G-Shocks, welke?

Gegroet, heren en dames van het goede leven,

Ik ben op zoek naar een Casio G-Shock. Ja, zo’n oerlelijk stuk plastic :stuck_out_tongue:
Ik zit er al een tijd mee in mijn hoofd, vaak op de site gekeken maar eigenlijk nog geen geschikt model gevonden. Naar aanleiding van André’s g-shock-gekte maar eens grondiger en assertiever dan voorheen de lijst van Casio door zitten kijken. Er is eigenlijk geen een model wat mij echt aanspreekt. Doch zou ik, als ik stinkend rijk zou zijn, er gelijk een stuk of 8 bestellen. Helaas (of gelukkig, voor de postbode), ben ik dat niet en zoek ik naar één functioneel, oerdegelijke G-shock. Het liefst eentje waar ik ook mee over straat gezien kan worden (in hoeverre dat mogelijk is).

Ik heb van de gigantische lijst er een paar ‘toppers’ uitgehaald, ik zou u graag om uw mening vragen. Hier is de voorlopige selectie:

G5600GR-7

Leuk, echter vrij standaard en voor de functies erg prijzig.

G9000MX-8

Ik vind zwart-oranje een mooie kleurencombinatie. Verder speel ik nooit in de zandbak, noch participeer ik in een moddergevecht. Betaalbare G-shock.

GW-9200


Alle functies die je je maar kan wensen. Oerlelijk maar je kan er werkelijk alles mee, ik zal een barometer of een hoogtemeter niet snel gebruiken maar het kan ooit wel eens van pas komen. Daarnaast kan je er stoer mee doen als iemand vraagt wat voor een lelijk gedrocht je om je pols hebt. Ik vroeg me af of hier een soort van speciale editie met een ander kleurtje (wit bv) van is maar ik kan niks vinden.

G-7800

Ik vind het tof dat de seconden een gelijkwaardige grootte hebben. Daarnaast is het leuk om een naam oid in te stellen. Niet veel functies, is dan ook wat goedkoper te verkrijgen. Wel erg groot!

GX-56


De nieuwste G-Shock. Ultieme schokbestendigheid, ik vind hem er erg stoer en ruig uit zien. Wel erg prijzig voor zijn functies… Daarnaast is hij ook gigantisch groot, nog groter dan de 7800 :frowning: Weet niet of dat mooi staat op mijn 16-jarige kippenpootjes…

Nou, barst maar los! Tips? Adviezen? Alternatieven? Ik hoor het graag!

Hartelijk dank!

Krentenbol

Van de door jou getoonde modellen vind ik de Mudman nog steeds de mooiste.
In mijn zoektocht naar een witte G Shock kwam ik deze totaal andere verschijning tegen:

.

Voor de prijs hoef je het niet te laten; $70 inclusief verzenden.
Overigens ook in andere kleuren verkrijgbaar.

Gr,

Ron.

ik ben zelf ook g-shocks aan het verzamelen, moest ik er een uit je lijstje kiezen zou ik zeggen de GW-9200, omdat die ook op mijn verlanglijstje staat, en waarom…vanwege de looks en de vele funkties die erop zitten, gewoon neen topper;)

G-Shocks zijn fun en welke je ook kiest ze zijn allemaal oerdegelijk. Wat dat betreft kun je niet verkeerd kiezen.

De ultieme G-Shock is voor de meesten de Frogman, bijvoorbeeld de GW-203. 200m waterdicht en onder al dat plastic zit een volledig titanium behuizing.
Helaas zijn lang niet alle modellen in Nederland te koop, wil je echt weten wat mogelijk is dan moet je wat verder kijken bij Higuchi-inc, Seiya-san en Superchrono.com. Dat zijn goede en betrouwbare adressen.

Nadeel van G-Shocks is dat ze andere G-Shocks aantrekken, voordat je het weet heb je er een paar liggen. Ik heb zelf oa de Frogman GW-200 ooit gekocht bij Superchrono, dat is mijn favoriet. Je hebt ze in allerlei kleuren. Zoals deze Brazilian Frogman, vanwege het braziliaanse kikkertje!

Ik zou gewoon beginnen met een 5600 model. Is niet te groot en niet te klein. Ze zijn ook nog betaalbaar. Succes met het zoeken!

Vind die bovenste wel leuk, retro en tough solar. Dat laatste verklaart ook waarom hij wat duurder is dan zijn broertjes. Succes!

Van de G-Shocks die je laat zien, vind ik de G9000MX-8 (de Mudman) het geschiktst. Ik heb zelf ook een Mudman gehad en die beviel best! Maar ik heb 'm aan een forumlid verkocht, aangezien ik mijn DW6900 het meeste droeg en de Mudman alleen maar stof lag te vangen. Mijn DW6900 draag ik nog steeds met veel plezier. Een basic model, maar ik ben er dol op. :} Het kreng heeft al veel meegemaakt, maar er zit nog altijd geen krasje op! :slight_smile:

heb ook een MUDMAN gehad, de gespiegelde versie (dus oranje zwart). Leuk ding!

Nu ik weer wil gaan sporten is het misschien toch wel een goed idee om zo’n alleskunner terug te kopen :slight_smile:

Het is een kwestie van smaak wat je van het uiterlijk vind. Sinds kort ben ik bevangen door het G-shockvirus en weet dat ik nog lang niet van plan ben hier wat aan te doen. Ik vind de GX 56 helemaal te gek. Ik weet dat van deze versie een aantal limited’s worden gemaakt en deze komen in het najaar uit. Als suggestie voor je keuze, wat dacht je van een schitterende GA 100.

Succes en laat het virus maar gewoon toe.

Groeten, René

ik heb deze een paar maanden geleden aangeschaft, tikkie te groot voor mijn polsjes, dat zijn overigens bijna alle horloges, dat mag de pret niet drukken. Horloges zijn erg licht dus dragen goed. Ultiem vakantiehorloge, 200m deze loopt op licht/zonenergie en 24 wereldtijden en nog veel meer…ook leuk, display gaat helemaal uit als het donker is, om energie te sparen.

The Riseman!

Hier de mijne:

Groetjes Martin.

Ik heb zowel de Mudman als de G7800 gehad. De mudman is erg cool maar de knoppen zijn redelijk stijf en niet altijd even makkelijk in te drukken.
De 7800 heeft hier minder last van, maar ik vond de bezel te krasgevoelig.
De module van de 7800 is wel erg cool, zo kun je de helderheid aanpassen en heb je twee verschillende lettertypes

Ikzelf wil eigenlijk ook wel een Riseman of de GA100.
Misschien is die Riseman wel iets voor een inkoopactie, ik zie dat een aantal mensen hier hem ook willen.

Ik vind die laatste GX wel wat hebben

Groet
Orisfan

G300LV-7A (Tevens gvraagd…)

ik vind dit (ana-digi) wel wat:

(als je hem hebt liggen en er vanaf wilt hoor ik het graag :))

@Tom Koerts: Wat je zegt over de knopjes van de Mudman, klopt. Je moet inderdaad kracht zetten om de knopjes in te drukken. Het is uiteraard heel persoonlijk of je dat stoort of niet. Ik vond het niet storend, maar als iemand het storend vindt, neem ik dat direct aan.

Bedankt voor alle reply’s! Bijna iedereen heeft wel wat met G-Shocks zo te zien, het zijn echte hebbedingetjes! De keuze wordt er echter niet gemakkelijker op.

Net als ik geloof alle g-shocks gezien te hebben, komen er weer een paar sites met tientalle andere modellen. Hoe meer ik zie en lees over die GX-56, hoe meer ik er van zie hoe mooier ik hem vind. De prijs is alleen behoorlijk hoog (voor het model met multi-band ongeveer 200 euro ::o), daarnaast weet ik niet of mijn tengere polsje het formaat aan zal kunnen. Dit heb ik ook met de 7800, maar eigenlijk met bijna alle G-shocks. Weet iemand een adresje waar je G-shocks kan passen?

Ik voel ook eigenlijk steeds meer voor de 9200, ik krijg het idee dat ik qua schoonheid niet echt zal kunnen slagen, 200 euro vind ik momenteel toch wat te gortig voor een digitaal horloge, ik zou voor de GX-56 kunnen gaan zonder atoomfunctie, maar dan draag ik het horloge met de kennis dat ik hetzelfde model had kunnen dragen mét altijd en overal de juiste tijd.

Een inkoopactie voor de 9200 zou top zijn, mits er een flinke hap van de prijs afgedaan kan worden, count me in!

He Krentenbol, wat dacht je van deze prijs voor de GX 56. Je geeft aan 200Euro voor de multiband. Maar naar mijn weten bestaat die (nog) niet. Als ik me vergis kan je me dan wat meer informatie geven want ik ben geintresseerd in dit model, het liefst ook dan met multiband.
Groeten,
René
http://www.kish.nl/Horloges/Casio/G-Shock/G-Shock-GX-56-1AER-p-18672.html

Mijn verslaving is begonnen met de klassieker onder de g-shocks: DW-5600E.

Daarna heb ik er een G 7710 aan toegevoegd. Dit wel mijn favoriet. Nuttige (alarm)functies en het draagcomfort is beter dan de DW-5600E.
Die heeft een eenvoudige band die iets minder lekker draagt.

Mijn keuze werd ook wel een beetje bepaald door de prijs. Bieden waren een mooie aanbieding.

Ik zou gaan voor de beste combinatie van prijs en functies. Dan kom je wel uit bij een GW9200. Ik zou in elke geval kiezen voor atomic/solar.

Heb je al eens hier gekeken? Heel veel info over de g-shock

http://forums.watchuseek.com/f17/

En hier zijn de prijzen ok

http://www.tiktox.com/

Succes met je zoektocht!

Groeten,

Marco W

Deze wil ik je niet onthouden: binnenkort komt de DW-001 uit, de Jason. Een nieuwe limited edition, de vorig Jason’s vlogen weg.

Voor als je het lef hebt om dit om de pols te doen natuurlijk :slight_smile:

En wat minder hip: de Mudman in het beige komt hier ook nog wel eens.

Succes met je keuze!

De eerste contacten voor een inkoopactie zijn inmiddels gelegd.
Ik hou jullie op de hoogte van de ontwikkelingen (open daarvoor wel een nieuw topic)