Gangreserve

IK heb gisteren mijn eerste automatisch uurwerk gekocht.
Nu is de vraag natuurlijk hoeveel en hoe moet je het horloge bewegen om volledig opgeladen te geraken.
Of is de optie om een gangreserve indicator in te bouwen misschien een optie.
Wie kan hier een zinnige uitleg over geven.
Frank.

Hi Frank, je kunt het horloge vaak ook opwinden met de kroon., om vervolgens het horloge gewoon dagelijks te dragen. Om welk horloge gaat het?

Het is de steinhart ocean 2 premium black.

Dit is in ieder geval niet mogelijk.

3 likes

38 uur power reserve. Waarom zou je helemaal op willen winden? Het is toch een automaat.

Ik denk dat je moet lezen over je uurwerk, een ETA2824-2. Succes!

2 likes

Dragen, dan blijft de gang er in.
Ik heb geen idee wat de reserve is, maar is dat bijvoorbeeld 38 uur kun je hem ook een dagje wegleggen. Valt 'ie stil, kun je hem net als @timemachines aangeeft opwinden.

Wat bedoel je hier precies mee als ik vragen mag?

1 like

Als je de Steinhart aan de pols draagt, beweeg je meer dan genoeg om het uurwerk aan de gang te houden. Don’t worry.

1 like

Je kan eventueel nog een watch winder overwegen
https://www.bol.com/nl/s/?searchtext=watch+winder&searchContext=media_all&appliedSearchContextId=&suggestFragment=&adjustedSection=&originalSection=&originalSearchContext=&section=main&N=0&defaultSearchContext=media_all

42 u reserve is een 2892 a2 dat erin steekt.

Ja zo kan je het in het oog houden hoever je staat en eventueel wa meer bewegen dan.

1 like

Ik hoor al dat je mijn hulp niet nodig hebt.

Een moderne ETA zal niet stilvallen zolang je hem omhebt.

1 like

Hahahaha dat hopen we toch.

1 like

Oké, maar dat kun je niet naderhand (zelf) inbouwen. Tenzij je een ‘meister uhrmacher’ bent. :wink:

Maar goed, als je hem gewoon draagt is er niks aan de hand.
Ik heb mijn automaat altijd 's nachts op het nachtkastje, overdag om de pols. Valt 'ie niet stil hoor. Je beweegt overdag meer dan je denkt, tenzij je arm in het gips en een mitella zit. :sunglasses:

2 likes

Natuurlijk kan ik het horloge met de hand opwinden,maar daar het met een gevezen kroon is uitgerust is dit niet aangeraden natuurlijk.
Dit komt de waterdichtheid niet ten goede.
Is een type diver.

En toen was ik je helemaal kwijt.

1 like

@PLP hij bedoelde schroefkroon

@papabuell zolang je de schroefkroon ook weer gewoon dichtschroefd is er niks aan de hand. Is er voor gemaakt zeg maar. Maar je moet m gewoon dragen, hoef je m ook niet op te winden.

1 like

Je hebt gelijk is een schroefkroon,sommige zeggen een gevezen kroon maar je snapt wat ik bedoel dat is het voornaamste.Frank.

1 like

Een schroefkroon kun je gewoon opnieuw dicht schroeven en dan hoort die waterproof te zijn :slight_smile:

:joy:

Ik zou in jouw geval toch maar gewoon een kwartshorloge nemen geloof ik…

7 likes