Die waren er al hoor. De Tissot Seastar en TAG Heuer Aquaracer zijn er allebei ook in 36mm en verder is er de 38mm Super Squale. En ik vergeet er vast nog een paar.
Ja, dat klopt hoor. Er is een negatieve correlatie tussen horlogemaat en een bepaald mannelijk lichaamsdeel. Geldt trouwens ook voor auto’s. Maar dat weet toch iedereen? Ik zelf draag (daarom) het liefst relatief bescheiden horloges en zit erover te denken om ook kleiner te gaan rijden.
Nou, dat klopt niet helemaal, hoor. Ja, er waren modellen van 40mm en ietsje groter. Maar er waren ook heel veel modellen die tussen de 35 en 38mm waren. Duikers heb ik het over dan, he. Pas in de jaren '00 van deze eeuw werd het écht alleen maar héél groot. Gelukkig is meer recent de trend weer wat kleiner.
En ja,
dat vind ik ook.
Nou ja, dat dus. Het is nu ook vrij makkelijk om, zelfs van grote afstand, te zien of iemand horlogegekkie is of niet. De echt grote horloges worden (meestal) gedragen door niet-horlogegekkies. Ja, en dus, zoals al eerder geconstateerd, mannen met een kleine, eh, nou ja, je begrijpt het.
Zeker, ik heb zelf een Certina DS Action Diver gehad van 38mm. Maar toch zijn het geen BB54-alternatieven voor mij persoonlijk. Ik denk eerder aan een 37mm Submariner (zie ik niet gebeuren hoor) of een monochrome uitvoering van de BB54 (zie ik al helemaal niet gebeuren aangezien het hele ‘54’ er dan af gaat). Enfin, ik laat me graag verrassen door W&W 2025 ;-).
Ja, klopt, veel duikklokkies waren toen nog steeds beneden de 40 mm, maar de eerste Blancpain Fifty Fathoms (1955) en de eerste Breitling Superocean (1957) waren al 42 mm. Okee, hoofdzakelijk vanwege hun grote bezelrand, maar toch. Na doorontwikkeling van scuba-apparatuur en de maatregelen tegen stikstofverzadiging kon men dieper duiken, bij slechter licht, en werden de horloges ook groter (sterkere kasten voor hogere waterdruk en grotere lume-details).
Hoe krijg je trouwens afbeeldingen bij een antwoord gevoegd? Ik ben hier nieuw en dat lukt me nog niet. Bedankt voor de reactie alvast.
Deze plaatjes wilde ik straks al toevoegen. De Buyalov Sevmorput is lekker groot en dat past bij dat model. Maar de Sturmanskie Dolphin is een heruitgave van de Poljot Amphibia en die was van oorsprong 38 mm. Dus is het historisch gezien heel netjes van Volmax om de heruitgave ook in 38 mm uit te brengen.
Dat was een normale en functionele afmeting voor fliegers. Als anderen op de social meeting de drager de kans geven om het historische verhaal en de persoonlijke smaak erbij te vertellen, dan kan dit best. Zonder uitleg kunnen er andere dingen worden gedachten. Niks van aantrekken, zou ik zeggen. Gedachten zijn vrij, eigen polsruimte ook.
Haha, mooi toch? Daar is het een hobby voor. Ervan genieten; zolang er leven is, is er lol. Het gaat maar om zo’n 20 vierkante centimeter op je lichaam; de impact van horloges is niet zo groot en de gemiddelde wereldbevolking zal het worst wezen.
Deze toevallig gecheckt bij & vorige maand. Ik zou voorheen altijd gezegd hebben: “is hullemaol niks voor mij”, maar dat verdomde horlogevirus is besmettelijk.
Oftewel: ik vind die helemaal zwarte Tank Must echt hella sexy.
Haha ik kan het me nog goed herinneren hoor, dat 20 jaar geleden iedereen met van die XXL Uboat-kopietjes rondliep. Helemaal hot & happening was je dan.