Ik kan vintage best wel waarderen, maar een horloge uit 1956 is toch wel erg oud.
Goede avond, ik was niet direct op zoek naar een horloge uit mijn geboortejaar, maar toen deze PontIac Hydraulica hier enkele maanden geleden te koop stond heb ik toch niet getwijfeld, ik vind het gewoon leuk om deze aan de collectie toe te voegen .
Foto’s van de toenmalige advertentie gebruikt met de toen reeds verkregen toestemming van de verkoper . Groetjes en nog een leuke avond
Heb het wel eens geprobeerd, jaren lang gekeken of er een seiko (makkelijk te dateren) voorbij kwam uit zelfde jaar en maand. Eenmaal in het bezit was de lol er vanaf en weer verkocht, the chase is better than the catch
Vintage is niks voor mij (helaas). En bouwjaar 1975 dus ook niet Kan het vaak wel waarderen bij anderen, maar het zou bij mij geen draagtijd krijgen. Ik ben veel te zuinig en te precies
Toevallig liep ik er tegenaan, direct aangekocht. Is nog steeds in collectie en blijft wsl ook.
Zelfde geldt ook voor toekomstig horloge voor mijn dochter. Hulk uit geboortemaand en -jaar van dochter. Hopelijk houdt ze van groen
De paar die ik wil hebben, zijn mij het geld niet waard (1966).
Hoe kom ik er achter welke horloges er in 1967 populair waren en of gemaakt?
Geen interesse in vintage, ik heb wel mijn neefje mijn Speedy Apollo 11 50th anniversary toegekend aangezien het zijn geboortejaar en maand is.
Nooit aan gedacht en zegt me eigenlijk niets.
Sowieso heb ik geen interesse in ‘vintage’, is voor mij oude rommel.
Nee. 1970, ouwe meuk mag je houden.
Ik vind het wel een leuke gimmick.
Zelf om die reden eens een vostok gekocht uit 1992 en ondanks ik die amper draag vind ik het wel leuk om te hebben. en eet er niet minder om uiteraard
Zou het wel leuk vinden als bv tzt een trouwhorloge een datejust/date dan ook uit mijn bj zou komen. Mits hij in betere staat is😂
Ja dat herken ik zeker.
Ik ben zelf ooit begonnen met een Seamaster uit mijn geboortejaar 1966. Ondertussen heb ik er een Osco, Junghans, en een Seiko sportsman uit dat jaar erbij verzameld. Allemaal horloges die net als ik in het zelfde kaar zijn geboren.
Geen moment spijt van.
Nee. Ik mag dan in 1975 geboren zijn, maar dat dat mij een emotionele band moet geven met een willekeurig apparaat wat toevalligerwijs in hetzelfde jaar van de band rolde vind ik niet alleen arbitrair maar zelfs irrationeel.
Rolex scoren. Zien er al sinds 1950 exact hetzelfde uit.
Ik heb destijds ter viering van de geboorte van mijn zoon in 2017 een nieuw horloge gekocht. Later zijn naam en geboortedatum in de caseback laten graveren.
Ikzelf heb dus geen horloge uit mijn geboortejaar, maar mijn zoon later wel uit zijn geboortejaar…
Welke populair waren weet ik niet maar de selectie op alle horloges uit 1967 is bijvoorbeeld via de app van Chrono24 eenvoudig aan te geven.
Is dit een verkapte “eens zien hoe oud iedereen is” topic?
Ik trap er niet in, ben en blijf een jonge god.
Neeuj maakt mij helemaal niks uit. Sterker nog, als ik er eentje heb die uit 1999 komt of 2000 (geboortejaar), en ze zijn verder exact hetzelfde, kies ik 1999. Vind de gedachte altijd wel gaaf dat je horloge ‘meer heeft meegemaakt dan jijzelf’. Zo heeft mijn Omega Geneve ruim dubbel zoveel levenservaring.
(plus ik ben zo autistisch dat ik uit mijn geboorte jaar dan ook mijn exacte geboortedag wil)
Ik haat Rolex, ik doe niet mee aan dat pyramidespel