Ga je dragen op basis van wat het heeft gekost?

Heel herkenbaar, dacht dat ik de enige was. Draag ook vaker mijn GShock en zelfs die wil ik nog in nieuwstaat houden :grinning:. Ik zie ook vaak krasjes die een ander niet eens opvalt en wil dat dan meestal meteen laten polijsten. Mijn vriendin word er soms gek van. Ben zowel zuinig op mijn goedkope als duurdere horloges. Draag ze wel allemaal, maar ik kijk wel naar de gelegenheid. Kans op botsingen en dergelijke dan gaat toch de Casio om.

1 like

Ik ben een kantoorpikkie. Mijn horloges hebben dus niet bijzonder veel te lijden. Ik draag dan ook alles afwisselend. Net waar ik zin in heb.

1 like

Ik ben best zuinig op mā€™n horloges, en de prijs van het horloge maakt daarbij niet veel uit, ook op een goedkope Chinees ben ik zuinig. Overigens koop ik geen 1k+ horloges, dat vind ik persoonlijk gewoon echt teveel geld voor een horloge.
Voor klussen heb ik een afgeragde Chinees, en alle andere horloges gaan subiet af zodra ik iets ga doen wat in de richting van klussen gaat.
Ik draag wel al mā€™n horloges ook naar mā€™n werk, maar ik heb dan ook een kantoorbaan dus een redelijk beperkt risico op beschadigen. Echt een dagelijks horloge heb ik niet, ik draag elke dag wat anders, maar ik heb dan ook iets van 30 stuks om uit te kiezen. :sunglasses:

Kijk s morgens eerst naar de kleur van mijn sokken, daar stem ik e.e.a. op af:grinning:

2 likes

Ik denk niet aan de prijs of merk als ik een horloge om doe. Ik stem het wel af op de gelegenheid.
Mijn Seiko horloges draag ik net zo veel als b.v. mijn Speedy of Orion en ik ben net zo zuinig op allen.

1 like

Om eerlijk te zijn denk ik bij mijn duurdere horloge er wel aan of het slim is om te dragen afhankelijk van waar ik heen ga en wat ik ga doen.

Toevallig laatst sollicitatie gesprek en dan draag ik bijna nooit een ā€˜ā€˜duurā€™ā€™ horloge. (afhankelijk van de functie) Al moet ik wel zeggen dat er wel verschil zit tussen ItaliĆ« en Nederland. In ItaliĆ«/SiciliĆ« is het meer de gun factor als je CV wat de doorslag geeft, waarschijnlijk denken ze bij een duur horloge hij heeft het goed zatā€¦bied hem wel minder loon.

Dagje naar het strand zou ik er nooit voor kiezen om een duur horloge mee te nemen.

Foto van je sub?

Ik ben docent, draag bijna uitsluitend de Black bay, thuis savonds mā€™n vintage tudors. Kan over een tijdje weer net andersom zijn. Op vakantie de g-shock.

2 likes

Ha Drex, was een grap :wink:

Goede research! Oris is idd mijn max wat ik uitgeef, blijf toch een student he.

1 like

Ik heb een vraag:

  • wat is een cartier must 21 damesmodel goud/staal ook band goud/staal uit 2001 waard?
  • staat is zeer goed
  • met papieren en box
  • vouwsluiting

ik wil zo een horloge aanschaffen voor mijn dochter.

Ik merk zelf dat ik TE zuinig ben op mijn horloges en daardoor altijd hezelfde horloge draag.

Ik ben zelden dressy gekleed en heb 3 dress horloges :sweat_smile:

En hoe duurder het horloge hoe minder ik het durf te dragenšŸ˜Æ

Ik wissel ze af, meestal op basis van de rest van mijn outfit of mijn plannen voor die dag, waarbij de waarde niet echt een factor is. Naar kantoor kan in principe alles, maar als ik in het weekend moet sporten gaat er iets minder duurs om de pols. Op vakantie een niet te dure duiker, zoals de SKX.

Ik draag bijna al mijn horloges even vaak. Mijn dailly beater zou mijn Glycine Combat Sub moeten zijn. Deze draag ik als ik ga duiken, naar het strand ga, aan het klussen ben etcā€¦ Voor de rest van de tijd wissel ik mijn horloges af. Probeer er wel op te letten dat als ik zwarte schoenen draag, ik bij voorkeer een horloge draag met een zwart leren band. Maar dit gaat niet altijd op. Heb een erg kwetsbare Porsche Design, die krassen aantrekt als een magneet metaal. Vind het 1 van mijn mooiere horloges maar draag hem zelden, eigenlijk beschouw ik deze als mijn dresser.
Dat mijn plexi glas op mijn Monaco gemakkelijk kan krassen weerhoud mij er niet van om deze te dragen. Er zitten dan ook redelijk wat krassen op. Maar een horloge is een gebruiksvoorwerp! Ik ken iemand die zijn Patek gewoon om laat als er in huis moet worden geschilderd of geklust. Dit horloge zit natuurlijk ook onder de krasjes en moest ook al vrij snel na aanschaf gerepareerd worden omdat, hoe mooi het uurwerk ook is, deze wel erg kwetsbaar is.
Het enige waar ik wel op let is dat als ik met de fiets weg ga en het gaat mogelijk regenen, graag ik graag een horloge op stalen band. Te veel water is niet goed voor leren banden.

Nooit wat via jouw kopen dus :stuck_out_tongue:

Hey Igor

Veel beter dan een smetteloze koffietafelduiker toch? :stuck_out_tongue_winking_eye:
Karakter in de klok, prachtig!

Grt.

8 likes

Moet er niet aan denkenšŸ˜…

Mijn dailey driver eehhh drager is een Certina DS Cascadeur en al jaren met veel plezierā€¦
Los om de pols kan niet tegen knellende bandjes. Ik heb een zak horloge wat voor reparatie moetā€¦ Maar dat draag ik met mijn pak. De Certina voelt zich overal thuis van waterbad tot oliebad en vonken douche. Zit eigenlijk altijd om mijn pols.

I totally agreeā€¦ @Drexā€¦was jij het niet die me toen dat Ebay linkje stuurde van die Vostok, omdat ik de jouwe zo mooi vond?.. die kostte me dus het astronomische bedrag van ā‚¬12,-ā€¦

Mijn collectie bestaat momenteel uit 10 horloges die ik regelmatig draagā€¦ dat wil zeggenā€¦ die ā€œroulerenā€ om mijn polsā€¦ 't Duurste horloge in mijn collectie is de Subdelta Periscopeā€¦ wie had 2 jaar geleden kunnen denken dat ik een horloge zou hebben dat meer kost dan wat ik doorgaans voor een auto uittrekā€¦ (mijn huidige auto was 350 euro goedkoperā€¦)

't gaat bij mij om het gevoel dat een horloge me geeftā€¦ of het nou die Vostok van 12,- isā€¦ of de Periscope van 1750,-ā€¦ ze zijn deel van mijn collectie omdat ik ze mooi vindā€¦ en daarom streef ik er naar om de polstijd evenredig te verdelenā€¦ soms wel meerdere keren op een dagā€¦

Mijn Prototype instrument 2ā€¦ daā€™s wel mijn ā€œbeaterā€ā€¦ hij is ook ontworpen vanuit die gedachteā€¦ en ā€¦ ik ben em inmiddels 2 jaar aan het testenā€¦ ik draag em als ik ga mountainbiken, ik draag em als ik aan het klussen benā€¦ ik draag em op de motor( trillingen)ā€¦Ik draag em in de werkplaats ( sta soms tot mijn ellebogen in een machine als ik aan het schoonmaken benā€¦

Maar ook de P1lot One, en de Periscope draag ik wel in de werkplaatsā€¦ merk niet dat ik er echt veel voorzichtiger mee benā€¦ maar mogelijk ben ik al vrij voorzichtigā€¦ als je met je horloge ergens tegenaan stootā€¦ kan het ook zijn dat je met je arm ergens tegenaan stootā€¦ en je de boel openhaaltā€¦
Nato Bandjes die gaan regelmatig in de wasā€¦ ik heb er genoeg om nooit zonder te zittenā€¦

1 like

Nee, ik draag horloges die ik voor 40 euro heb gekocht, net zo graag/lief, als die ik voor het zoveelvoudige heb gekocht. Ik heb wel wat eenvoudiger/goedkopere te koop gezet, in de (ijdele) hoop dat ik in ieder geval iets terugkrijg van de duurdere die ik heb gekocht. (Sowieso, heb ik teveel horloges)

Je hele verhaal doet mij erg denken aan hoe ik er tegenaan kijkā€¦

2 horloges is eigenlijk ook al wel te veel :wink:

3 likes