Beetje flauw en overbodig misschien, er is immers een ‘wat dragen we vandaag’, maar toch. De laatste per weken land ik weer wat regelmatiger op 't forum en dan valt me op hoe belachelijk veel ‘xxxxx only’ topics er zijn. Niet alleen van een merk, maar zelfs van een specifiek model! Wat is de lol daarvan vraag ik me af: als je een horloge hebt van merkje X en modelletje Y, om daar dan een fotootje in 'n apart topic te plaatsen waar enkel nog dezelfde horloges in zitten?
Toen ik 'n jaar of 13 geleden op 't forum kwam, waren de 3 meest voorkomende topics: ‘Nieuwe aanschaf’ , ‘Wat dragen we vandaag’ en ‘Vrijdag plaatjesdag’.
Het mooie daarvan was de enorme diversiteit; ik leerde er snel een hoop andere merken en modellen kennen en vandaag nog altijd.
Daarnaast werd er door deze of gene wel eens wat dieper in gegaan op 'n merk of model. Ook erg interessant.
Misschien een idee om wat paar en perk te stellen aan alle xxxx-only topics. En tuurlijk, ik hoef er niet op te klikken en ik kan doorscrollen etc. Maar toch, het zou er maar zomaar weer wat leuker en diverser op kunnen worden!
Ik vind het juist heerlijk dat ik per merk topics kan selecteren. JLC Only is mijn favoriet. Weinig kans op lelijke horloges. Ik zie het ‘probleem’ dus niet.
Ik hou wel van de ‘subforumpjes’ op HF.
Betekent niet dat ik de algemene topics niet bekijk.
Het één sluit het ander niet uit, dus geen enkel probleem. Integendeel.
Ik vind de xxxxx -only topics ook een toegevoegde waarde. Mocht je behoefte hebben om lekker in de bubbel van een bepaald merk te gaan zitten dan kan dat. Lekker ongestoord zonder hommages of andere horloges die je totaal oninteressant vind. Er zijn gelukkig ook nog genoeg algemene/universele topics waar je wel alle soorten horloges tegen komt.
Het wat dragen we vandaag topic is er nog steeds. En het grote incoming topic voor aanstaande incoming NA’s is er ook. Dus wat dat betreft is de diversiteit de afgelopen 13 jaar alleen maar toegenomen en is er voor ieder wat wils.
Ik vroeg mij vooral af welke beperkingen niet zijn toegestaan. Fysieke, Mentale, Combinatie, Erkende …
On Topic
Persoonlijk vind ik de topics wel handig, dan hooef ik niet te grasduinen door meuk waar ik toch niets omgeef en kan mij focussen op datgeen wat mijn intresse heeft.
Fifty fifty, merk soms wel dat ik het overzicht een beetje kwijt raak om dat het wel veel is. Zeker als je net een paar jaar lid bent of als je specifiek iets zoekt. Maar aan de andere kant juist erg fijn, want hoe meer info en leesvoer, hoe beter voor de algehele kennis. Ook als je die juist meer wil op doen!