Gassan Rolex korting listprijs en beschikbaarheid

Goedemiddag horloge liefhebbers,

Binnenkort ben ik jarig en wordt 30 jaar, dit wil ik vieren met het aanschaffen van een Rolex Datejust.

Nu had ik een tijdje geleden een mooie datejust 36 gezien op Schiphol voor natuurlijk een leuke “Schipholprijs”.

Afgelopen week gemaild met hoofdkantoor Gassan Diamonds/Rolex met de vraag of ik deze bij een van de winkels kon aanschaffen voor dezelfde prijs of dat er korting gegeven kon worden op de listprijs. De reden hiervoor is dat ik op mijn 25e verjaardag een Submariner heb gekocht bij Heetman met toen 13% korting :).

Het antwoordt was als volgt: Wij hanteren enkel de listprijs geen korting mogelijk. Het horloge wat u zoekt hebben wij niet op voorraad en kunnen dit ook niet bestellen omdat we niet weten wat de inhoud van de zending is die Rolex naar ons opstuurt. U kunt zelf af en toe de winkels contacteren voor de beschikbaarheid…

Vindt dit erg jammer en snap het eigenlijk niet zo want dit is geen stalen sport model of een daytona maar een “simpele” datejust. Je wilt geld uitgeven en het wordt je niet makkelijk gemaakt.

Nu is mijn vraag:

Wordt er helemaal geen korting meer gegeven bij de AD’s?

Wat vinden jullie hiervan misschien nog wat tips?

Ik had hier ergens gelezen dat je de schiphol winkel kunt mailen om een model te bestellen/reserveren na aanbetaling m.u.v. sport modellen. Klopt dit?

(Laatste optie is om bij een grijze dealer te kopen maar koop liever in de winkel)

Alvast bedankt voor jullie reacties,

b0z4

Wel hoor, gewoon een nieuwe kopen bij een AD.
Korting vragen kan uiteraard altijd, of je het krijgt is een tweede…

Bij Heetman ging er destijds € 200,- af van de verkoopprijs (€ 5.900,-) van mijn Rolex Explorer omdat ik in de winkel per bankoverschrijving betaalde i.p.v. met creditcard.

1 like

Al zou ik de listprijs willen betalen. Het is niet op voorraad en weet niet wanneer en of deze binnenkomt… Dat is wat ik bedoel met het wordt je niet makkelijk gemaakt :slight_smile:

1 like

Rolex heeft de luxe zich geen zorgen te hoeven maken over voorraad klaar hebben liggen of korting geven. Meer vraag dan aanbod volgens mij. Je mag blij zijn dat je er überhaupt een mag kopen. Ondanks de prijs. :roll_eyes:

Niet de leukste manier maar zul je moeten accepteren als je Rolex wil…

1 like

Ik denk dat je hierom een wat starre houding hebt ontvangen. Als je naar de AD gaat en daar je wens bespreekt, dat je een heel ander antwoord krijgt. Maar via de mail om korting vragen vind ik wat merkwaardig. Daarnaast vraag je de schipholprijs. Ik denk dat ze die ook al vaker gehoord hebben. Dus hop naar de AD en scoren die Datejust! Just my 2 cents

4 likes

Als bovenstaande houding je niet bevalt, dan zou ik juist eens een afspraak maken bij een grijze dealer. Je zult waarschijnlijk verbaasd zijn over de vakkennis, klantvriendelijkheid en flexibiliteit.

5 likes

#TGIF:wink:

Korting wordt nooit gegeven, daar moet je om vragen. Het antwoord heb je al gekregen…

Het klopt helemaal. Iets soortgelijks zul je horen bij S&C.

1 like

Korting is zeer zeker mogelijk, maar bij Rolex gaat dit wat moeilijker, dan bij andere merken. Vooral op de datejust kan je een leuke korting krijgen, maar op Rolex sportmodellen gaaf dit een stuk moeilijker. Succes!

1 like

Haha, de wereld op zijn kop, hè?

:face_with_symbols_over_mouth: “NEEM DAT GELD AAN!”
:thinking: “Nou… … … nee.”

2 likes

Het is de toon die de muziek maakt. Misschien kun je beter af en toe langs gaan en laten merken dat je daadwerkelijk interesse hebt, zo bouw je een band op en is je (kans op) korting groter.

1 like

Sowieso, want dit…

…gaat sowieso niet werken. Tenzij je de mail op basis van een eerdere kennismaking kan openen met “Beste Benno, vriend, mag ik jou even wat vragen?” Bij S&C de naam ‘Benno’ even door ‘Mark’ vervangen.

:wink:

1 like

Gewoon bij @Crownguard bestellen, klaar :grinning:

6 likes

Ik heb verschillende keren een Rolex gekocht bij een AD en altijd onder list. Ik ga er wel altijd langs en doe het niet per e-mail.

4 likes

Vanuit mijn woonplaats “af en toe” langsgaan zit er niet in. Is 2 uur heenreis en om dan te horen krijgen “nee niet op voorraad kan ook niet bestellen” betekent 4 uur in de auto zitten voor jan lul vandaar mijn email. De sub bij Heetman ook op deze manier gekocht 1x gemaild 1x gebeld aanbetaling overgemaakt horloge opgehaald. Het kan dus wel ipv een zogenaamde relatie opbouwen…

crownguard al een berichtje gestuurd kan hem op dit moment ook niet bestellen/leveren.

1 like

Om wat voor datejust gaat het precies?

Er staat een DJ in het blauwe gedeelte. Onder list met nog wat stickertjes er op. Moet wel je smaak zijn.
Idd is langsgaan passen en netjes vragen of ze m met wat korting willen verkopen de manier.
Maar 2 uur rijden om bij een AD te komen, woon je soms… eh, ik ken geen plek in NL die 2 uur rijden verwijderd is van een willekeurige AD. Of rij je een 2CV?

1 like

Datejust 36 silver index dial fluted bezel jubilee. Niets bijzonders eigenlijk :stuck_out_tongue:

Voor korting zul je langs moeten gaan. Wat betreft de voorraad: je hoeft toch helemaal niet erheen te rijden? Bel gewoon een willekeurig filiaal van Schaap en vraag of ze hem hebben liggen.

Zeeland/Gassan-Amsterdam is 2 uur heenreis. S&C Rotterdam eerder geweest/gepast hadden het model wat we zochten ook niet wacht nu 4 weken op een “bestelling” dinsdag belletje gehad kan tot 3 maanden duren… :neutral_face:

Rij een Lexus btw…