Gedachtenexperiment: bouw een nieuwe collectie met een budget van €10.000

Sorry, ouwe hydroconquestfoto gepost. Tijdje mee lopen stuntelen en de verkeerde gepakt. Deze dus:

9 likes

Maakt het lijstje wel een stuk completer.
Mooi gebalanceerde collectie zo

1 like

Kun je heel veel moois in krijgen, dat blijkt maar weer!

Nee nee. Die explorer is een 5 cijferige ref. 14270.
Beetje gebruikte heb je wel voor 5.5k ofzo… wel goed zoeken.

De sinn zo’n 2700 met wat korting.
Die c shape 1300 (met wat geluk, klopt).
Die prebond 500 (al 2x betaald en redelijk recent)

Okok … die Casio zit er boven. Je hebt gelijk.

Ps; was uit mijn account gesloten vanwege falende 2fa. Vandaar het late antwoord

1 like

U heeft smaak!

Maar je bent wel gulzig. En er is nog budget over vermoed ik.

1 like

Vroeger voor €600-700 te vinden met plexi. Valt tegen he nu.

1 like

Haha heerlijke lijst en heel leuk inschreven!

1 like

Zoals je mag verwachten van mij een paar Neo-vintage keuzes van rond de 3-3.5k per stuk

Pasha seatimer


Leman

En omdat ik een El Primero 1911 heb, gekozen voor le modulor

7 likes

Geen gedachten experiment, voor mij is dat realiteit!

Na een inbraak werd €7000 door de verzekering uitgekeerd.
Sinds die tijd zegt verzamelen mij helemaal niets meer. Wat ik nu weer heb terug verzameld kan mij gestolen worden.

Werken aan uurwerken is nog steeds een mooie bezigheid. Het bezitten en verzamelen is voor mij helemaal verpest. Welk horloge ik ook draag ik geniet er niet meer van.

Gelukkig brengen diverse forumleden mij regelmatig projecten. En gelukkig gaan die na herstel ook weer terug.

8 likes

Netjes :muscle:t2:

1 like

Bah, bah, bah. Wat een ellende :cry::cry: Ik snap je wel, bij mij is ooit uit mijn auto een verzameling van een andere hobby gestolen. (Laat thuisgekomen, vermoeid, afgeleid door een telefoontje, niet opgelet… Had ik niet moeten laten liggen, eigen fout. Maar nog steeds zou iedereen gewoon met zijn klauwen van iemand anders’ spullen af moeten blijven :rage::face_with_symbols_over_mouth::rage::face_with_symbols_over_mouth::rage: Inbraak in huis is natuurlijk nog veel kutter.) Ruim €10k aan waarde weg, €0 terug van de verzekering. Het wordt daarna niet meer hetzelfde.

2 likes

Technisch gezien koop ik niet het oude horloge terug, want ik heb nu de hesalite. Ik zou dan de sapphire sandwich terugkopen… mag dat?

Dan heb ik nog een beetje over en je mag 10% er boven zitten. Dan kies ik voor de blauwe Longines Hydroconquest in 39mm.


7 likes

Wat zou je doen als het niet mocht? :slightly_smiling_face:

2 likes

Hard stampen met de voetjes

6 likes

Bij mij dus ook en ik deel daardoor dezelfde gedachte. Daarom koos ik maar voor 2 horloges en kreeg ik de vraag “wat ik op dit forum doe”.
Ik snap je helemaal.

2 likes

Maar dat is toch prima? Liever twee horloges die je geweldig vindt dan tien die je hebt hebt om het hebben!

2 likes

Liever de 10 die niet zijn gestolen waar ook stukken onder zitten die ik helemaal geweldig vindt. Maar ik hield me aan de spelregels.

2 likes

Uiteraard, respect :pray:t2:

1 like

Mijn 2G horloge (GADA en Grail tegelijk) is de Rolex Explorer 36 mm. Lange tijd sloot ik Rolex uit, vanwege het image, dat in mijn beleving niet goed past bij mij. Na anderhalf jaar op dit forum rond te zwerven ben ik toch de totale balans in de designs gaan (h)erkennen en de perfectie in de materialisatie ervan. Heb ik mazzel dat het type dat me het meeste aanspreekt, het minst kostbaar is, zodat deze in dit gedachte experiment kan meedoen.

Blijkt er nog een paar duizend over voor een duiker en dresser. Squale spreekt me het meeste aan als duiker, zowel de 1521 als 1545. De prachtige blauwachtig grijze kleurstelling van die laatste en de vriendelijker prijsstelling geeft de doorslag.
Scherm­afbeelding 2026-06-14 om 08.55.07

Dat laat dan nog wat ruimte voor een Frederique Constant Moneta Moonphase als dresser, de revelatie van de verkiezing mooiste horloge op HF tot 1000,-. Sowieso oefent moonphase aantrekkingskracht op mij uit en dit model in het bijzonder. Dressing up is niet mijn ding, dus die zal niet vaak ingezet worden. In dat verband handig dat het een quartz is.

Explorer 36 mm: 7800,-
1545: 1010,-
Moneta: 1095,-

8 likes

Fijn trio!

1 like