G-Shock only VI

Welke ref is dit?

Mooi dat ie goed terecht is gekomen, dat stil liggen is ook zonde :grin::+1:

1 like

DW-5000R-1AER

1 like

Leuk, ik kende deze eigenlijk nog niet.

Is de herwerking van de “original G-Shock”. Meer voor fans of collectors. Op batterij, en er staat “Japan” verwerkt op de dial. :slight_smile: Hij is wel zwaarder, en dus iet-wat meer “premium” dan de GW of DW-5600. Die zijn natuurlijk wel wat vaker in de sale, en aanzienlijk goedkoper. De 5000R komt zelden in prijsverlaging. Ik heb hem 2 maanden geleden voor 160 gevonden van een juwelier, via Bol. Geen spijt! Leuk ding.

1 like

Volgens mij is het LCD scherm ook specifiek voor de 5000R gemaakt en is de bezel en band ook anders dan de normale versies.

Ben er zelf ook mega blij mee. Als ik 1 g-shock zou mogen kiezen zou ik altijd weer bij deze uitkomen.

12 likes

1 like

Na een korte afwezigheid (problemen met inloggen) kan ik weer posten! Bedankt voor de hulp @Jur :slightly_smiling_face:

11 likes

Zeker een lekker horloge, door de iets ielere cijfers dan de 5610 voelt hij lekker oldschool.
Krijgt helaas weinig draagtijd ivm de concurrentie.
Kijkhoek is een verademing, blijft altijd scherp onder een hoek alleen als je er recht op kijkt heeft hij iets minder contrast. Zo heb je altijd wel weer wat :smiley:

14 likes

Nu ben ik benieuwd! Wat is de concurrentie van de 5000R? Ik heb juist meerdere verkocht omdat ik toch alleen de 5000R droeg :laughing:

1 like

14 likes

Nog een paar dagen…

10 likes

Tsja, wat betreft de metalen case, screw on achterkant en stn scherm lijkt ie op de GMW-B5000.

https://casiofanmag.com/g-shock/gmw-b5000/

Wat bezel, bandje en kleurstelling betreft de GW-M5610-1 die heeft wat mindere kijkhoeken maar wel weer solar, MB6 en auto light.

En natuurlijk de hele 5600 serie.

Wat ik erg leuke combi vind is een 5610 negative met een positief uurwerk erin, dan krijg je dit:

12 likes

10 likes

Wow, die 5610. Hoe nice! Echt een plaatje. Tijd dat Casio die zo produceert, denk dat ze als warme broodjes zouden gaan :baguette_bread:

1 like

Zag deze net op vakantie in de etalage liggen. Trekt me wel. Vind dat blauw wel wat hebben.

Heel even over nadenken nog. :grimacing:

9 likes

EN dan de GPR aan mij aanbieden? Of schuurt die band ook zo???

1 like

Hoe ziet de pin boven de ctl920 batterij er bij jou uit? Ligt die op de 920 of maakt die contact met de cr2016 die er boven komt?

Bij mij zit ie er nu een beetje tussenin. Het horloge loopt, maar het licht doet het nog niet en ik kan nog niet naar alarm e.d.

Ik heb er niet zo’n last van, maar het is precies dezelfde band als van de gele, waar je je zo aan ergerde. Deze is alleen door al het gebruik (mijn meest gedragen g-shock) wel wat soepeler… Heb je interesse dan?

1 like

13 likes