Gaarne uw mening

Deze week kwamen op het bedrijf waar ik werk een paar mensen tesamen om een of ander feit te vieren middels een hapje en een drankje.
Het waren allemaal QA en QC mensen, kwaliteits controleurs dus.

Nu viel het mij op dat van een bepaald staalbedrijf twee mensen een REPLICA Breitling omhadden…

Persoonlijk vind ik dit dus helemaal niet kunnen.
Mensen die voor kwaliteit staan en dan met zoiets om de pols lopen.

Wat is jullie mening?
Kan dit?

Ik vind het sowieso niet kunnen… maakt niet uit wie het is.

1 like

Waren het wel goede? :wink:

Een replica? Zo van ‘ik wil wel, maar ik kan niet’.
Ik vind dat 't niet kan, ongeacht of-ie gedragen wordt door een kwaliteitscontroleur of niet.

Paul G.

Misschien heeft dat bedrijf van die 2 mensen het staal wel geleverd voor die replica Breitlings :slight_smile:
valt me op dat veel mensen met fake horloges zichzelf vaak juist heel slim vinden, dat ze zo weinig betaald
hebben voor zo’n mooi horloge,
redenatie is dan ; welke gek betaald er nou duizenden euros voor een horloge,ongeacht welk merk dan ook.

Toen ik deze thread schreef dacht ik, dit is de zoveelste discussie over ‘‘nepperts’’ op een horloge forum.

Maar ik was zo uit mijn humeur toen ik deze beide heren met een ‘‘Breitling’’ zag rondstappen met een air van:’‘Wij weten het allemaal wel’’, dat ik op het punt sond ze aan te spreken over deze waarschijnlijk Chinese rotzooi.

Met veel moeite heb ik me in kunnen houden en heb het voorval gemeld bij een collega van me die ook horloge gek is.
Het was hem ook al opgevallen…;):wink:

Samen hebben we er om kunnen lachen…

Dat is , denk ik ook maar de beste reactie!
(:smiley:

Wellicht had je nog kunnen reageren in de trend van.

Goh toch jammer dat je direct ziet dat jullie namaak dragen.
dat staat juist zo goedkoop

Aan de andere kant, als je dan al een echte draagt zullen de meeste mensen denken dat het een nepper is.
Op de echte kenners na dan.

Groetjes

Ik zou niet graag door deze mensen gecontroleerd worden.

Gr.JanJ.

Ik had ze keihard voor paal gezet!

Arjay

ik weet iets van horloges, niets van Rolex en daar wil ik ook niks van weten. Maar wat mij verbaast is het feit dat jij kennelijk een echte van een nepper kunt onderscheiden, alleen al als het horloge aan de pols wordt gedragen.
Waar zien jullie dat nou in vredesnaam aan?
Laat eens een foto zien van een echte Rolex naast een nepper en wijs ons de verschillen aan…

Wie ziet nou niet het verschil tussen een nep-Breitling en een echte Rolex?
:wink:

Rolex, Omega, Breitling, als je je er een beetje in verdiept zijn de echte wel te onderscheiden van de nepperts.
Als moet ik wel zeggen dat ik laatst een Omega Seamaster Bond heb gezien die ik als echt zou betitelen.
Het bleek hier om een replika te gaan.
Ze worden dus steeds beter helaas…

De ‘‘Breitlings’’ die ik tegenkwam op mijn werk kwamen mij al rammelend tegemoed, bandjes die net niet aansluiten, slechte afwerking ect ect…

Nou ben ik niet een Breitling man, maar ik had wel direct in de gaatjes dat deze niet echt waren

Lijkt me weinig relevant m.b.t. hun functie en zonder directe aanleiding om het aan de orde te stellen zou ik er het zwijgen toe doen.

Guus

Quote: "Persoonlijk vind ik dit dus helemaal niet kunnen. "

Daar kan ik me helemaal in vinden.

Ik zal daar niet snel iets over zeggen.
Ik vind het wel altijd leuk om heel erg geïnteresseerd in zo’n superklok te doen om daarna de meest idiote verhalen te horen. :D:D

Mijn Beste,

Imitaties van met name luxe goederen komen geregeld voor. Je ziet het op velerlei terrein, van kleding tot schoenen van tassen tot klein lederwaren en dus ook van horloges. Veel van dit alles getuigd van een maatschappelijk proces om er bij te willen horen, om een identiteit te verkrijgen welke men beoogt. Het is een vorm van gemaakt snobisme. Enerzijds kan ik het begrijpen dat men middels een imitatie erbij wil horen, zeker daar waar het betreft de jeugdigen en de financieel minder bedeelden, ook zij willen die vermaarde identiteit bezitten, doch anderzijds kan het voor de ware echtheids-drager / draagster een gevoel geven van het dragen van een allemans vriend. De exclusiviteit is er dan vanaf. Maar de innerlijke waarde van met name het door ons forum zo gekoesterde ‘Horloge’ zal ten alle tijden blijven bestaan. Immers er komt zo veel meer bij kijken dan het uiterlijk vertoon: het ontwerp, de techniek , de geschiedenis, enz.
Dus om een antwoord te geven op bovenstaande vraag; ik zou me er maar niet zo druk over maken, stel gewoon eens wat interessante vragen over het kaliber bijvoorbeeld.

Orologio Signaturis Temporis

Als ze jou niet direct of indirect zouden kunnen terugpakken, zou ik ze verbaal “met de grond gelijk maken”: voor l*l zetten dus. Gewoon duidelijk vragen terwijl iedereen het kan horen waarom ze met rommel lopen.
Vandaag heb ik trouwens weer zo’n stumper met een nep-Rolex gezien, ik zeg er niets meer van, laat maar gaan…Geen energie aan verspillen.

Zijn IMHO geen beste kwaliteitscontroleurs dan, als ze voor een neppert zijn gevallen.
Als het goede waren geweest, hadden ze toch onmiddelijk gezien dat de kwaliteit te wensen over liet ?
Ik zou er geen zaken meer mee doen !!

Bas

Zonder op tenen te willen trappen vind ik toch wel dat Breitlings en Rolexen vaak gedragen worden om te laten zien dat je 'm draagt…i.p.v. voor jezelf. (niets afdoende aan de kwaliteit overigens). Als je een horloge slechts draagt om gezien te worden (door anderen)…dan kun je inderdaad net zo goed een nepperd nemen…maar dan moet je inderdaad geen kenner tegenkomen. Dat veel mensen zo denken kun je zien aan de grote hoeveelheid nepspullen in omloop, niet alleen horloges maar ook tasjes, zonnebrillen etc.