G-shock only

hehe. Nee. Alleen zwart graag.

Ja, maar daar begin ik niet weer aan. Ik heb het nu precies zoals ik wil.
Trouwens, zelfs de stille notificaties pakt de Casio app.
Erg onhandig.
Je moet gewoon in de Casio app, per app kunnen bepalen of je ze wil of niet.
Of nog beter, via een log systeem. Zodat bepaalde systeem notificaties ook uitgezet kunnen worden.

Helaas is dat een Android (in ons geval) verhaal. Android pusht de notificaties allemaal door, totdat je de notificaties per app, op de telefoon (!) utschakelt.

3 likes

heb nog wel een DW6900 band voor je als je wil, iets breder en stijver dan de DW5600

Maar ik neem aan dat de Casio app die dan naar het horloge pushed.
Dat moet dan toch te filteren zijn ?

Nee dank je. Komt wel goed :+1:t2: :slightly_smiling_face:

1 like

Ah moest nog ff reageren, nee dat kan niet gefilterd worden. De filtering wordt gedaan op de telefoon waarna het als notificatie wordt verzonden naar scherm én naar de G-Shock app, maar dat is platte data oftewel, alles wat op je scherm komt komt ook op je telefoon.

3 likes

Waarom kan Garmin dit wel dan ?

Garmin haalt de data op per app (en dan ook alleen bij Android phones vlgns mij) en G-Shock het hele pakket notificaties. Is makkelijker te programmeren dus je hebt gelijk als G-Shock dat ook zou moeten kunnen… met een nieuwe app dan want deze gaat t nooit laten gebeuren.

1 like

Ja daar ben ik ook bang voor.
Casio loopt zwaar achter op het app gebeuren :confused:

1 like

Ff nog vraagje over die GBX… zit daar ook een stappenteller op?

Yup. Al hoor ik her en der dat deze niet echt lekker functioneert…

Op mijn GBD-100 werkt deze eigenlijk uit de kunst :ok_hand:
1 x keer gewandeld met GPS op telefoon aan, zodoende kalibreert de G-Shock zich met het aantal stappen. Hoe langer en vaker je afstanden aflegt mét GPS van de telefoon, des te accurater de stappenteller ook wordt.

Maar na 1 keer wandelen met GPS wordt mijn standaard 5 km rondje hardlopen gezien als 5,27 km, en dan zonder GPS. Dus da’s best wel netjes denk ik.

Ik vind m wel geinig die GBX… :thinking: iemand die mijn GW-M5600 wil? Net nieuw aangeschaft… :grin:

Nadat ik een nieuwe batterij heb geplaatst in mijn GA-100 lopen de wijzers niet meer.
Geprobeerd om te resetten maar de wijzers blijven stil staan.
Vraag me af of hij toch schade heeft opgelopen door de woning brand.
Andere G-Shocks doen het gewoon nog.

Ook maar een G-shock voor erbij gekocht, toch wel handig voor strand/ zwembad :slight_smile:

2 likes

Blijft leuk! Welk type is dit precies?

1 like

De GBA-800-1AER

Die van mij ? Of van LRA ?

Mijne is de GBX-100 met de bracelet van de GW-B5600
:smiley: :+1:t2:

1 like

Had de bezel nog liggen en er maar een mooie DW5600 bij genomen.
291eb7c46670f807c3b5e99323eb653d10e7e4d7_2_281x500

10 likes

Die ziet er goed uit :sunglasses: