GA-100, GA-110, GA-2100, GM-2100 worden massaal nagemaakt en aangeboden vie verschillende kanalen.
Je moet inderdaad er al wat in weg zijn om de fakes te spotten en dan nog. Ik ga liever op zoek naar modellen die niet of weinig nagemaakt worden. Don’t wanna burn my fingers.
Meestal verraden de fake garantiekaarten, hang tags met verkeerde specificaties, afwijkende manuals, en foute verpakkingen al veel.
Allemaal makkelijk te herkennen.
Vreemde strategie.
Bluetooth zonder Tough Solar, je ziet het meer en meer.
Kan ook met de maakkost te maken hebben natuurlijk. Voor een Casio moet je rekenen reële maakkost x2 = retailprijs.
Ik ben sowieso geen fan van Bluetooth in m’n horloge. Een van de pluspunten is dat ik er minder door op m’n telefoon kijk, niet meer.
Maar het echte werk is moeilijker natuurlijk, de details en kenmerken van het uurwerk zelf!
Zat te proberen met een Casio om de echtheid van een module te testen hoor, druk eens 3 knoppen in, links boven, links onder, rechts onder om in de testomgeving te komen, daarna met rechts onder door de verschillende standen heen tot je weer bij de normale tijdsweergave bent.
Rechtsboven, linksboven, links onder is de tilt sensor en de check voor de zonnecel.
Dit werkt vooral bij de digitale modellen, tot nu toe lukt het hier prima bij de PRW-3100 protrek, de 5610 en aanverwante squares, de G-9000 mudman, de GW-9400 rangeman en de GWF-D1000 frogman.
deze staat in het blauw, voor de liefhebber.
Yes, gezien!
Tijdje terug een gezocht-topic voor aangemaakt maar inmiddels al een aantal andere aankopen gedaan!
Hij blijft gaaf!
Daar zijn ook verschillen te herkennen, weliswaar moeilijker.
Simpele dingen als een niet synchroon lopend digitaal en analoog gedeelte vallen al snel op.
Of een transparante sticker met gekleurde lijn op de achterkant, dead giveaway!
Verder het ontbreken van quick release springbars, op GA-2100 of GM-2100. Ook makkelijk te spotten.
Ga in eerste plaats op fouten in de verpakking of documenten af, als die niet kloppen is het horloge ook nep.
Het is gewoon een Gw-b5600. Zonder solar…