Klinkt als een mooie toevoeging aan de box. Benieuwd naar het resultaat.
Misschien leuk zo’n klusprojectje, maar dan verlies je toch het voordeel van de Solar functie? Ik heb een aantal Solar/eco drive horloges die in een soortgelijke horloge box liggen. Die zet ik af en toe overdag in het raamkozijn. Werkt prima.

Misschien leuk zo’n klusprojectje, maar dan verlies je toch het voordeel van de Solar functie? Ik heb een aantal Solar/eco drive horloges die in een soortgelijke horloge box liggen. Die zet ik af en toe overdag in het raamkozijn. Werkt prima.
Mijn horlogebox staat op een redelijke donkere plaats. door in die box een paar ledjes in te bouwen blijft het energiepeil van het uurwerk op peil en is het altijd klaar voor verbruik. Een eerste onderzoekje leert dat een paar beurten van 10 minuten verlichting per dag, met 3 ledjes, voldoende is om het uurwerk bedrijfsklaar te houden. Ik moet er wel bij vertellen dat het voor mij ook een leuke uitvlucht is om het elektronica-materiaal eens boven te halen.
Hij is en blijft mooi
Ik draag hem ook iedere dag.
Ondertussen is de interesse voor de G-shock ook bij vrouwlief gewekt en is er voor haar een Baby-G besteld.
Ben ook benieuwd naar het eind resultaat.
Heb internet afgezocht maar iets soortgelijks maar bestaat schijnbaar niet op de G-Shock box van Casio na dan die nergens te verkrijgen is.
Help! Ik heb een 2100 top maar ik draag hem bijna nooit. Zit te twijfelen om deze van de hand te doen en een 5000 voor terug te nemen. Maar ik verzuip in de soorten en mogelijkheden. Gezien hier de kenners zitten is mijn vraag. Is er ergens een simpel overzicht. Ik heb eigenlijk maar 2 harde eisen Altijd kunnen zien hoe laat het is en welke datum.
Heel mooi, maar een MR-G is boven mijn budget. Tijdens de week aan het snuisteren geweest op Casio-Europe in verband met de Baby-G voor vrouwlief toen ik een MR-G tegenkwam van ongeveer 7.300 eurie. Ik moest even slikken. Het was wel een prachtig uurwerk.
Ja dat zijn die hammerite uitvoeringen van de MR-G, daar zit enorm veel handwerk in.
Deze gewone MR-G kost, zeker gebruikt rond 1300 euro.
Ze zijn van titanium en hebben een geweldige afwerking.
Prachtig die van jouw, maar jij wilde deze toch verkopen.
Ik ben heel tevreden over de kwaliteit en afwerking van de MR-G,
Een prachtig uurwerk. . Het nadeel van een G-shock is dat je steeds weer eentje ziet die je zelf ook wel wil hebben.

De bovenstaande GWG-1000 werkt op zonenergie, maar aangezien ik niet elke dag hetzelfde horloge draag, zal deze Casio dus ook zijn tijd in de box doorbrengen. Omdat het voor een batterij beter is om niet te ver te ontladen, rijpt het plan om de horlogebox te voorzien van een ledverlichting op de plaats waar dit horloge bewaard wordt. Voorzien van een timertje die de verlichting regelmatig in- en uitschakelt en zo de batterij op peil houdt. Het systeem zou werken op een adapter of batterijen.
Volgende week eens kijken om de soldeerbout boven te halen en een beetje te experimenteren.
Bij nader inzien, en het doorpluizen van de “operation guide”, blijkt het niet echt nodig te zijn.
Een uur na het opbergen op een donkere plaats gaat het uurwerk in “sleep”. De secondewijzer en lcd-scherm worden uitgeschakeld. Na 6 dagen gaat het uurwerk in “operation sleep”. Alle wijzers gaan op 12 uur gaan staan en alle functies worden uitgeschakeld. Enkel de tijd wordt intern bijgehouden. In die toestand kan de batterij 6 maanden overbruggen.
Bovendien past de Mudmaster niet zomaar in de horlogebox zonder deze te verbouwen. (56 mm breed). Het uurwerk zal dus in zijn origineel blik bewaard worden en in een tijdspanne van 6 maanden zal het uurwerk wel meerdere keren gedragen worden.