Dit is zo’n heerlijk droom-topic!
Ik zou snel klaar kunnen zijn met een mooie blauw fluted DJ, maar al is het maar voor de sport en het plezier van de collectie uit te bouwen, hieronder mijn keuze:
Het is al gezegd; een leuk experiment.
Voor mij betekent het dat ik drie van de vier horloges op mijn lijstje nu niet zou kopen. Want; het overlapt teveel met mijn huidige collectie. Ik kies daarom voor een upgrade. De essentie ook van wat ik in mijn verzameling wil hebben. De rest komt wel weer als de spaarpot bijgevuld is.
Ik ga voor mijn collectie uit van retail prijzen en niet van Chrono24 of 2e hands prijzen, behalve bij discontinued modellen die wel nog verkrijgbaar zijn op de 2e hands/grijze markt.
Tissot Gentleman 38mm.
We beginnen met een mooi allround horloge, niet al te duur, zwitsers en stijlvol. (€795)
TAG Heuer Formula 1 - 377.513
Als Formula 1 en Max Verstappen fan moet er ook gewoon een Tag Heuer in de collectie zitten. En wat voor eentje… Ik vind ze heel gaaf! (€700)
Longines HydroConquest GMT
Een prachtig GMT duikhorloge kan niet ontbreken in de collectie. Prachtige oranje accenten maken het horloge helemaal af. (€3300)
Seiko Prospex Speedtimer
Wat is nou een collectie zonder Seiko? En wat is nou een collectie zonder chronograaf? Als laatste horloge in de collectie vinken we deze 2 punten nog even af. (€770)
Ja hij is net nieuw en zo cool. deze komt standaard met de nieuwe sluiting, en de center minute counter tikt ook over in plaats van sliden, zoals op de bell&ross 126 (die dan wel weer een flyback heeft, maar niet integrated, zoals deze, maar een modular movement heeft).
Ik heb een zwak voor Sinn en Damasko, en heb bijna spjit van andere aankopen.