JLC Rendez-Vous Date Q3548490 voor € 5500,-
GS SBGW299 voor € 4100,-
UG Ferrovie dello Stato als er iets meer dan € 400,- overblijft na het onderhandelen over de bovenste 2.
JLC Rendez-Vous Date Q3548490 voor € 5500,-
GS SBGW299 voor € 4100,-
UG Ferrovie dello Stato als er iets meer dan € 400,- overblijft na het onderhandelen over de bovenste 2.
Ook al zo’n mooi ding dat ik nog niet kende! Wat leer ik veel in dit topic ![]()
![]()
Staat meestal te boek als ‘dameshorloge’, maar met 37,5 mm ook heel geschikt voor mij, denk ik.
Voor heel veel heren wel, zeker met de trend die de laatste jaren weer meer richting de 36-40 mm gaat.
Niet dat het mij wat uitmaakt, ik draag toch precies wat ik tof vind
Een goed begin is het halve werk ![]()
Voor €5750 op het forum te koop. Je kunt nog wat kiezen.
Ik weet het. Je moet een keer tevreden zijn he ![]()
Tuurlijk, maar toch niet zonder ZEP?!?
ZEP is een must
Ik heb een 16.5cm pols, dus 38mm is ongeveer de max voor mij qua diameter horloge. Voor de horloges die ik al heb heb ik mijn tweede keus hier bij gezet, de rest zou ik graag nog eens willen bezitten.
Black bay 54 (gebruikt €3000)
SMP300 36mm (gebruikt €2000)
Longines spirit 37mm champagne (grijs €2000)
Grand seiko SBGX261 37mm quartz (grijs €2000)
Tissot 35mm prx ice blue powermatic (grijs €650)
Baltic mr01 (nieuw €650)
€10.300 totaal
Fijn dan he, dat de maten gemiddeld weer die kant op gaan… Meer keuze voor jou!
De 5600 bedoel je toch? Vet! Waar zou je die het best vandaan kunnen halen denk je?
Leuke set! Is je max diameter op basis van ervaring of op gevoel? Ik heb ook 16,5cm polsomtrek maar draag moeiteloos 40mm Oris Big Crown, 41mm Seamaster of 42mm Squale 1521. Ligt ook aan de vorm van je pols natuurlijk
Klopt. Tikfoutje.
Geen idee maar ik kom er wel uit met mijn denkbeeldige €10k.
Op basis van ervaring. Ik kan een 40mm horloge dragen maar ik vind het te groot en het valt vaak ook niet mooi. Dat verschilt natuurlijk ook per horloge want de diameter zegt niet alles.
Ik heb bijvoorbeeld recent een 36mm aqua terra gekocht en die past en staat mij perfect.
Na een weekje ofzo dit topic gevolgd te hebben heb ik mijn eigen meanderende gedachten ook maar eens op een rijtje gezet ![]()
Ik ga voor alleen maar tweedehansies want ik vind 3 horloges geen verzameling ![]()
In de categorie daily beater
De obligate GADA zwarte duiker aka GADA watch
plaatje voor de sfeer

Moet lukken voor 1700
Dresswatches
Zou een keer geluk moeten hebben om m onder de 1000 te scoren. Moet lukken ![]()
Die gaat 5k kosten.
Dan de fun categorie
Deze lukt voor 450 no problem en dat is ongelooflijk veel horloge voor je geld.
De blauwe Squale 1521 met matte kast op blauw en oranje rubber. Ik vind dit een van de leukste duikhorloges en met verschillende rubbers en de natos van de hamilton koop je voor relatief weinig geld heel veel horloge.
Tissot PRX Quartz 40mm ref T137.410.11.421.00 in rood om het budget volledig op te maken. Prachtige geintegreerde band, grab en go en als je echt in bent voor Hoentie de Horloge clown op al uw feesten en partijen kan ik ermee dubbelwristen met de Squale.
Deze kan er nieuw wel af.
Mooi gevarieerd lijstje zo ![]()