Ahaa. Dankjewel. Dit verhaal geeft duidelijkheid. Maar wie kijkt er nou constant op zijn horloge of zijn uurwerk bijna stopt om hem vervolgens per direct de chronograaf uit te zetten zodat die weer loopt.
Benieuwd naar de uitkomst 48+ uur verder, is de gangreserve volgens specs?
Nee 48 uur heeft hij niet gehaalt. Ondanks dat ik het chronograaf niet gebruikte heb ik zelfs 40 uur niet kunnen behalen. Zoals het ervoor staat zal Omega geen favoriete horloge merk voor mij worden. Maandag ritje bankkluis en diep ergens achter de kluis verstoppen
In de kluis wordt het er niet beter op, een service onder garantie is een beter optie, met een beetje geluk binnen 4 weken werkend.
De gangreserve van een 3861 zou inderdaad 50 uren moeten zijn. De mijne haalt makkelijk de 58 en misschien wel meer dan 60.
Spijtig dat het bij jou niet goed zit. Zou hem zeker onder garantie laten servicen.
Dit topic al gelezen?
https://www.horlogeforum.nl/t/problemen-met-gangreserve-speedmaster/456474?
Ik heb die van mij afgelopen dagen nog eens laten lopen, ongedragen in de kast. Nieuw record: 66.5hr
He, dat is inderdaad een beter optie. Rij binnenkort wel naar gassan.
Draai dan het horloge in bijzijn van de medewerker van Gassan vol op [ volgens uw idee vol ] en laat dat dan controleren door hem / haar. Dan sluit ik pas uit dat het niet aan het opwinden ligt.
Ik zal er eens op letten, bij mij is de veer trouwens een paar jaar geleden vervangen. Die was kapot, meteen een complete revisie laten uitvoeren.
Na hoeveel tijd is dat gebeurd?
Dat zal geen 3861 uurwerk geweest zijn.
Bij een Omega full service hoort de veer Altijd vervangen te worden! Het horloge moet namelijk erg ver gedemonteerd worden om de veer te vervangen. Als serieus horlogemaker zou ik dit risico niet willen nemen.
En was er ook een duidelijke stop?
Beter idee, meteen naar André brengen.
Ja da’s niet zo moeilijk. De veerton is bij een chronograaf het eerste dat je monteert, en het laatste waar je bij kunt. Volledige service is onvermijdelijk.
1861 uurwerk, na een jaar of 10. De horloge gaat nu iedere 5 jaar naar een certified Omega horlogemaker in Nederland.
Jazeker. Heb 70 draaien aan gegeven tot die niet meer verder kon draaien.
Wie is andre?? En waarom adviseer je andre?
Hi, even een korte update. Zoals je advies heb ik bij de dealer de Snoopy vol opgewonden (tenminste dat dacht ik ). Ik stopte ongeveer na 70 x keer draaien omdat ik de weerstand voelde. De medewerker van Gassan gaf er nog eens ruim 20 keer extra draaien aan tot dat er geen beweging meer in zat. Zodoende kwam ik op een gangreserve uit van totaal 54 uur
. Achteraf gezien was ik toch een beetje bang of te voorzichtig om door de lichte weerstand doorheen te draaien. Qua gevoel wilde ik de Snoopy niet meer dragen maar na de laatste test komt deze horloge zeker wel in mijn top 3 favoriete horloges. Zal hem vaker om mijn pols dragen. Dank allen voor jullie reacties. En wens iedereen een fijn weekend.
Fijn dat u het terug koppelt en dat er dus geen gangreserve problemen zijn.
Sprak uit ervaring, heb bij een juwelier gewerkt en ook zoiets mee gemaakt bij een klant die te voorzichtig was. Vandaar mijn advies / tip.