Ga je dragen op basis van wat het heeft gekost?

+1. Ieder horloge in mijn verzameling is even speciaal anders zou ik ze niet hebben liggen. Prijs is niet relevant. Het zijn gebruiksvoorwerpen dus draag ze gewoon ongeacht wat ik ga doen die dag. (heb geen fysiek zwaar werk dus dat scheelt wel, als ik bijv. monteur zou zijn zou ik gewoon dagelijks mijn 5’je dragen)

2 likes

Ik heb geen extreem dure horloges. Voor mij persoonlijk bestaat er dan ook geen horloge dat meer dan 2.000 Euro waard is.:slight_smile: Ik koop dan liever een nieuwe auto en los een stuk hypotheek af. Beide gedaan, dit jaar. Ja, had natuurlijk ook een complete horlogekist vol nieuwe IWCs kunnen kopen…:wink:
Deze twee zijn niet m’n duurste, maar wel verreweg meest gedragen horloges; minstens de helft van de week.

Gewoon omdat ik het bijzonder fijne horloges vind, die er ook nog eens leuk uitzien en goed vervangbaar zijn. Nog wel…:confused: Nou ja, onderdelen zullen de komende jaren zeker nog wel te krijgen zijn.

4 likes

Op het moment draag ik meestal afwisselend de sub of de Oris 65. Sinds de Oris er is draag ik deze ook als ik de sub wil sparen, dus maar als ‘beater’ terwijl ik hier eigelijk ee SKX007 voor had en ook nog een G-shock

die laatste 2 komen door de komst van de Oris eigelijk nauwelijks nog uit de kist.

Met het goede weer komen er ook weer wat festivals enz. langs en dan zal de seiko weer om de pols komen… Net wat veiliger in een pit :smiley:

Dat heb ik ook wel eens overwogen, omdat er toch wel een paar horloges in de collectie zitten waar ik toch iets minder klik mee heb, maar de waarde ervan is zo laag dat ik de moeite maar niet neem. :grin:

2 likes

Elke euro is bij mij meegenomen, maar ook scheelt het “clutter”, te veel in de horlogedozen…

1 like

Klopt, misschien moet ik het toch maar eens proberen, maar ja met een nieuwprijs van nog geen twee tientjes inclusief verzending uit China…:confused: :smile:

Wat ik als kras bestempel zal een ander amper met het blote oog kunnen zien denk ik :wink:

Nee hoor :wink:

Maar om je vraag te beantwoorden: er is bij mijn geen positieve relatie tussen aanschafprijs en draagtijd. Mijn goedkope horloges krijgen zeker niet minder polstijd (misschien is er zelfs wel een negatieve relatie ivm zorg om schade).

2 likes

Dat geneuzel dat krassen en butsen een horloge charme geven is aan mij niet besteed in ieder geval :smiley:

6 likes

Ik heb recent wat opgeruimd, onder andere twee Seiko 5’jes. Die verkoop je dan voor 25 euro per stuk op marktplaats.
En er staan nu nog twee modemerkhorloges op het forum die weinig draagtijd krijgen. Maar tegelijkertijd denk ik ook; is het wel de moeite waard?

OT: Mijn duurste horloge is zo’n 500 euro. De goedkoopste zo’n 80 euro. Daardoor draag ik gewoon lekker wat ik wil en waar ik zin in heb. Een aantal horloges hebben wat meer emotionele waarde dan anderen, maar ook dat maakt me in draagkeuze niet zoveel uit.
Toch merk ik wel dat ik altijd teruggrijp naar een stuk of 3 tot 5 (favoriete) horloges en dat de rest (ongeveer 10 totaal) meer kastvulling is…

Ik denk dat alles boven de 1.000euro mij beperkingen in draagplezier gaat opleveren.

3 likes

Hier volstrekt willekeurig, mijn horloges praten tegen me
( en ik tegen hen ) zodra er eentje begint te schreeuwen dan draag ik hem een poosje, even wat stofjes verwijderen, andere schoentjes en dan hop terug in de kast, want ik ben wel gek, maar niet goed …eh,

2 likes

,Vooropgesteld, dat er in mijn collectie geen enkel duur horloge zit, wegens ontbreken van een “echt” budget draag ik meestal dat horloge, fat mij op dat moment het meeste aanspreekt!

2 likes

Tja, zo heb ik ook veel horloges gewoon weggegeven, scheelt óók ruimte! :wink: (ook wel een beetje duurder dan 2 tientjes uit China) :relieved:

2 likes

Nog even een slachtoffer vinden :smile:

Bij mij speelt dat totaal niet, draag alles door elkaar. En geniet minstens evenveel van mijn vintage horloges van een paar tientjes (of zelfs een paar euro) als van mijn horloge van een paar honderd euro. Stiekem vind ik het zelfs leuker als het zo’n koopje is. :wink:

Dat hoor je een “gelukkige” te noemen! :grin:

3 likes

Nee, ik draag naargelang de “goesting”, kostprijs niet van belang. Heb er 4 waarvan 3 tussen de 1500 en 3500 euro en die worden dus random gedragen.

1 like

Ik ben ze allemaal niet waard denk ik, alles zit bij mij altijd in no-time onder de krassen. Enige die daar minder last van heeft is een Nomos, want die is fijn klein… en zit zelden om de pols.

En ben ik heel eerlijk, ik draag op mijn werk graag mijn duurste horloges, zeker diegene die ik kocht van een mooie werk-gerelateerde bonus.

Merk dat ik nu aan het nadenken ben over hoe duur mijn ‘zomerhorloge’ mag zijn. Dus zon-zee-strand. Vroeger pakte ik standaard mijn Sinn duiker… nu wil ik ook daar stiekem up-market. Jep, patsergedrag…

Ik draag naar mijn werk meestal mijn duurste uit de collectie, omdat ie door het bureau-werk weinig te lijden heeft, en omdat ik dat de mooiste uit de collectie vindt! Thuis wissel ik “duur” met “goedkoop” af, net waar ik op dat moment zin in heb.

1 like

Ik heb dat dus ook wel een beetje. Mijn duurste horloge is niet schreeuwend duur maar als ik klantencontact heb dan draag ik wel graag mijn “beste” horloge om het zo maar te noemen.