Ja, mag ik mijn 47mm Panerai weer uit het vet halen?
Zoals ik het lees is dit dus 44.x breed, 44.x lang en 45 diagonaal.
Maargoed dat is dan dus inclusief die uitstekende delen in de breedte, en de diagonaal die zij melden loopt daar dan niet overheen.
Of raak ik nu kant noch wal?
Exact dat. Weg met al die mini horloges. Gewoon weer de tijd aflezen zonder leesbril.
Graag zelfs
Doet me denken aan MAEN
Altijd goed
Het is een octagon, dus is het logisch. Als hij vierkant was was de diagonaal zo’n 60mm geworden, maar ze hebben de hoeken afgeplat.
Oh bitch, puh-lease!
Pythagoras draait zich om in zijn graf…
Edit:
Dat verklaart een en ander inderdaad. Ik was gefocust op vierhoeken
Ja echt he, het kan niet.
Geen probleem mee , wel een lelijk horloge.
Minder complicaties op je dial is ook goed voor de afleesbaarheid.
De tijd op mijn 36,5mm horloge kan ik uitstekend zonder leesbril aflezen.
Fugly
Large: √(2x40,2sq)= 56,8mm
Medium: √(2x35sq)= 49,4mm
√(2x39sq)= 55,1mm
Deze Patek unit:
√(2x44,5q)=62,9mm.
Het is gewoon een horloge wat oogt als het equivalent van een 63mm horloge. De Large Santos en de Monaco ogen op mijn pols echt al kolderiek groot, ik houd m’n hart vast voor deze. Maar de maat is natuurlijk maar één onderdeeltje, het ontwerp is nogal in het oog springend.
Dat is correct, maar dat was de Nautilus ook al. Stefan Sagmeister said it best when he said “Get the matching cufflinks and the T-shirt, so that we can be sure you’re the Jumbo Douchebag in the room”. Soit, hij zei dat over de APRO, maar toch. Zelfde ballpark van onaantrekkelijkheden.
Ik kan de nieuwe titanium IWC Engineer en de Credor Locomotive accepteren, maar de hele Overseas/Alpine Eagle/Laureato/Nautilus/APRO riedel is inderdaad veel te in your face. Naar mijn smaak, uiteraard. Wat een ander doet moet ie zelf weten.
Ik zou liever oud geld uitstralen dan nieuw, zeg maar. Calatrava 6119R for the win.
Je weet het toch altijd mooi te draaien.
Een nautilus is verre van in your face. Die is subtiel rond ogend.
De AP die is wel in your face. En de cubitus. Omdat vierkant met een diameter van 45mm gewoon in your face is.
Met die flaporen, die enorme bezel, die ronde gepolijste dingen in de band en zo? Ik heb er één keer eentje in handen gehad en moet zeggen dat hij wel mooi plat is. Het zit goed in elkaar. Maar in mijn ogen is een granaat-Aquanaut op rubber subtieler, zeg maar, en dat is al een evidente sportbak.
We hebben een ietsjes andere definitie van “subtiel” merk ik.
A propos. Hier scheer je ook wel heel veel over 1 kam. Al die modellen zijn er in verschillende maten. De 1 aanwezig de andere verre van.
Joh!
Ik ga jouw collectie overview er nog eens bijzoeken.
Daarom zeg ik ook dat de maat niet het enige is wat bepaalt of iets in your face is. Sterker nog, ik vind mijn 35mm Santos al op het randje, eerlijk gezegd. Maar ik neig naar eenvoudiger horloges dan jij, bijvoorbeeld, dus da’s een smaakzaak.
Die is heel erg verouderd, er is veel gebeurd. Maar ik heb nog maar drie horloges van 40 respectievelijk 41mm. De rest is allemaal kleiner. En inmiddels zijn er 12 stuks die je als dressy zou kunnen zien, van de 19.
Ik denk dat dat wel mee valt. Jij weet heel goed dat onze ongenuanceerdheid de boel aanwakkert
Een Nautilus time only is bijvoorbeeld heel eenvoudig in mijn ogen. Vergelijk het met een santos. Die is net zo eenvoudig. Andere details, maar net zo eenvoudig. De rest is inderdaad smaak.
Ik moest even zoeken. De laatste klopte van geen kanten meer.
Hee, het is een forum, daar moet toch af en toe een frisse discussie ontstaan. Maar ik merk wel dat ik in principe alleen nog maar naar dresswatches kijk, ook bij de independents.
Vooruit, met uitzondering van die Angelus die laatst uitkwam. Da’s een 8mm dunne monopoussoir chronograaf zonder enige subdial.
Zo denk ik er zelfs over om de Hanhart, Mühle Glashütte, Presage, en Serica te laten gaan om een potje voor een Reverso te beginnen. Wordt het allemaal nog saaier.
Kort en goed: Als er een trend onstaat richting grote horloges kan deze jongen alleen maar hopen dat iedereen daar vol op los gaat, want dan kan ik goedkoper kleinere dress watches scoren.