G-Shock only V

Een gele g-shock mag niet ontbreken in je collectie, las ik een poosje terug…

Dus ik was druk met het zoeken naar een gele! De 6900 was veel te klein… Eigenlijk de allermooiste vind ik nog steeds de GX-56… Die is alleen niet in het geel gemaakt…

Nog niet… Maar zodra alle componenten binnen zijn uit Frankrijk en Maleisie ga ik hem MODDEN!!! :slight_smile:

7 likes

14 likes

Dat is ook nog een mooi doel voor mij :grin:

1 like

Ik zie trouwens de witte manga 2100, maar niet de blauwe? Bewuste keuze of nog niet te pakken gekregen voor de juiste prijs?

1 like

Ik gooi het maar even in de groep,
met de MRG-5000 serie wachten op een uitvoering met MIP display :thinking:.

Ik lees online voors en tegens …
Ben benieuwd :wink::+1:

• wachten op MIP
  • Nee, classic display is the way
0 stemmers

10 likes

Dat was de vraag waar ik ook mee zat, toen ik koos voor de huidige MR-G B5000.

Ik ben opgegroeid in de jaren 80 met Casio’s zonder MIP. Het zal wel een stukje jeugdsentiment zijn :slight_smile:, maar voor mij moet een Casio - en dus een G-Shock - gewoon beschikken over een ouderwets scherm.

5 likes

(Hoe mooi de MIP-schermen ook zijn, dat dan weer wel!)

2 likes

Klopt, las ik laatst ook :grin:

Ik ben benieuwd wat je er van maakt.
Ik heb wat onderdelen besteld bij SKXMOD, kan ik binnenkort ook lekker knutselen met de GA2100.

7 likes

Een gele g-shock mag niet ontbreken in je collectie, las ik een poosje terug…

Dat is ook nog een mooi doel voor mij :grin:

Ik weet van niks…:face_with_peeking_eye:

2 likes

Klopt…
Is bewust de witte geworden…
Vond de blauwe persoonlijk minder mooi :blush:

1 like

Ha! ik had dat precies andersom, er zijn al zoveel witte G-shocks, dus bewust de leuke blauwe gekozen :sweat_smile:

1 like

Ik ben benieuwd of het dan oke is om hem te laten zien. De module is origineel, de bezel is maleisisch, in een kleur die niet op shockbase vermeld wordt.

Als er een logo op staat, durf ik hem niet te posten. Is de bezel logo vrij zoals mijn stalen MOD, post ik met liefde een plaatje!

2 likes

Hoppa, binnen :+1:t2: na een nieuw batterijtje in de 591 gedrukt te hebben en een half uur gekloot te hebben om het bandje er weer op te zetten, kwam ik erachter dat 1 pusher niet werkte :thinking: gloeiende… bandje eraf, ding weer open, uurwerk eruit, batterij in ander uurwerk, uurwerk erin pielen, dichtschroeven, testen en gelukkig werkt het nu. Bandje erop frutselen, foto maken, horloge afdoen en daarbij knalde 1 pushpin weer los :drooling_face::grimacing: 10 minuten bezig met bandje weer vastzetten en klaar :rofl: de GD-100 was probleemloos, prima ding :ok_hand:t2:

Blij met allebei, bij mekaar hebben ze 45 euro gekost dus ze mogen wat lijden :upside_down_face:

13 likes

Ik snap het dilemma :grimacing:
Geen idee, ik ben te nieuw hier om precies te weten waar de grens ligt.
Ik heb trouwens een “hij die niet genoemd mag worden” op het oog :smile:
Tweedehands 5610 komt ook binnenkort :star_struck:

3 likes

15 likes

:joy::+1::+1:

2 likes

Was probleemloos… kijk ik net op mn horloge en zie ik een dikke vochtplek :grimacing: Potdikke ! Vanmiddag had ik em ff onder de warme kraan schoongemaakt en blijkbaar komt er ergens water binnen. Opengemaakt en het probleem was gelijk zichtbaar, pakking zat dubbel en daardoor zat er iets water in het horloge. Gelukkig niet op het uurwerk. Spul drooggemaakt, pakking goed gelegd, dichtgemaakt, nog eens onder de kraan en weer om de pols. Kiekn wat et word !

3 likes

Vooral die eerste , erg leuk model :smiling_face::+1::+1:

1 like

En eigenlijk is dat het leuke van 2e hands. Kun je er nog iets van maken of was het een bagger aankoop.

Die gok is al leuk :slight_smile: Of waren deze zo goedkoop dat je ze voor dat luttele bedrag nieuw kon kopen?

1 like

Ja he ! De GAW-100 heb ik ook gehad, die lijkt er wel wat op en is een slagje groter dan de 591.

1 like