mij vraagt zou daar gewoon ergens water in zijn gekomen. het is dus niet alsof ik vanuit een sauna, direct in een koud bad sprong… dus als een Casioak dat niet aan kan, denk ik dat deze modellen gewoon niet echt tough genoeg zijn vind ik. met de DW5600 heb ik dit soort problemen nooit gehad.

1 like