Garmin Fenix 7

Ik heb de fenix 6 saffier.

Draag hem nu ruim 2 jaar.

Dit horloge motiveert en stimuleert me telkens weer om te gaan sporten en om mijn activiteiten zoals hardlopen, fietsen en kitesurfen te verbeteren.

Bovendien is er geen smartwatch met de battrijduur van een garmin.

Ook vind ik het design prachtig en de banden heerlijk…

Vroeger waren er vaak software matige problemen bij garmin ook daar heb ik nu geen last meer van!

Kort om doen!

Na deel is wel… sinds ik dit horloge heb draag ik nauwelijks me luxe horloges nog… eigenlijk helemaal niet.

:+1:t4:

Hier de 6 Sapphire prima ding. Qua scherm / grafisch net iets groter dan de 5. Echter is het wel net tetris vergeleken met Samsung of Apple. Maar voor sporten en ook vol in de zon super afleesbaar. Gewoon functioneel zonder poeha. Rechtsboven 2x drukken en je bent aan het sporten. App is ook fijn en zorgt dat t automatisch op Strava komt. En daar is het natuurlijk om te doen :+1:
De 7 vind ik niet mooier met die schroefjes op de lugs

En zo na de Corona - iedereen aan het sporten hype - misschien ook nog wel gunstig en amper gebruikt te krijgen

Bovendien is er geen smartwatch met de batterijduur van een Garmin?

De Coros heeft een langere batterijduur, misschien wel leuk om te vergelijken.

Grappig off topic dingetje: deze maand kwam Apple met de nieuwe pro watch, super trots op de vele uren batterijduur.

Reactie advertentie van Garmin deze week: wij vermelden onze batterijduur in maanden niet uren :joy:

3 likes

Terug on topic: had je deze misschien al gekeken?

Gewoon de Amazfit T-Rex2 kopen…stuk goedkoper en doet hetzelfde.

1 like

De 6 heeft onlangs nog een update gehad waardoor bv HRV ook beschikbaar is gekomen. dit had de 7 standaard al.

Doet zeker niet het zelfde

Doet zeker niet het zelfde

Lang verhaal kort; kijk eens op de site van DC Rainmaker. Zo uitgebreid als hij dit soort sporthorloges reviewed doet niemand. Kun je voor jezelf ook meteen jouw voor- en nadelen eruit halen.

1 like

Excusses…

Ik was me er niet van bewust dat coros dit had verbeterd… toen mijn fenix 6 uit kwam heb ik een review betekent… daar kwam fenix beter uit kwa batterij duur.

1 like

Zelf ben ik al jaren fervent gebruiker van Garmin. Los van de hardware is vooral ook de software van Garmin prettig; reden waarom ik nooit ben overgestapt naar Coros (of Polar/Suunto). Iets om in overweging te nemen in ieder geval.

Dankje zal ik doen

:+1:t4:

Ik heb de Fenix 5X saphirre gehad en heb nu de Fenix 7x.
Hiervoor de T-Rex pro gehad. Alledrie hebben hun voor- en nadelen.
Als je het horloge alleen voor sporten wil kan je ook de T-Rex 2 kopen, scheelt veel geld.

Voor mij is er 1 heel groot nadeel, zeker als je gevoelig ben voor cijfertjes… de Fenix geeft zo enorm veel data over je gezondheid… maar je moet hem wel blijven dragen. Al mijn andere horloges krijgen daarom geen draagtijd meer.

Ik moet mijzelf tegenwoordig echt dwingen om een “gewoon” horloge te dragen. Laatste keer was in mei😢…

1 like

Ik heb nu een Apple watch series 3 en zit heel erg te twijfelen of de opvolger een Fenix 7 of Apple watch wordt.

Heb toch de Garmin 7 gekocht omdat de appel niet mooi is ( niet rond )

1 like

Dankje