Gaat het doek nu echt vallen voor de SKX007?

Beetje zelfde verhaal dus als Fuji. Die geweldige camera’s maakt met mooie objectieven maar daar beslist het financieel niet van moet hebben.

Yep, de keiretsus. Het is wel wat minder geworden dan vroeger. De Koreanen doen ook zoiets (de chaebols).

Seiko heeft momenteel idioot veel actieve series, ik heb zelfs een SKZ211-J van Oktober 2015 binnen, terwijl er twee jaar geen SKZ211 gemaakt was…
En er komt een enorme hoeveelheid nieuwe modellen aan…

Voorlopig kan ik nog gewoon bestellen:
SKX007-009-171
SNZF15-17
SNZH53-55-57

Wat wel lastig aan het worden is, zijn de kleine Seiko5 modellen, die met 7s26 erin. De SNK-tjes zeg maar. Het lijkt wel also daar afscheid van is genomen, of in elk geval even een verlegging van de productiecapaciteit.

3 likes

Hadden ze die dingen maar niet zo lelijk moeten maken. :smile:

Grt.

3 likes

Ik liep net een beetje rond te dartelen bij Paul van zeeland in Nijmegen. Ligt daar een 007 in de vitrine.

Is de rrp echt 380,-?! Ik vond het wel erg duur in vergelijking met het grijze circuit…

1 like

Ook de lange weg genomen zo te zien :smile:

Da’s wel heel duur. Bij Gassan (ook niet de goedkoopste) kost ie 299 en de 009 kost er 320 euro.

1 like

Zijn ze gewilder dan ooit de SKX007 en 009? Of was dat altijd al zo? Of denkt men dat het doek al gevallen is?
Blijkbaar kopen mensen voor 25 euro verschil liever een tweedehands exemplaar hier op de horlogemarkt, dan een nieuwe bij Rob :confused:

2 likes

Dan is 200 inclusief luxe horloge doos en inclusief verzendkosten toch een mooie prijs :smirk:

1 like

Welnee, het is gewoon een geweldig tijdloze duikert. Demense lopen elkaar hier gewoon op te naaien maar er zijn nergens harde aanwijzingen dat ze uit de productie gaan.

2 likes

Krijg je er niet altijd een doos bij dan?

Voor zover ik weet niet nee.

Ok, zou kunnen. Ik heb tot nu toe wel altijd een doos bij mijn Seiko’s gekregen :slight_smile:

Ook een mooie luxe doos? , de seiko 007/009 is in ieder geval veel bang for your buck.
Maar prijzen van rond de 300 euro zijn schandalig :astonished:

Nee ik heb bij de Sumo, Monster en Baby Tuna een luxe doos. De Mini Monsters zitten in zo’n blauwe plastic doos.

Dit zat er zo’n 8 jaar terug bij; en een behoorlijk gammele stalen band. Wel een mooi doosje. J-versie. Heb ook een Z-22, maar die is er weer af - te kleine polsen voor. Dit is een Chopard-achtige bandenprofiel-rubber band.

120 euri. :slight_smile:

2 likes

Dat is nog eens een mooie rubberen band!

Nee hoor. Wij zijn hier verwend geraakt door al die grijze en directe importprijzen. Daarnaast vind ik dat je aan een SKX voor € 500 - € 600 nog steeds een prima horlogedeal hebt. Dat zouden ze ook zeker gekost hebben als er ‘Swiss made’ op had gestaan.:wink:
Weet je wat schandalig is? Bedragen van € 2.500 tot € 7.500 die de Zwitserse ‘premium’ merken voor hun duikertjes durven vragen.:scream: En dan ook nog 'ns ieder jaar de prijzen met 5 procent of meer verhogen.:unamused:

6 likes

Dat is wel een goed punt , We zijn inderdaad verwend :slight_smile:
Toch grappig dan dat iemand anders 200euro all in, duur vind… ondanks dat de SKX dit dubbel en dwars waard is.[quote=“TagEd, post:163, topic:67508”]
een SKX voor € 500 - € 600 nog steeds een prima horlogedeal hebt.
[/quote]

Misschien even mijn adv. aanpassen :laughing:

1 like

Wat me vaak nog meer verbaasd is dat men liever 2 tientjes minder betaald voor hetzelfde horloge, wat er wellicht van buiten goed uit ziet maar in werkelijkheid 14 jaar oud is…

1 like