Garmin gaat concurreren met G-Shock

Een ana digi horloge van garmin!

Wat vinden de G-Shock liefhebbers hiervan? Naar mijn idee ziet het er goed uit, alle functionaliteiten van garmin maar in een G-Shock jasje

6 likes

Ik heb de indruk dat die wijzertjes niets toevoegen aan het geheel.

2 likes

ander design :slight_smile: vol in het straatje van een G-Shock lijkt mij

Ik vind een G-Shock net iets anders dan een smartwatch zoals Garmin ze maakt. Simpel gezegd: G-Shocks zijn niet “smart”.

1 like

Het is logischerwijs geen letterlijke kopie, dat zou ook niet mogen :slight_smile: maar deze lijkt er toch barre veel op:

En daarbij, G-Shock heeft genoeg smart horloges, van de standaard functionaliteiten tot horloges met android erop

Garmin concurreren met g-shock
Is net zo als bijv
Omega de concurentie aan gaat met rolex …

G-shock is zoveel meer dan gewoon een goedkoop klokkie wat tegen veel bestand is :stuck_out_tongue_winking_eye::+1:

In welk opzicht?
Ik kan er werkelijk geen enkele gelijkenis in ontdekken

5 likes

Ik wel, ik vind horloges met wijzers veel prettiger dan met (alleen) een digitaal display.
Dus ik ben voor.

3 likes

Ik vind een Garmin tegen een G-Shock opzetten alsof je een Commodore 64 met een moderne laptop vergelijkt. De één heeft meer nostalgie en charme, de ander is een apparaat waar je echt iets mee kan.

Welke je liever hebt hangt af van wat je ermee gaat doen. Ik heb met sporten veel liever een Garmin.

het ana - digi stuk, beide “plastic”, woorden op de bezel, plastic horlogeband, gebruik van luminova op dezelfde plek, grote knoppen aan de zijkant

Toch aardig wat gelijkenissen lijkt me zo en dit was letterlijk binnen de eerste 5 horloges die ik tegen kwam

1 like

Wie heeft er nou een G-shock voor de functies? :crazy_face:

2 likes

evenzo, wie heeft er nu (nog) een horloge om de tijd te zien…

:wink:

Ik moet bekennen dat ik geswitched ben naar de Dark Side met de smartwatches die ik de afgelopen tijd draag.
Merk wel dat ik wijzers (met lume) toch mis, ondanks dat ze allemaal verlichting hebben. Dus in dat opzichte is dit n leuke toevoeging aan hun assortiment.

Wat ik ook erg mis op mn smartwatches is n metalen band. Nu was ik er over uit om n Tissot Connect te nemen, maar door deze post slaat de twijfel toe. Wat zouden jullie doen?

Tissot Connect met titanium band, welke met 47mm ik best huge vind:

Of n zwarte of graphite Garmin Instinct crossover met los n zwarte titanium Garmin band die er mogelijk kwa kleur niet helemaal bij past (maar wel 300 euro erbij kost)

+

Of hebben jullie nog andere suggesties voor n smartwatch met wijzers, metalen band én solar voor infinite energy op reis zonder lader bij je. Heb nu n Fenix 7s titanium solar, maar die houdt het ‘slechts’ 2 weken vol.

Welke vd 2?
  • Tissot Connect
  • Garmin Crossover met titanium band

0 stemmers

zou de combo van garmin wel in het echt willen zien voor de aanschaf :slight_smile: verder sowieso de garmin, de tissot zeker niet verkeerd, maar in vergelijking met de functies zou ik het wel weten

1 like

Idd, liefst wil ik de combi irl zien, maar niet iedereen heeft die band op voorraad.
En de Tissot voelde meer als n horloge aan met al dat metaal. Helaas is formaat echt wel huge om m’n pols.

Maar kwa functionaliteit overtreft Garmin de Tissot wel op alle fronten. Vooral de Waypoints vind ik n fijne optie voor op reis.

Zal hoe dan ook wel weer wennen worden na de 42mm
vd de Fenix 7s.

1 like

ja idd, maakt het wat lastiger, het past ongetwijfeld, maar wel benieuwd hoe de titaniumen band aansluit op het horloge, dat je net niet een kleine opening of zoiets hebt waar je aan gaat irriteren.

1 like

Denk dat dit wel mee zal vallen, aangezien al hun band aanzetten kwa vorm behoorlijk hetzelfde zijn.

Bovendien, die band heeft van zichzelf n hoop openingen :laughing:

G shock staat toch wel in de schaduw van garmin mag ik hopen dat je bedoeld?

G shock is de Nokia van deze generatie als je het mij vraagt… achter gebleven in technologie en las het hier boven al… er zijn g shock met smart functies… maar dan neem je min of meer je koelkast mee om je pols.

Mijn bescheiden mening.

:face_with_hand_over_mouth:

Zo zo , wist niet G-shock zo negatief te boek stond :roll_eyes:

Zoals jullie het benaderen , ben je naast je geliefde garmin meteen klaar …
Je omega’s rolexxen etc kunnen eruit , kunnen ook niet tippen aan de functies …

Garmin rules :+1::+1:, maar niet voor mij :joy:

4 likes