Ik heb geen horloge uit mijn geboortejaar 1987. Wellicht ooit maar nog geen echte behoefte aan gehad.
Wel heb ik twee Seiko geboortejaar horloges. Een SKX007 nieuw gekocht in 2017 na de geboorte van mijn oudste zoon. En een SKX009 nieuw gekocht in 2019 na de geboorte van mijn jongste zoon. Hopelijk delen ze mijn passie voor horloges en kunnen ze deze geboortejaar horloges waarderen en lang koesteren zodra ze oud genoeg zijn
Heb zelf ook een tijd gespeurd naar een horloge uit mijn geboortejaar. Je beperkt jezelf dan behoorlijk. Uiteindelijk voor conditie gegaan, dat moet je eigenlijk willen. Zag ik er nog maar zo strak uit (al schelen we 6 jaar…).
Leuk, al deze verschillende meningen. Zeker 20 jaar lang ben ik aan het zoeken naar een horloge uit mijn geboortejaar 1947. Maar waarschijnlijk ben ik te kritisch.
Gehad inderdaad met de gedachte “wow hij is net zo oud” maar als er iets op mijn pad komt waarvoor iets moet wijken merk ik toch dat het extraatje van een geboortejaar geen invloed heeft. In geval van mijn recente verkoop van de Bulova Super Seville van mijn geboortejaar vond ik het velen malen moeilijker omdat de visuele staat tov de leeftijd uitzonderlijk goed was, niet zozeer geboortejaar.
Ik ben uit 66 en kijk wel eens naar een Seamaster uit dat jaar.
Ben er wel eens een tegengekomen, maar die zag er op de foto’s al brak uit.
Een goed exemplaar is kostbaar en dat heb ik er dan net niet voor over.
Hahaha, pas maar op met oude meuk. Voordat je het weet vraagt je partner naar jouw bonnetje. Dat is het punt om argwanend te worden😉 (geldt natuurlijk niet als je vrijgezel bent)
Ik heb een Seamaster 600 uit '66. Zelfs hier vandaan. In goede staat en was €600. Ze bestaan zeker.
Lijkt me ook wel moeilijk om te vinden zeg. Ik kan me voorstellen dat de productieaantallen in '47 niet gigantisch waren. Niet voor dingen zonder penanker iig. Mensen hadden toen wel iets anders aan hun hoofd dan kwaliteitshorloges.