Garmin gaat concurreren met G-Shock

Het ding ziet er leuk uit en als je alle functies die het aanbied wil en gaat gebruiken dan zeker kopen. Ik doe veel aan hardlopen dus een Forerunner zal voor mij voldoende zijn, daar ga ik geen GShock voor gebruiken.

Heb nog n vraagje over de Points Of Interest/Waypoints op de Instinct en wellicht de Crossover. Hiermee kun je plaatsen opslaan, zodat je horloge de weg terug mee kunt vinden. Bijvoorbeeld je kampeerplek, waar een bushalte is, waar je hotel is, waar je je auto hebt geparkeerd, etc.

Hoeveel van die POI kun je invoeren? En geeft een Garmin de richting met n pijl en afstand aan?

Ik mis Nokia telefoons.

Drie weken standby tijd, dagen lang bellen, nooit een gesprek wat weg viel, en toen ik er eentje van het balkon van de derde verdieping van een kantoor liet vallen liep ik naar beneden, klikte ik alles in elkaar en had ik weer een werkende telefoon.

2 likes

Tijdens bergbeklimmen en rotsklimmen gaat hier ook een G-shok mee.

1 like

jep, dat is het algemene idee, zelf gebruik ik dat niet echt, meer een route op het horloge en aan de hand daarvan kan ik ook makkelijker terug als het snel moet

Wanneer ik een route ga hiken, dan kan je een gpx bestand op het horloge laden en dan zie je een lijntje van waar je naartoe moet lopen, je kan in en uitzoomen. Heb op deze manier 3 weken geleden de Dutch Mountain trail in 4 dagen gelopen.

1 like

Weet je ook hoeveel POI/Waypoints je kunt invoeren? Is toch niet beperkt tot 10 ofzo?

Ik snap niet waarom.

Ik heb een gewone Instinct Solar, en de LCD-wijzers zijn prima afleesbaar. Voorbeeldje:

Met GPS ruimschoots twee of meer dagwandelingen, daarzonder meerdere weken tot een maand. In de spaarstand zelfs nog langer.

Klopt voor de gewone Instinct Solar. In de ā€œECO-standā€ gaat de accu in de zomer ā€œoneindigā€ lang mee.

1 like

Voor sporten en lange wandelingen wel. Al is het maar vanwege het ingebouwde kompas, de GPS, de barometer, hartslagmeter en de stappenteller. En uit ervaring weet ik dat de Garmin Instinct tegen een stootje kan.

Die Garmin Instinct Solar blijft wel heel denk ik.

De ā€œtacticalā€ die ik heb (groen), heeft achterop ook nog MIL-STD-810G staan. wat inhoudt dat dat ding een heel slaca aan certificeringen moet hebben en een hoop testen en misbruik aan moet kunnen.

1 like

Precies dit. Ik heb een Fenix 5 en daar kan een G-shock niet tegenop. Het enige dat ze gemeen hebben is dat ze beiden tegen een stootje kunnen. Voor de mooi draag ik liever mijn Seiko’s, Datejust en BB58.

Heb 1 smartwatch van Huawei en een hybride van Fossil, miste toch wel de uitstraling van echte wijzers, dan is die Tissot zeker niet slecht. Alles hangt er natuurlijk van af wat je er allemaal mee wilt doen :thinking:

Voor mij niet als de wijzers zo afgekapt worden.

Maar fijn te horen dat ie in de zomer oneindig mee kan.
Is het in de winter niet met kunstlicht? Casio’s lijken dat (eveneens time only) wel door te komen.

Zeker niet. Maar hij is wel huge met zn 47mm voor mn polsjes. Zelfs de Garmin Instinct vind ik behoorlijk aan de maat.
Had daarom de Fenix 7s(mall). Met zn 42mm prima diameter. Alleen lijkt t wel n dik tonnetje om de pols door de hoogte.

Hoe meer technieken, hoe dikker en groter het horloge, zeker als er en een analoge wijzer in moet zitten, en een hoop andere techniek, maar wie weet, misschien in n paar jaren :wink:

Nee, zonder zonlicht gaat de accu maximaal zo’n 35 dagen mee in de spaarstand. In de normale stand zo’n drie weken.
Tenzij je de GPS veel gebruikt, vooral voor het registreren en evt. volgen van een route; dat vreet accucapaciteit.

Tja, die Instinct was ook 45mm en hebben ze weten terug te brengen naar 40mm voorde Instinct 2s.

Dus inderdaad wie weet…

Dat is wel jammer en weet Casio beter te doen met hun Tough Solar. Maar tja, die doen ook al decennia lang horloges met zonnecellen.

Ik heb t dan natuurlijk over time only.

Is jouw ervaring overigens dat de Instinct de accu bij kan laden?
Ik heb namelijk gemerkt dat mn Fenix 7s dat namelijk niet kan. Al heb ik em in Time only spaarstand en heeft ie meer dan 90.000 lux zonlicht gehad (hele dag achter vensterbank, wat eigenlijk niet zo goed is vanwege de hitte). Dan nog komt er geen procentje energie bij.

Ja, maar het is niet spectaculair. In de zomer maximaal een paar procent per dag.

Ik denk dat het scherm van de Fenix veel meer vraagt van de accu.

1 like

Thx, maar was dat in maximale batterij spaarstand? Dus Time only. Dat zou idd niet veel zijn. Ik had verwacht dat het Memory In Pixel scherm v n Garmin behoorlijk zuinig zou zijn.

Ik hoop stiekem dat met time only vd Instinct Crossover dat als alleen de wijzers in gebruik zijn en het scherm uit, dan ie dan wel meer oplevert dan n paar procent. Het zal wel ijdele hoop zijn dat ie met gewoon daglicht of kunstlicht ook laad, zoals Casio’s Tough Solar…

Weet niet of er iemand ervaring heeft met Casio Tough Solar die batterij in percentages weergeeft?
Die v mij hebben allemaal n batterij icoontje met iets als helemaal vol, half vol, laag/leeg. Ik kan dus niet zien hoeveel een uur zonlicht of daglicht oplevert.

Ben me net van bewust dat ik wel erg nerderig bezig ben :nerd_face:

Na een aantal G-Shocks leek een Smartwatch mij wel grappig. Via een deal een Galaxy Watch 4 kunnen scoren. Na anderhalf dag leeg en overdag aan de lader zodat ik een halve dag geen tijd om de pols had. Totdat ik met enige scepsis een Instinct 2 Solar te leen kreeg… En deze is niet meer van de pols afgeweest. De G-Shocks hebben een warm plekje in mijn doos, de Samsung heeft inmiddels een nieuwe eigenaar. De ene smartwatch is de andere niet…:wink:

2 likes