Hier: http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,2191692,page=1 staat het log van de bouw van mijn eerste… tweede horloge… de Instrument 2… de Instrument 1 moet er dan natuurlijk ook komen… welnu… "Buckle up Dorothy… because Kansas is going Bye Bye… "
Ik heb nog een paar ETS 2763’s liggen… die zijn gelijk in diameter, maar iets dikker dan de Soprod A10/2, die ik graag wil gaan gebruiken voor de definitieve versie van mijn Instrument 1 en Instrument 2…
voor een Prototype zeer geschikt dus… dus… here goes…
een schijf Titanium, ø52 mm, 12 mm dik, met een gat van ø20 erin… een Caseblank dus… klaar om later deze week bewerkt te worden tot een Horlogekast, DE horlogekast van de JHB Instrument 1 Prototype…
Ik heb het 3D model van het horloge van’t weekend uitgewerkt… en ik had al eens een kastje gemaakt van Obomodulan, om te kijken hoe de vorm en het uiterlijk uit zouden komen…
Even in vergelijking met de Alu Instrument 1, gebaseerd op Vaders Verdal, kun je zien dat deze flink groter gaat worden…van 36mm naar 42mm…
Wat hetzelfde gaat blijven: de Mathrays op de kast… de vorm, en de positie van de kroon, al zal ik die wel wat verder uit laten steken… de Alu versie is wat lastig op te winden…