Gaat Glycine ten onder aan Invicta?

In een andere topic had ik met een aantal andere leden een korte discussie over Glycine. Aantal jaar geleden is Glycine overgenomen door Invicta. Sommigen zijn van mening dat Invicta dit merk sloopt. Maar is dat eigenlijk wel zo? Wat is jullie mening?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

3 likes

Kan je de optie “geen mening” toevoegen?

6 likes

Heb een Glycine Combat 49mm.
Is kwalitatief toch ff wat anders dan een Invicta

Of de optie “weet niet” erbij in de poll?

@guus1 @Sebastiaan we kunnen hier verder met deze discussie…

Ja. Losstaand van het andere logo zie je glycine steeds vaker in de massdrop prijsknallers.
Voorheen had dit merk dat niet nodig. Neemt niet weg dat ze een van de betere merken zijn uit de Invicta stal.

1 like

Ik zou niet weten waarom Glycine ten onder zou moeten gaan aan de overname door Invicta Group,
sterker nog ik denk dat het alleen maar voordelen heeft om deel uit te maken van een grotere groep met meer vermogen en kapitaal om te ontwikkelen en ondersteuning te bieden.
Werden er voor de overname een handvol horloges per jaar geproduceerd door Glycine zijn dat nu weer respectabele aantallen en komt er eind dit jaar heel erg veel moois aan.

1 like

Ik mis “geen idee”

Qua naam en maatvoering doet het in ieder geval niet onder voor Invicta…

Zijn de glycine modellen sinds de overname door Invicta technisch gewijzigd of is het logo de enige wijziging?

Voorbeeld wat er eind dit jaar aankomt.
Zoals jullie zien is het oude logo ook weer terug.

3 likes

Voor aan de wand?

1 like

De teloorgang van een mooi merk. Glycine is bij mij iig in aanzien gedaald sinds de overname van Invicta.

1 like

Het was al naar de knoppen van lang voor de overname hoor.

1 like

Melk de Airman nog even uit, inclusief allerlei variaties op het origineel, en verder is het merk niet meer te redden helaas.

We hebben een chillekasper, en een Casper. Ook interesse in Invicta toevallig? :laughing:

Dat is echt tof! Ben benieuwd!

2 likes

Dat zou de reden kunnen zijn waarom Invicta een andere marketing strategie hiermee aangaat. Je moet ze immers verkopen. Doe je dat te weinig dan weet je wel wat er gebeurd.

1 like

Misschien, je ziet ze inderdaad vaker langskomen bij de foute sites. Geheel in lijn met Invicta modellen overigens. Staat wel tegenover dat de algehele prijzen voor dezelfde modellen (los van het logo) lager liggen als voorheen. Of dat een slecht iets is? Ik denk dat de huidige prijzen realistischer en competitiever zijn wat het merk in de long run alleen meer beter doet.

Het merk in de vitrine zien liggen bij de Invicta shops in grote steden doet mij dan wel weer pijn als horlogeliefhebber… Misschien dat het echter wel de naamsbekendheid en doelgroep wat vergroot.

Wanneer je eerst 1 verkocht met een winst van 600. Maar nu verkoop je er 10 met een winst van 300. Dat is een fors verschil. Noem maar ff iets hoor.

1 like

Jij begrijpt het :+1: