Het ligt een beetje aan het model maar Seikos zijn er genoeg in grotere maten, vaak groter dan gemiddeld.
Nee een horloge uit mijn geboortejaar zegt me niks
Ik hoef ook geen vriendin uit mijn geboortejaar
Heb jij zoveel tijd dan?
Als iemand nog een in redelijke staat verkerende voorloper van de SKX uit '83 kwijt wil, ben ik er misschien wel voor te porren
Ik heb eerst een Seiko uit mijn geboortejaar gehad maar die droeg ik nooit en heb ik weer verkocht.
Heb nog wel een OP date uit 1974 en draag deze zo nu en dan als dresser maar zou er ook weinig moeite mee hebben om hem weg te doen. Gewoon leuk voor de heb. Het hele idee van geboortejaar horloge is imho inderdaad wat overschat.
Was een King Quartz, 36 mm. Mijn andere horloge was toen een Seiko Samurai . Verschil was nogal groot.
Vind het maar een narcistisch concept, en alles wat ik al leuk zou vinden uit 72 is me sowieso ook te duur…
Mooie smoes om 'n horloge te kopen. Om daar na te flippen voor wat fris & fruitigs.
Ik heb wel een geboortejaarhorloge en het is ook een blijvertje, maar dat komt niet omdat hij uit m’n geboortejaar dateert. Ik wist het ook niet toen ik hem kocht; ik kwam er pas achter toen ik hem al had en het serienummer ging bekijken.
Klopt helemaal! Ooit wil ik er nog een uit mijn jaar, maar heeft geen prio
Nope, heb niets met vintage. Ben van mezelf al vintage genoeg…
‘87’ is nog laaaaaang geen vintage
Youngtimer dan
Af en toe twijfel ik, en gluur ik bijvoorbeeld op vintageseiko.nl. Maar gelukkig besef ik mij altijd tijdig dat ik de meeste modellen waarschijnlijk toch niet zal dragen. Enige model dat mij echt kan bekoren is een seiko 6105-8110 (Uemura/ Captain Willard). Alleen die prijzen, vandaar dat ik maar genoegen neem met de reissue.
Prijs is inderdaad vaak een dingetje. Wat dat betreft hebben de jonkies een voordeel
Ik heb dan weer wel een horloge gekocht bij de geboorte van mijn zoon en dat is wel een blijvertje. Nu maar hopen dat hij het over 30 jaar wel kan waarderen zo’n geboortejaar horloge
Ik ben ook niet gevoelig voor dit thema, al snap ik dat het charme kan hebben voor een ander.
1986 bracht iig fraaie DD’s maar het bouwjaar zou mij een worst zijn
Ik ben er niet gevoelig voor maar snap de charme en het is wel leuk. Een sub uit mijn geboortejaar ofzo.
Opzich nog haalbaar ook, je brengt me op een idee
Heb een periode de keus voor dezelfde prijs tussen
Uit mijn geboortejaar en
Niet heel makkelijk maar het horloge uit mijn geboortejaar was niet mijn stijl te patserig. Daarnaast zag ik van veel van die blauwen platen uit die tijd het blauw zo goed als vergaan is. Wat vrij rap is voor niet vintage. Dus die toch maar niet gekozen. Helaas nu wel die andere al 4 keer af moeten staan onder garantie. Een keer vocht na reparatie glas en twee keer de chronograafmodule die niet goed werkte. Misschien toch karma?