Gaatje bijmaken siliconen band

Zal vast wel ergens staan, maar kan het niet vinden. Heb recent een Monsterwatch waffle band gekocht. Gaatjes staan net wat te ver uit elkaar. Hoe maak je in een siliconen band een extra gaatje? Alvast dank voor uw advies.

2 likes

Ik gok gewoon hetzelfde als bij leer, oftewel met een kniptang met de juiste afmeting. Het kan ook zo’n drukker zijn, die gebruikte wij altijd toen we Swatch verkochten.
Hier een topic over een leren bandje.

Zie post hierboven.
Indien je dit niet in huis hebt mag je met vuur gaan spelen.
Lees verder.

Die heb ik ook langggggg gehad met extra gaatje.

Kleine kruiskop schroevendraaier HEET stoken en prik m erdoorheen waar jij dat gaatje wilt hebben.

1 like

Ik heb altijd bandjes waar ALTIJD een extra gaatje in moet (raar, I know) :smile:
Ik pak aldijt een dremel, boortje en met een beetje vaste hand maak je een perfect gaatje

Even bij de bouwmarkt binnenwandelen, in de aanbiedingenbak ligt vaak wel een gaatjestang.

Ik ben ook vaak eigenwijs geweest maar het kost je veel meer moeite en/ of leidt tot lelijke gaatjes

ziet er zo uit

image

Dank voor de antwoorden. Het gaat mij specifiek om een siliconen bandje. Hetzelfde als bij een leren bandje begrijp ik uit de reacties.

In de rubberen band van mijn omega heb ik gewoon een extra gat geprikt met mijn springbar tool en dan met een fijne boor dat wat uitgediept.

Gewoon met de boormachine

2 likes

Geen siliconen band hier, maar “TPU without plasticizer”.

Betreft de Kauffman ‘Nautic’.

Gevalletje te strak of te los met de huidige gaatjes, dus ik wil er een gaatje bij.
Heb het op mijn huidige exemplaar zelf gedaan (prikken en boren), maar is niet erg fraai geworden. Daarnaast heb ik een gaatje op de verkeerde plek gemaakt :expressionless:
Het irriteert me uiteraard mateloos.

Dus, zoals Marco B. zou zeggen: even slikken en weer doorgaan een nieuwe kopen.

Maar nu?

De gaatjes zijn vierkant, ongeveer 1mm.
Het liefst wil ik het extraatje ook vierkant.

Heb me al een ongeluk geGoogled, maar nog geen juiste tang/tool kunnen vinden.
Iemand suggesties?
Voor gereedschap, of waar ik dit mogelijk netjes zou kunnen laten doen (bijv. een schoenmaker)?

Alvast dank!

Ik zou een normale tang gebruiken en daarna met een hele kleine vijl, het gat vierkant maken.

1 like

Psychotherapie zou het probleem ook op kunnen lossen

Ik zou dat gewoon bij een schoenmaker laten doen