Gaarne uw advies! Of mening. Dat is ook goed.

Meine sehr geehrte Damen und Herren, Willen jullie je licht eens laten schijnen op onderstaande horloge? Is een 81 die ik zoek. Kleine roman numerals vind ik schitterend maar heb van een forum lid eens begrepen dat dat wellicht niet 81 getrouw is. Conditie lijkt me (haast onnatuurlijk) goed. Heeft wel net (aug 2019) een volledige service gehad. Probleem in mijn optiek is de te korte band 15,5 cm. Ik heb 18.5 nodig. En de prijs is vrij heftig maar heb ze in deze kwaliteit ook nog niet gezien. Is incl doos en papieren. Heel graag jullie mening!! Mijn dank is groot.

Die is niet meer in evenwicht. Linkerkant is flink gepolijst

1 like

Ik zie wat je bedoelt. Lunette. Dacht eerst lichtval maar in schaduw lijkt hij ook wat zachter ja. Moet wel gezegd dat lunettes moeilijk van foto te beoordelen zijn toch?

Zoals @anon6060116EV al aangeeft, dit exemplaar is flink gepolijst en niet echt de moeite waard. De lunette is helemaal plat en zoals je ziet sluit de band ook al niet meer mooi aan.

Als ik jou was zou ik lekker geduld hebben en verder zoeken naar een exemplaar met een mooi strakke kast, goede lengte op de band en een scherpe lunette. Wijzerplaat kun je altijd los kopen en omwisselen.

2 likes

Zoek al zo lang! Jaren project aan het worden dit :sob::sob::sob:

Zo ziet een scherpe kast en lunette eruit op een foto.

1 like

Kapot-gepolijst…
wat jammer :zipper_mouth_face:

1 like

Eens ziet er scherp uit. Denk wel dat hier ook kwalitatief hoogstaande camera gebruikt is. Wat alleen maar een goed teken is uiteraard. Thx!

Koop nou gewoon een nieuwe

De enigste mooie staat bij Peter van metropolis
Alleen 1998

1 like

Heb jij toevallig enig idee wat deze kost? Dit is namelijk mijn geboortejaar en zelden zo een strak exemplaar gezien… de air king moet er misschien toch maar aan geloven haha

1 like

Deze is gewoon perfect
En full set
Ik had deze bijna gekocht. Maar ik heb daar nu geen tijd voor. Veel te druk en het is te ver weg
Ik zal je wel even een pb sturen

1 like

Ja dat is m nou juist ik wil een 1981…

Denk dat het zoeken nog heel lang gaat duren en dan vraag ik mij af of dan alles wel klopt

Ik zou serieus voor een nieuwe gaan

1 like

Tsja ik vind 1 de oude mooier, gesoigneerder. 2 nieuwe datejust is meteen dubbele in prijs. 3. Nwe 36mm vind ik idd wel mooi.

1 like

Maar een mooi model met d&p zit denk ook tegem de 5k aan tegenwoordig
Je kunt dan ook voor 1500 euro meer voor een 116234 gaan. Zeker zo mooi als het nieuw model
Heb de blauwe daarvan gehad. En weer verkocht :disappointed_relieved::disappointed_relieved:
Toch wel spijt van gehad. Daarom weer 1 gekocht in het zwart

Met roulette datum en hidden clasp

2 likes

Niet doen is mijn advies.
Doorgaan met zoeken of een nieuwe(re) overwegen.

2 likes

En ook een betrouwbare verkoper, reeds 2 maal van gekocht en geregeld contact mee :ok_hand:t2: Mocht je er iets aan hebben…

1 like

Ik zou eens kijken bij Amsterdam Vintage Watches. Als ik eerlijk ben, merk ik wel dat zij kwalitatief wel goed geselecteerde modellen verkopen. Je betaald er echter wel een premium voor, want een datejust bij hen is zo’n 300-500 duurder.

2 likes

Op wie doel je? Luwatra?

1 like

Ja ik woon in Amsterdam ken ze goed ook horloges in onderhoud gehad. Nog geen 81 16014 voorbij gekomen tot dusverre