Gaat ie weer.. het vervolg op "Gaat ie nou eindelijk? "

mooi weer.

buiten was t wat minder :wink:

Hey Marnix,
Ik denk dat die luilak het er van neemt op de zondag,
ff stukkie titanium inspannen ofzo, zet gewoon die draaibank aan, neemt vervolgens de benen en gaat buiten het gehoor
van die krijsende machine uitgebreid zitten eten.

Carpe tempus Schreef:

Hey Marnix,
Ik denk dat die luilak het er van neemt op de
zondag,
ff stukkie titanium inspannen ofzo, zet gewoon die
draaibank aan, neemt vervolgens de benen en gaat
buiten het gehoor
van die krijsende machine uitgebreid zitten eten.

(:smiley:

ja man, schande!

maarehā€¦ wat zit jij op zo n mooie dag te doen :wink:

marnix.moed Schreef:

Carpe tempus Schreef:


Hey Marnix,
Ik denk dat die luilak het er van neemt op de
zondag,
ff stukkie titanium inspannen ofzo, zet gewoon
die
draaibank aan, neemt vervolgens de benen en
gaat
buiten het gehoor
van die krijsende machine uitgebreid zitten
eten.

(:smiley:

ja man, schande!

maarehā€¦ wat zit jij op zo n mooie dag te doen :wink:

de bedoeling was mā€™n administratie te ordenen, maar bij de eerste 3 schoenendozen sloeg de paniek toe en ben ik maar lekker de plantenbakken gaan opkuisen en inzaaien.

Carpe tempus Schreef:
-------------------------------------------------- en ben ik maar lekker de plantenbakken gaan

opkuisen en inzaaien.

ja toch. het is immers n mooie zonnige zondag. lekker ff v nemen.

Ik heb gisteren een route gemaakt voor de GPSā€¦ vandaag een Motorrit gemaakt van 636 Kmā€¦

Maarā€¦ ik heb dan zojuist maar even de fotoā€™s gemaakt van wat ik gisteren nog gedaan hebā€¦

de achterkantā€¦

enā€¦

daā€™k niet stilzit ā€¦ :slight_smile:

Supergaaf om dit topic te volgen. Lees al een tijd mee en heb ook je eerdere topics gevolgd. Jij doet wat menig forumbezoeker alleen van kan dromen denk ik. Hulde!

He heā€¦ maandagavond drukā€¦ gisteravond visiteā€¦ gezellig allemaalā€¦ maarā€™t schiet niet opā€¦

Echterā€¦ vandaagā€¦ jawelā€¦ de kast op de freesbank geknooptā€¦ :slight_smile:

ze staat op het moment van schrijven nog te frezen. rustigjes aanā€¦ heb geen haastā€¦ als het maar snel gaatā€¦ :slight_smile:

Straks de Math-Rays erin frezen, en dan de Lugs nabewerken met een dunnere freesā€¦ die dunnere frees is korter, en haalt het niet helemaal tot onderaanā€¦ maar als de Math-Rays gefreesd zijn, heb ik bovenaan de kast een paar mm extra ruimteā€¦ en dan gaat het welā€¦ kwestie van je bewerkingsvolgorde handig kiezenā€¦

Misschien later nog een filmpjeā€¦ :slight_smile:

I rest my caseā€¦ :slight_smile:

+1 :)-D
Case and me

Arie Kabaalstra Schreef:

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/v
/t1.0-9/s403x403/10264934_616932308395203_56157987
94896220237_n.jpg?oh=5b2932936527f64e13496ae0f483e
520&oe=53CF42DF

I rest my caseā€¦ :slight_smile:

Chapeau! Wat is de lugbreedte bij deze? Lijkt wel 20mm? Denk dat 22mm misschien beter zou staan?

Is denk 22?

Ik denk het ookā€¦ :)ā€¦ de frees liep bij het nabewerken steeds 9 mm links en rechts naast de Y-asā€¦ diameter is 4 mm, radius 2, dus 9+2 = 11, aan weerszijden maakt inderdaad 22 mmā€¦

een 20 mm band op een 42 mm horlogeā€¦ neeā€¦ dat is geen poremā€¦

Ik hou zelf als vuistregel aan: bandbreedte nooit kleiner dan de helft van de Kastbreedteā€¦

Arie Kabaalstra Schreef:
-------------------------------------------------- inderdaad 22 mmā€¦

een 20 mm band op een 42 mm horlogeā€¦ neeā€¦ dat is
geen poremā€¦

Ik hou zelf als vuistregel aan: bandbreedte nooit
kleiner dan de helft van de Kastbreedteā€¦

22mm voor 42mm kast lijkt me goed goed te doen. op je plaatje oogt t alleen wat kleiner voor mijn gevoel.

voor mij hangt verder ook veel af vd band. mn 20mm smp band vind ik breder ogen dan mn 20mm oyster.

Vandaag even wat gedaan met het oog op de toekomstā€¦ als ik grotere oplagen wil gaan maken dan ā€œenkelstuksā€ zoals ik nu doeā€¦ moet ik iets hebben om snel kasten te kunnen wisselen op de freesbankā€¦

Ik had al eerder een klem gemaakt om de kasten op de tafel op te spannen om de Contour en de Math-Rays te frezen, maar daar moet nog een ĆÆnzetplaat voor gemaakt wordenā€¦ zodat die klem elke keer op dezelfde plek komt te staanā€¦

die dusā€¦

Maarā€¦ na deze bewerking moet de kast in de A-as opgespannen worden, zodat ik de Lugholes en de stiftboring kan makenā€¦

tot nog toe deed ik dat door de klem in de vierklauw te spannen, maar dat kost veel tijd doordat ik de klem dan moet centrerenā€¦ Dusā€¦

Heb ik dit gemaaktā€¦ een RVS Spindel, 14 mm zodat ie strak in de A-as past, en met een moer kan worden vastgezetā€¦

de holte aan de voorzijde is Ćø34.01 mm, de klem is 34.00ā€¦ dus dat past strak en spelingvrijā€¦ noujaā€¦ 5Āµmā€¦ die vind je niet terugā€¦ echt nietā€¦ :slight_smile:

zo gaat de Spindel dus in de A-asā€¦ en danā€¦

Kan ik de kast opspannenā€¦ door het aandraaien van de bout in het midden komt de klem vast in de spindel te zitten, en klemt ie tegelijkertijd de kast inwendig vastā€¦ perfect gecentreerdā€¦en dan hoef ik alleen nog maar de kast recht te zettenā€¦ en daā€™s zo gepieptā€¦ :slight_smile:

Je bent zeker vergeten een randje ā€œaanslagā€ in een iets grotere diameter te laten zitten. Dan had je de kast altijd recht zitten of zit ik er weer helemaal naast?

de kast heeft een randjeā€¦ die ligt vlak aan op de spantangā€¦ de spil heeft een vlakke zitting, en de achterkant van de spilkop steunt op de naaf van de A-asā€¦ kortomā€¦ een stapeltje referentievlakkenā€¦

't is weer een poosje stil geweestā€¦ hoort eigenlijk nietā€¦

de Oorzaak?.. positief gelukkigā€¦ Ik ben uit de Bijstandā€¦ en ik heb weer een baanā€¦ vrij"Simpel" werk als draaier in een machinefabriek, maar omdat we uitsluitend RVS en Kunststof gebruiken ( machines voor de voedingsmiddelen industrie) blijf ik er redelijk schoon bijā€¦

't gegeven dat ik weer gewone inkomsten heb, betekend dat ik me geen zorgen meer hoef te maken om mijn financiele situatie van alle dagā€¦ en dat ik gewoon in mijn huis kan blijven wonenā€¦

Desalwelteplus, moet er natuurlijk nog wel geknutseld worden aan mijn horlogesā€¦ wantā€¦ als ik verder wil, zal ik ook verder moetenā€¦ 'k heb alleen minder tijd te bestedenā€¦ 't zal nog wel even moetenā€¦

Vanavond even een wijzerplaat, met indexen gemaaktā€¦ van 0.3 mm Alu dit keerā€¦ testje om te zien ofā€™t wat isā€¦ :slight_smile:

't verspaant wel aardigā€¦ blijft ook mooi vlakā€¦ alleen het braamt nogalā€¦ achā€¦ dat is op te lossenā€¦ Nu mag het nog even wat tijd kostenā€¦ :slight_smile:

Kortom: ā€œArie is tevreeā€ā€¦ :slight_smile:

Ach dat ruwe heeft ook wel wat, misschien is daar ook een markt voor.
er stond laatst een Deens merk op HF die stukken plaatstaal
uit autodeuren als wijzerplaat toepast.

Vast inkomen zo is ook wel prettig.

Arie Kabaalstra Schreef:

Vanavond even een wijzerplaat, met indexen
gemaaktā€¦ van 0.3 mm Alu dit keerā€¦ testje om te
zien ofā€™t wat isā€¦ :slight_smile:

Zie ik 't goed en doe je op deze alleen lume op de ā€˜evenā€™ indexen?