Gedachtenexperiment: bouw een nieuwe collectie met een budget van €10.000

JLC Rendez-Vous Date Q3548490 voor € 5500,-

GS SBGW299 voor € 4100,-

UG Ferrovie dello Stato als er iets meer dan € 400,- overblijft na het onderhandelen over de bovenste 2.

10 likes

Ook al zo’n mooi ding dat ik nog niet kende! Wat leer ik veel in dit topic :sunglasses::sunglasses:

1 like

Staat meestal te boek als ‘dameshorloge’, maar met 37,5 mm ook heel geschikt voor mij, denk ik.

2 likes

Voor heel veel heren wel, zeker met de trend die de laatste jaren weer meer richting de 36-40 mm gaat.

Niet dat het mij wat uitmaakt, ik draag toch precies wat ik tof vind

1 like

Beginnen met één …

7 likes

Een goed begin is het halve werk :wink:

1 like

Voor €5750 op het forum te koop. Je kunt nog wat kiezen.

2 likes

Ik weet het. Je moet een keer tevreden zijn he :slightly_smiling_face:

2 likes

Tuurlijk, maar toch niet zonder ZEP?!?

1 like

ZEP is een must

1 like

Ik heb een 16.5cm pols, dus 38mm is ongeveer de max voor mij qua diameter horloge. Voor de horloges die ik al heb heb ik mijn tweede keus hier bij gezet, de rest zou ik graag nog eens willen bezitten.

Black bay 54 (gebruikt €3000)

SMP300 36mm (gebruikt €2000)

Longines spirit 37mm champagne (grijs €2000)

Grand seiko SBGX261 37mm quartz (grijs €2000)

Tissot 35mm prx ice blue powermatic (grijs €650)

Baltic mr01 (nieuw €650)

€10.300 totaal

14 likes

Fijn dan he, dat de maten gemiddeld weer die kant op gaan… Meer keuze voor jou!

3 likes

De 5600 bedoel je toch? Vet! Waar zou je die het best vandaan kunnen halen denk je?

2 likes

Leuke set! Is je max diameter op basis van ervaring of op gevoel? Ik heb ook 16,5cm polsomtrek maar draag moeiteloos 40mm Oris Big Crown, 41mm Seamaster of 42mm Squale 1521. Ligt ook aan de vorm van je pols natuurlijk

1 like

Klopt. Tikfoutje.
Geen idee maar ik kom er wel uit met mijn denkbeeldige €10k.

1 like

Op basis van ervaring. Ik kan een 40mm horloge dragen maar ik vind het te groot en het valt vaak ook niet mooi. Dat verschilt natuurlijk ook per horloge want de diameter zegt niet alles.
Ik heb bijvoorbeeld recent een 36mm aqua terra gekocht en die past en staat mij perfect.

2 likes

Een 116610 submariner!

5 likes

Alleen nog een G-Shock erbij :wink:

4 likes

Na een weekje ofzo dit topic gevolgd te hebben heb ik mijn eigen meanderende gedachten ook maar eens op een rijtje gezet :slight_smile:

Ik ga voor alleen maar tweedehansies want ik vind 3 horloges geen verzameling :wink:

In de categorie daily beater

1. een zwarte pvd Hamilton Khaki Field Mechanical met verschillende kleurtjes nato. Totaalprijs horloge en straps 700 euro. Ik wil trouwens zo’n ding dus als je er eentje hebt liggen, PB me maar. Straps heb ik al gekocht bij een forumlid. Je weet wie je bent :slight_smile:

De obligate GADA zwarte duiker aka GADA watch

1. De nieuwe Longines Hydroconquest 39 mm met laquered dial, ceramic bezel en die armband met microajust, ref. L3.780.4.56.6 - alles.

plaatje voor de sfeer
image

Moet lukken voor 1700

Dresswatches

1. Junghans Max Bill ref. 27/3500.02 dus zonder het datumvenstertje. Wil ik ook, maar niet op korte termijn :slight_smile:

Zou een keer geluk moeten hebben om m onder de 1000 te scoren. Moet lukken :wink:

1. Grand Seiko ref SBGA413 “Shunbun” voor die geweldige springdrive technologie, de mooiste wijzerplaat ooit en Zaratsu polishing. Voor mij toch wel een grail watch. Volgend jaar, op de Ginza ga ik zoeken. :star_struck:

Die gaat 5k kosten.

Dan de fun categorie

1. Seiko Prospex Speedtimer ref SSC911 (want de 813 panda heb ik en mag ik niet terugkopen). Geweldige bandenslet (leuk voor bij de natos van de hamilton) en een verzameling zonder chrono is geen verzameling. Deze vind ik heel leuk vanwege de rode secondewijzer.

Deze lukt voor 450 no problem en dat is ongelooflijk veel horloge voor je geld.

1. De blauwe Squale 1521 met matte kast op blauw en oranje rubber. Ik vind dit een van de leukste duikhorloges en met verschillende rubbers en de natos van de hamilton koop je voor relatief weinig geld heel veel horloge.

2. Tissot PRX Quartz 40mm ref T137.410.11.421.00 in rood om het budget volledig op te maken. Prachtige geintegreerde band, grab en go en als je echt in bent voor Hoentie de Horloge clown op al uw feesten en partijen kan ik ermee dubbelwristen met de Squale.

Deze kan er nieuw wel af.

10 likes

Mooi gevarieerd lijstje zo :ok_hand:t2:

1 like