Geboortejaar Horloge - blijvertje of niet?

Volgens mij heeft iedereen hier op het forum wel eens dezelfde gedachte gehad: “Als ik een mooi horloge uit mijn geboortejaar tegenkom, dan koop ik het (direct)!”.

Zelf heb ik een filter op C24 gezet voor ‘mijn jaar’. Alles uit 1972 wil ik zien en iedere keer twijfel ik weer.

Één toppertje uit mijn geboortejaar heb ik in mijn bezit en voor mijn gevoel gaat deze ook nooit weg.

Hoe zit dat bij jullie? Ook op zoek naar een horloge uit ‘jouw jaar’? En voor degene die het hebben gevonden: is het horloge nog steeds in de collectie?

8 likes

Nee en geen interesse ook. 1989 is een kutjaar qua designs.

Ik heb wel een aantal horloges uit de sixties.

8 likes

Nee, ik hou niet zo van hele ouwe horloges…

11 likes

Ik begrijp die fascinatie niet echt. Ik hoef echt geen horloge uit mijn geboortejaar.

10 likes

Ik vond er echt helemaal niks aan. Het had voor mij 0 meerwaarde en het horloge weer geflipperd.

4 likes

Tijd lang een DJ uit 1978 gehad maar recent verkocht. Droeg m te weinig en ben ook een beetje over dat geboortejaar dingetje heen denk ik :man_shrugging:

4 likes
  1. Ooit gekocht als geboortejaar Watch maar draag hem eigenlijk nooit. Terwijl hij super draagt en een mooie plaat heeft. De luxe van teveel keuze in de kist denk ik.

6 likes

Nee nooit gehad. Ik vind het een idioot fenomeen. Ik kan namelijk helemaal niet herinneren wat er voor horloges waren in mijn geboorte jaar.
Ik heb liever een horloge uit de periode dat ik een jaartje of twaalf was. Wat ik toen helemaal geweldig vond.

2 likes

Dank u…

Heb een mooie.


Maar zwaar aan het twijfelen want er staat hier in t blauwe een vele mooiere te koop uit 79.

6 likes

Horloges uit mijn geboortejaar 1964 … Ik heb er geen, maar kijk er regelmatig naar. Twijfel zelf ook of dat een blijvertje gaat worden. Eerlijk gezegd ben ik geen flipperaar, maar zeker ook geen impuls koper.

2 likes

Horloges worden niet minder mooi als je er een jaartje naast zit :wink:

2 likes

Lang romantisch geweest. Full set en near mint uit mijn geboortemaand.

Echter geen moment spijt van de verkoop.

6 likes

Nee met geboortejaar, horloge aankopen ter ere van geboorten, huwelijken en aanverwante activiteiten gaan compleet aan mij voorbij! Niet aan mij besteed :v:t3:

3 likes

Same here (1964):+1:t2:

Het idee sprak me erg aan maar ondanks dat was het geen blijvertje.

Daarentegen heb ik de horloges welke ik gekocht heb bij de geboorte van mijn kinderen nog steeds. Evenals een horloge wat ik gekregen heb van mijn oudste, toen hij zijn eerste salaris had gekregen. Ook die heb ik nog steeds, deze hebben voor mij emotionele waarde.

4 likes

Ik vind het dan juist wel wat hebben, een soort extra ‘excuus’.

Mij lijkt een mooie Rolex full set uit '82 een prima keuze.

2 likes

Ik kom ook uit 1989, maar er zijn verrassend veel leuke modellen hoor! Van Seiko’s tot aan bv een Omega Seamaster Professional 200m pre bond tot aan een Datejust.

2 likes

Welke?

Vind ik beiden lelijk en heb geen interesse in Rolex.

1 like

Mijn eerste aankoop hier was een Seiko uit mijn geboortejaar. Echte impulsaankoop ivm het jaartal. Bij ontvangst hardop moeten lachen hoe klein die was. Niet lang daarna ook weer verkocht. Heb nu ook geen drang meer naar een horloge uit mijn jaar.

1 like

Mooi gesproken kerel

2 likes

Een Seiko oak bv. Er zijn er heel veel uit 89.

1 like