Gefeliciteerd met je aanwinst. Wellicht het begin van iets moois!
groet Tecco
Gefeliciteerd met je aanwinst. Wellicht het begin van iets moois!
groet Tecco
Mooie CNC draaibank. Ik ben benieuwd naar het vervolg.
Geweldig dat iemand de moeite neemt om zo zijn droom na te jagen.
Gewoon doorgaan, en blijf posten.!!!
Ik moet eigenlijk wel⦠veel te grote mond hier⦠kan niet meer terug natuurlijk⦠Bovendien zit ik wederom zonder werk⦠en dat wordt ik ook spuugzat. je bent een speelbal van de uitzuigburoās
Als dan iemand⦠( Nee⦠ik zeg niet wie⦠ik heb discretie beloofd ) je benaderd voor het maken van onderdelen⦠omdat ie kwaliteit wil hebben⦠Ja⦠dat pak je dan met beide handen en voeten aanā¦
zoān order maakt dat ik over een poosje een klein aantal uurwerkjes kan laten komen als āSampleā, waar ik dus niet de toeslag voor kleine orders over betaalā¦
Daarmee ga ik een aantal ( 5 stuks ) 0-serie horloges bouwen⦠ter controle van alles wat ik bedacht heb⦠en om het definitieve model te tonen⦠dan kan ik een voorinschrijving starten⦠met dan mogelijk, hopelijk genoeg animo om genoeg uurwerken te laten komenā¦voor de eerste oplage JHB Instrumentsā¦
inmiddelsā¦
zijn mijn eerste 100 visitekaartjes ook binnenā¦
't gaat meer en meer serieuze vormen aannemen⦠kan ik nog wel terug?..
Ik moet eigenlijk wel⦠veel te grote mond hierā¦
kan niet meer terug natuurlijkā¦
hoi arie, balen dat je vaste baan gestopt is. maar zoals je t omschrijft v āgeen weg terugā enzo, klinkt haast kamikaze. natuurlijk goed dat je je hart en ziel hebt voor je business, maar het hoeft ook niet alles of niets te zijn. probeer dingen ook te relativeren. en zet ook niet alles op 1 paard.
Met het werk wat bij mij aanbesteedt wordt, heb ik ook inkomsten natuurlijk⦠en als ik dat goed doe⦠dan zit daar mogelijk meer werk in⦠misschien ook voor anderen dan deze klant⦠en⦠dit geeft financiele ruimte die ik niet bij een bank hoef te halen⦠en daās wel een prettige gedachteā¦
morgen de draaibank maar eens aanslingeren⦠de communicatie werkt in 2 richtingen⦠dus ik kan bestanden over en weer zenden⦠daar wordt ik wel blij van⦠de besturing is wel wat beperktā¦maar daar programmeer ik wel omheenā¦
Leuk dat je ons steeds op de hoogte houdt. Ik hoop echt voor je dat het allemaal gaat lukken. Het is je gegund.
Dankjewelā¦
Ik ben vanavond even āboodschappenā gaan doen⦠Titanium ingekocht voor een prototype kast⦠die voor een klant is⦠daar komt mijn naam dus niet op te staan⦠best wel āfrustrerendā 't is een mooie kast, mooi project⦠maar ik mag er niets meer dan dit over zeggenā¦
in elk geval geeft dat me net het zetje⦠deze klant heeft me benaderd omdat ie overtuigd is van het werk wat ik aflever⦠als iemand tegen je zegt⦠ik wil een betere kwaliteit dan wat ik nu heb⦠daarom kom ik naar jouā¦dat alleen is al een enorme steun in de rugā¦los van het financiele aspect van deze overeenkomstā¦
Ik heb wel gemerkt dat er een aantal mensen 't idee heeft dat ik zomaar wat brul⦠grote mond⦠maar waarmaken?.. een aantal mensen⦠diegenen die ik ontmoet heb op de laatste Rikketik, en diegenen die bij de door Marnix.Moed georganiseerde meeting, hebben mijn Prototype Instrument 2 gezien, en weten dat ik niet zomaar wat roepā¦
degenen die zich ervan willen overtuigen, die mogen mijn Instrument 2 altijd aan een kritische blik onderwerpen. ik weet waar de schoonheidsfoutjes nog zitten⦠maar tot nog toe heeft niemand anders ze gezien⦠en ik denk dat ik daar best trots op mag zijnā¦
Tevens⦠en dat mag ook best wel meerdere keren gezegd worden⦠is het vooral dankzij Horlogeforum.nl dat ik zover gekomen ben⦠complimenten hebben met gesteund⦠āazijnpissersā hebben me gemotiveerd, om datgene waar ze kritiek op hadden beet te pakkenā¦
Commercieel gezien ben ik een Noob⦠moet gewoon nog veel leren⦠maar het belangrijkste van alles vind ik persoonlijk⦠dat ik eerst maar eens fatsoenlijk moet leren een horloge te bouwen⦠en ik ben aardig op wegā¦
Vandeweek sprak ik iemand die zei:" een klant van mij doet ook wat in Horlogesā¦Grƶnefeld⦠ken je die?" waarop ik vroeg : "Bart, of Tim? "ā¦
āBeideāā¦
"Nee⦠nooit van gehoord⦠:)⦠OF ik van ze gehoord heb⦠en ik heb nog een lange weg te gaan alvorens ik het lef heb ze "Collegaās " te noemen⦠Voorbeeld⦠dat is meer op zijn plaats⦠"
Mooie Emco, hadden op de MTS dezelfde
Bart en Tim zijn van de buiten categorie als je het mij vraagt. Al zƩƩr vroeg begonnen in de horlogewereld en āTop of their classā.
Ik ben benieuwd naar je volgende project en ik bewonder de manier hoeveel daadkracht je hebt om iets neer te zetten. De volgende Rikketik zal ik je ook eens aanspreken als ik je weer zie lopen.
Ja, de broertjes Grƶnefeld staan in mijn optiek op gelijke hoogte met mensen als Roger.W. Smith, F.P Journe, en Franck Müllerā¦
Maar⦠ik ben augustus vorig jaar pas begonnenā¦en ik leer nog elke dagā¦
Binnenkort maar eens verder met de instrument 1,., dan heb ik tenminste weer iets dat ik kan, en mag laten zienā¦
Hoewel ik Bart & Tim echt heel hoog heb zitten vind ik Roger Smith een soort van buitencategorie en misschien nog wel een tikje hoger qua niveau. Prijzen zijn dst overigens ook
't is momenteel even stil hier⦠maar dat is goed nieuws⦠de nieuwe draaibank werkt naar behoren en volop!.. ik heb er nu een stuk Titanium Grade 5 in staan⦠vooralsnog geen grote problemen met de bewerkbaarheid van dat materiaal⦠dus⦠is de kans groot dat mijn klant, die titanium horlogekasten wil van mijn hand⦠ze van Titanium Grade 5 gaat krijgen⦠en dat mijn eigen horloges⦠OOK van Grade 5 gemaakt zullen gaan worden⦠dit om toch weer even wat meer kwaliteit te leveren⦠en dat wil de consument ook⦠zeker daar waar het horloges betreftā¦
Maar⦠dat we nog altijd bezig zijn!..
Leuk om dit zo te volgens, zowel op facebook als op youtube! succes mr Kabaalstra;)
GR
DJ77
Thanks!.. Momenteel staat de Emco nog altijd op die ene kast te graven⦠beetje groot stuk materiaal⦠maar het enige wat ik op korte termijn kon krijgenā¦
't draaibankje gaat automatisch⦠dus in de tussentijd heb ik lekker een maaltijd gekookt en verorberd⦠zit ik nu even achter de PC, en zo ga ik nog even achter de werkbank zitten⦠wantā¦
Ik heb nog een stukje Titaniumplaat geregeld⦠ga er ook nog wat andere dingen mee doen⦠stay tunedā¦
Cool! Ik ben benieuwd, ga zo door.
Respect voor je (tu) en hoop echt van harte dat je het van de grond krijgt.
Het ziet er goed uit.
Leuk hoor zoān project ā¦!!
't is een ātussendoor klusjeā⦠maar deze pincet heeft een wat spitsere punt dan mijn eerste zelfgemaakte Titanium pincet⦠verder is deze niet van Grade 2, maar van Grade 5 gemaakt⦠veel harderā¦
Punten sluiten mooi aan⦠ik ben er blij mee⦠kleine schroefjes pak ik hier makkelijker mee beet als met die oudeā¦