Gedachtenexperiment: bouw een nieuwe collectie met een budget van €10.000

Dit is zo’n heerlijk droom-topic!
Ik zou snel klaar kunnen zijn met een mooie blauw fluted DJ, maar al is het maar voor de sport en het plezier van de collectie uit te bouwen, hieronder mijn keuze:

Een speedmaster reduced (rond de 2,5K):

Een IWC mark XX (rond de 4k)

En dan, aangezien we 10% over budget mogen gaan, nog een GS snowflake (opnieuw rond de 4k):

9 likes

Fraai hoor!

Jij wil dus ook een witte commuter? :nerd_face::crazy_face:

1 like

Ja, ik hou mij aan de spelregels van TS. :wink:

Past goed in dit kwartet. Had ook een lichte plaat GS kunnen doen en dan bv een zwarte Commuter.

2 likes

@stefanketelaars ? Is dat realistisch voor dat budget?

2 likes

Het is al gezegd; een leuk experiment.
Voor mij betekent het dat ik drie van de vier horloges op mijn lijstje nu niet zou kopen. Want; het overlapt teveel met mijn huidige collectie. Ik kies daarom voor een upgrade. De essentie ook van wat ik in mijn verzameling wil hebben. De rest komt wel weer als de spaarpot bijgevuld is.

Drive de Cartier

CWC Ti300

Citizen AQ4106-18X

Tag Heuer Carrera Calibre 5

6 likes

Kan ff niet op een fatsoenlijke dress watch komen die me echt pakt

Dus zo maar dan

Edit

De blauwe non heritage Conquest eruit voor deze

9 likes

Gewoon een leren bandje op die Conquest Heritage :wink:

1 like

Die is heel nice!

2 likes

Jij wilde toch een tank? Of ben ik nou gek geworden?

2 likes

Het ene sluit het andere niet uit. :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Klopt, maar ik heb deze technisch gezien al eens gekocht dus nam ik hem niet mee in dit experiment

Edit: ik heb verkeerd gelezen… dat mocht wel, je mocht alleen niet terugkopen wat je nu hebt.

2 likes

Leuk Topic!

Ik ga voor mijn collectie uit van retail prijzen en niet van Chrono24 of 2e hands prijzen, behalve bij discontinued modellen die wel nog verkrijgbaar zijn op de 2e hands/grijze markt.

  1. Tissot Gentleman 38mm.
    We beginnen met een mooi allround horloge, niet al te duur, zwitsers en stijlvol. (€795)

  1. TAG Heuer Formula 1 - 377.513
    Als Formula 1 en Max Verstappen fan moet er ook gewoon een Tag Heuer in de collectie zitten. En wat voor eentje… Ik vind ze heel gaaf! (€700)

  1. Longines HydroConquest GMT
    Een prachtig GMT duikhorloge kan niet ontbreken in de collectie. Prachtige oranje accenten maken het horloge helemaal af. (€3300)

  1. Tag Heuer Carrera Day-Date
    Mooi allround horloge. Mooie kleur en een klassieker. (€4500)

  1. Seiko Prospex Speedtimer
    Wat is nou een collectie zonder Seiko? En wat is nou een collectie zonder chronograaf? Als laatste horloge in de collectie vinken we deze 2 punten nog even af. (€770)

In totaal €10065.

Laat vooral weten wat jullie ervan vinden!

7 likes

Ook hier weer een mooie set, kun je alle kanten mee op

1 like

Die Sinn is tof zeg! Welk model is dat?

1 like

Volgens mij een 103 ST C

4 likes

Deze hierboven is het idd.:+1:

2 likes

Sinn 103 Ti Diapal & Damasko DC89.

Ik heb een ‘thing’ voor chrono GMT’s. dit zou ultiem zijn.

4 likes

Van deze wist ik niet eens dat hij bestond, cool!

1 like

Ja hij is net nieuw en zo cool. deze komt standaard met de nieuwe sluiting, en de center minute counter tikt ook over in plaats van sliden, zoals op de bell&ross 126 (die dan wel weer een flyback heeft, maar niet integrated, zoals deze, maar een modular movement heeft).

Ik heb een zwak voor Sinn en Damasko, en heb bijna spjit van andere aankopen.

1 like