In een andere topic had ik met een aantal andere leden een korte discussie over Glycine. Aantal jaar geleden is Glycine overgenomen door Invicta. Sommigen zijn van mening dat Invicta dit merk sloopt. Maar is dat eigenlijk wel zo? Wat is jullie mening?
Ja. Losstaand van het andere logo zie je glycine steeds vaker in de massdrop prijsknallers.
Voorheen had dit merk dat niet nodig. Neemt niet weg dat ze een van de betere merken zijn uit de Invicta stal.
Ik zou niet weten waarom Glycine ten onder zou moeten gaan aan de overname door Invicta Group,
sterker nog ik denk dat het alleen maar voordelen heeft om deel uit te maken van een grotere groep met meer vermogen en kapitaal om te ontwikkelen en ondersteuning te bieden.
Werden er voor de overname een handvol horloges per jaar geproduceerd door Glycine zijn dat nu weer respectabele aantallen en komt er eind dit jaar heel erg veel moois aan.
Dat zou de reden kunnen zijn waarom Invicta een andere marketing strategie hiermee aangaat. Je moet ze immers verkopen. Doe je dat te weinig dan weet je wel wat er gebeurd.
Misschien, je ziet ze inderdaad vaker langskomen bij de foute sites. Geheel in lijn met Invicta modellen overigens. Staat wel tegenover dat de algehele prijzen voor dezelfde modellen (los van het logo) lager liggen als voorheen. Of dat een slecht iets is? Ik denk dat de huidige prijzen realistischer en competitiever zijn wat het merk in de long run alleen meer beter doet.
Het merk in de vitrine zien liggen bij de Invicta shops in grote steden doet mij dan wel weer pijn als horlogeliefhebber… Misschien dat het echter wel de naamsbekendheid en doelgroep wat vergroot.