Condens had ook gekund.
Overkwam mijn Casioak ook.
Vond ik wel vreemd en niet echt bij het G-shock image passen (understatement!)?
Condens had ook gekund.
Overkwam mijn Casioak ook.
Vond ik wel vreemd en niet echt bij het G-shock image passen (understatement!)?
Precies dat. Tis altijd een gok en dat bleek ook maar weer met de 591 een kapotte pusher. Ik heb ze allebei van MP en van allebei nog 5 euro afgelult want MP ![]()
Had ik vorige week ook met mn 2100 en volgens mij hebben er meer eigenaren last van. Maar het past niet bij Gshock idd …
Laat de nieuwe shocks maar binnenkomen. Nog 2 voor mij en 1 voor mijn vrouw… Stiekem heeft ze nu ook al 4 horloges en haalt ze mijn kinderen bijna in ![]()
Nog nooit meegemaakt in mijn meest gebruikte gele B2100, maar draag hem eigenlijk alleen in de zomer, zon, zee, sauna, zwembad àlles eigenlijk wel.
Schijnt ook dat de Bluetooth versies er minder last van hebben?
Ik heb het nu twee keer gehad bij deze.
Beide keren tijdens een dag met behoorlijk fysieke arbeid i.c.m. koud weer onder het vriespunt en veel wisselingen van binnen naar buiten.
Ik denk dat de temperatuur in de horlogekast dan telkens toch zodanig is opgewarmd en weer afgekoeld dat het (te)veel condens gaf wat op de binnenkant v/h glas neersloeg. En dat heeft als een soort van koudebrug gewerkt. Achterkant zit op de pols dus die blijft wel ‘warm’.
Het schijnt normaal te zijn en gebeurt blijkbaar vaker.
Vraag me af of niet moeten kunnen condenseren van binnen ook een G-shock feature zou moeten zijn?
Mooie!
Het is gek dat het met de 2100 wel gebeurd maar met de andere Gshocks niet wanneer ik die draag. Misschien toch iets van een ‘foutje’ in het ontwerp ? Zolang de condens ook weer wegtrekt is er weinig aan de hand lijkt mij maar tis wel vervelend dat een horloge dat alles aankan een beetje moeilijk gaat doen als de temperaturen wat veranderen.
Mijn bouwhorloge heeft ook condens onder het glas in de winter , maar het zij hem vergeven ![]()
Ding zit dagelijks onder de stof / gips en soms ook purschuim .
Je zou kunnen kijken om het horloge een keer te openen op een dag met lage luchtvochtigheid.
Ik zat ook al te denken om het geopend in een bak met stikstof ofzo te leggen zodat alle zuurstof met vocht eruit gaat, maar dat is minder praktisch ![]()
![]()
Denk dat die modellen tijdens de moesson zijn geassembleerd ![]()
Alleen de 2100 modellen hebben dit. de Bluetooth modellen nog niks gezien op het internet met hetzelfde probleem… misschien net wat anders gesealed.
zou eigenlijk niet mogen. maar die van jou is echt goed gedragen zie ik, mooi man. kan zijn dat de rubberen O ringetjes een beetje op zijn of compleet uitgedroogd haha.
Zou me niks verbazen inderdaad, draag hem al 5 jaar elke dag op de bouw en ik weet zeker dat heel veel horloges al de geest hadden gegeven met mijn werk.
Deze gaat gewoon door ![]()
zo hoort het!
Zoals onze Amerikaanse vrienden zouden zeggen: badass!
Deze GBD800 lag jaren in de kast, tijdens een verbouwing kwam hij plots toch weer van pas. De beige band en case was wel volledig naar de haaien na de verbouwing.
Omdat ik hem toch leuk vond, en ik plots een soort Gshock interesse ontwikkelde, heb ik deze (met oem onderdelen) een nieuw leven gegeven.
Best leuk zo weer ![]()
Eens kijken of de Gshock interesse blijft, wellicht komt er dan eens een duurder model.