G-Shock only V

Ik begrijp het niet. Is dit voor om je pols of moet je het ergens anders dragen? :face_with_hand_over_mouth:

2 likes

Simpel, doeltreffend en zeer comfortabel…

15 likes

Blijft een mooi horloge :slight_smile:

9 likes

Fijne avond!

11 likes

Ik draag de laatste tijd maar weinig G-shock…
Komt ook wel door het vervelende koude weer,
met een trui, dikke jas en regelmatig handschoenen draag ik liever een klein en plat horloge,

Zoals deze vintage Casio f-91c

Ben ik de enige die er zo over denkt?

8 likes

Zeker niet :slight_smile: Op het werk heb ik kleding aan waar prima een G-Shock onder past, maar thuis pak ik ook steeds vaker een Tissot ( even vloeken in de kerk! )

1 like

Ik draag eigenlijk alleen nog maar G-shocks :sweat_smile:
Op de bouw mijn trouwe blauwe rakker

en als ik thuis kom gaat meestal de Mudmaster of de Eric Haze om

Gaat wel ten koste van mijn andere horloges , alleen de 2 SuperOcean’s krijgen af en toe nog wat draagtijd :grimacing:

6 likes

Mijn dagelijks horloge is inmiddels de GBD-200 geworden. Wat fors om mijn pols maar onverwoestbaar. Fijn scherm en stappenteller is mooi meegenomen. Wereldklok, timer, stopwatch (stopwatch vreemd genoeg alleen hele seconden), en workout registratie.

Alarm heeft een trilfunctie, ook erg fijn. Toen ik in een hotel in Berlijn mijn telefoon ver weg moest leggen, de alarmen op de telefoon uitgeschakeld en de G-Shock gebruikt. Prettig wakker worden.

10 likes

Vandaag 2 opknappers binnen gekregen :innocent:
Eentje waar ik al FF naar op zoek was…
Namelijk de DW-6630B-9…
Bezelrot wist ik, maar de module is echt in perfecte staat!
En met de “G” in de Electro Luminescence…
Origineel kwam deze ook met een bumper…
Dus ik weet wat ik nog moet zoeken :crazy_face:

En als extraatje de DW-9050C-3V (met kapotte band)…
Gewoon voor erbij…
Voorzien van een nieuwe batterij, en vooral FF opgepoetst…

Plaatjes:

11 likes

Dat herken ik ook wel. De meeste van m’n horloges zijn groot en groot en dat zit niet lekker om de pols met een winterjas die goed afsluit bij de polsen dus af en toe sla ik een dag over met het dragen van een horloge :grimacing: Tijd voor de zomer !

2 likes

Nee dat kan ik echt niet, voelt altijd of ik wat mis :grin:

1 like

Mijn eerste mod! :smile:

Het bleef broeien dat ik m’n ‘gouden’ 2100 metal niet heb zoals ik wil.
En na van de koop van de gouden versie, die wel de wijzerplaat had die ik wil, afgezien te hebben ben ik eens gaan googelen op GM-2100 teardowns.
Was benieuwd of die uurmarkeringring los te halen was om bijvoorbeeld te ruilen of verven.

En warempel, dat kon!
Dus vanavond aan de slag gegaan, spuitbusje goudverf zijdeglans gekocht en klussen maar.

Uit elkaar schroeven was zo gepiept. Glas eruit halen zonder tool: horlogekast voorzichtig in bankschroef, met zacht rubberen achterkant van een schroevendraaiertje en hamer floept ie er zo uit.

Terugplaatsen: eerst pakking in de kastrand, dan glaasje zo recht mogelijk erop leggen en met breed zwaar voorwerp erin drukken/persen.

Ringetje spuiten en geföhnt (geen geduld om te wachten!)

Alles terug in elkaar et voila!

Precies zoals ik hem wil.

Stuk beter dan dat het was.

21 likes

Daar heb ik toch wel diep respect voor!!! Dat had mij meerdere horloges gekost :slight_smile:

Modden is echt leuk :star_struck:

1 like

10x beter dan het origineel :+1:t2::smile:

1 like

Knap gedaan en zeer geslaagd resultaat :+1:

1 like

Moet je ook maar net weten dat de chapter ring en de ring voor de indices losse onderdelen zijn. Of heb je eerst een modding site geraadpleegd?

1 like

Google & YT!

4 likes

Oh god, must resist om dit niet als hobby te gaan oppakken :smile:

1 like

Lekker zeg!!!

Spuit hij ook zelf die ring even, en dan geen geduld om te wachten, hahahahaha.

Er zijn een heleboel losse accessoires te koop, maar gelukkig allemaal fake, dus daar blijf ik heel ver vandaan.

Resultaat is prachtig!

1 like

Dank en idd (te) ongeduldig…

Iets condense na het omdoen vanochtend.
Misschien toch iets te snel weer dichtgeschroefd en verf niet genoeg gedroogd of nog restvocht van het glaasje reinigen.

Hij ligt alweer met achterkant eraf te drogen.
Leermomenten! :+1:t2::wink:

@Hans82 gewoon doen: zo duur zijn ze niet en de lol is heel leuk!

7 likes