Gaat er nog iemand Rikketikken a.s. zondag?

Lastig, lastig…misschien zijn compaan @logie of @anon50762135EV? Want zie je @25tien gaan, dan komt…erachter aan!

3 likes

Ik merk al weer waarom je niet van de Rikketik bent: Je hebt de hele vintage trend gemist.

In dit tijdsgewricht ben je de man met een Omega Constellation uit de jaren 60, onder je maatpak met strakkere pijpen, de dunnere revers en het strak gevouwen jaren 60 pochetje en zelfs weer een vest, dames en heren.

En terwijl je in deze outfit aan het shoppen bent naar de nieuwste koffierage komen we uiteraard niet terecht bij van die afgetrokken clichés zoals de Jura voor thuis, maar gewoon weer bij teringhippe slow coffee.

Dit is uiteraard goed te genieten met een stukje muziek. En we hoeven niet per se een vintage soul of jazzcollectie te hebben om dat op vinyl te doen, want vele acts zijn weer helemaal van de LP uitgaven.

Voor wie in de know is en wellicht bij Concerto gaat grasduinen is de Spotify lijst zoooo 2014.

Met de tijd meegaan is één ding, maar met de juiste doelgroep gespot worden is een andere kunst. :slight_smile:

EDIT:

Ja, ik word daar in de Nummer 2 van de meest criminele steden uitgenodigd om een pilsje te doen in het park, ligt de hele stratenboel overhoop, alles is vol, en komen we uiteindelijk bij een afgeragd Chinees restaurant terecht waar ze niets anders hebben.

Ik had ook liever een slow coffee met een cognacje of calvadosje gedronken, maar jij neemt me mee naar slechte tenten waar je na een dag smachten en dorsten zowaar blij wordt van een lauw pilsje.

6 likes

hahaha, nee het was niet best

dit was de bedoeling:

maar omdat daar het hele terras vol zat, belandden we hier:

2 likes

Gezellig bij mij in de achtertuin!

2 likes

Even oversteken en dan ben ik er ook zo! Lief en ik hebben hier een deel van de bruidsreportage laten maken, ook zo burgerlijk…

Wie weet zijn wij wel buren…spannend!!!

Een bodypainted beurspoes,de kleding lijkt net echt nu je het zo stelt :smile:

https://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/3X/7/0/70acf1fbcabb3aca1f04d1b0e3ebabf944203e7a.jpg

1 like

Het is niet het een of het ander. Ja blijkbaar roept het bij bezoekers een bepaald beeld (en lucht) op, in alle eerlijkheid bevestigen de foto’s dat wel een beetje. Zal dus wel een kern van waarheid in zitten. Wat niet wegneemt dat er echte kenners tussen zitten en waarschijnlijk ook juweeltjes (niet per se te kapitaliseren maar dingen die je anders niet tegenkomt). Hoeft elkaar niet te bijten. Alleen hoop ik niet dat de verdedigers met hun reacties het gevoel voor humor of sfeer van rikketik vertegenwoordigen… no offense :+1:t2:

1 like

Heb als beginnend vintage verzamelaar een erg leuke Rikketik gehad. Veel horloges in het echt gezien, die ik alleen nog maar van plaatjes kende en een paar mooie bandjes gevonden. Snap niet waarom je, je druk zou maken over wie er nog meer rond loopt, zonde van de energie!

7 likes

Grotendeels afwezig… Heel soms is er wat te vinden zoals glazenpersen, Vigors, dat werk. De triebniets zijn altijd incompleet of met heel veel kapotte ponsen. Of ze zijn Chinees, in glanzend gelakte houten kisten. Je ziet van een afstandje al dat er niet veel van klopt.

Ik was er deze keer niet bij hoor, het was namelijk erg mooi weer. Dit voor de mensen die toch de halve dag in tl-licht doorgebracht hebben. :slight_smile:

1 like

Sonsbeek Park?
Da’s hier om de hoek!!! :blush:

Had ik trouwens al gezegd dat de Rikketik naar spruitjes en overjarige bejaarden stinkt??? :yum:

3 likes

Jij ook al?

Dan is het meer een body painted beurskater! Dan zou het zomaar toch @anon50762135EV moeten zijn. Onmiskenbaar!!!

1 like

Offfff…misschien is het @Fate_Amenable_To_Change wel. Die aan het proclameren is :wink:

Het is zoals je zegt: de Rikketik is inderdaad een ontmoetingsplek voor koekoeksklokkenliefhebbers op leeftijd. Maar het is ook de enige plek in Nederland waar je zoveel en zoveel verschillende vintage horloges in alle prijsklassen kunt zien en voelen. Als je je wilt verdiepen in vintage is dat onmisbaar, want van alleen plaatjes op internet leer je niet hoe je het kaf van het koren moet scheiden.

Wat deze opmerking betreft:

Forumleden die al wat langer meelopen, zien een paar keer per jaar precies hetzelfde topic voorbij komen. Daarin komen alle clichés naar voren, en uiteindelijk roept er dan altijd wel iemand: “Tjongejonge, die liefhebbers van de Rikketik hebben ook geen humor!” Dit keer ben jij dat. Ik voel me niet aangesproken, maar ik kan je verzekeren dat het na een paar jaar een vermoeiende routine wordt.

11 likes

Juuuuuuuuuuuuur

3 likes

Ik vond het er opvallend sterk naar southern comfort ruiken…

Lekker man

1 like

Toch fantastisch om te zien dat zo een topic als dit de ware aard van sommige mensen laat zien.Leden waarvan ik dacht dat ze wel okay waren vallen nu zwaar door de mand…Iedereen bedankt voor al de mensenkennis die ik binnen een dag heb vergaard,simpelweg door de vraag : Gaat er nog iemand rikketikken? Een hele hoop zogenaamde wel opgeleide intellectuelen zonder enig respect voor van alles en nog wat…Mooi om te zien,ik heb weer een hoop geleerd. En nu een groot glas whisky …

Wat voor soort whisky? Even mijn mensenkennis op je loslaten. De alcoholist had ik al gevonden. Zo op de maandagavond. :sunglasses:

12 likes