Geen contact meer met Longines te krijgen

Beste forumleden,

Ik sta open voor tips of ideeën voor het volgende probleem:

Enkele maanden terug heb ik een Longines Conquest VHP aangeschaft, gebruikt maar nog in de fabrieksgarantie. Na een korte periode van dragen kwam ik 1 juli tot de ontdekking dat er een plekje in het glas zit. (lijkt op een stofje aan de binnenzijde van het glas). Dezelfde dag nog contact gezocht met Longines over wat de handigste manier zou zijn om het horloge aan te bieden voor “service”. Dit contact liep gedeeltelijk per mail, maar ik heb ook nog twee maal een dame gesproken via het klantenservice telefoonnummer. Uiteindelijk ontving op 4 augustus een keurige nette “horloge retour box” thuis en heb ik het horloge via die route aangeboden voor reparatie. Retour adres is het servicecenter in België, die werken blijkbaar ook voor Nederland. So far so good!

Na thuiskomst van een welverdiende vakantie in Frankrijk bedacht ik mij dat ik geen ontvangstbevestiging had ontvangen van het horloge bij het Servicecenter in België. Na een mailtje ontving binnen enkele uren al reactie dat het horloge goed was ontvangen en dat ik de week erna geinformeerd zou worden over de reparatietijd en of het inderdaad onder garantie was ja of nee. Dit contact op 21 augustus is het laatste moment geweest dat ik iets heb vernomen. Ik heb na uitblijven van verdere informatie over de reparatie meerdere bel pogingen gedaan, waarna ik na 1 minuut een bandje krijg dat er niemand beschikbaar is. Daarnaast nog 3 mails gestuurd naar Longines, waarvan ik enkel een automatische ontvangstbevestiging krijg en twee weken terug maar contact gezocht met het hoofdkantoor van Longines, maar ook daar krijg ik geen reactie op mijn bericht. Jullie zullen snappen dat ik met nu iedere dag huilend bij mijn horlogedoos sta met de vragen: "Waar is mijn horloge toch? " en "Zou het goed met hem gaan ? ":sob:

Mijn eerste idee is om nu maar een aangetekende brief te gaan sturen, maar wellicht heeft 1 van jullie nog een ander luminieus idee of een ingang bij Longines?

Verneem graag jullie gedachten! (en scherpe / grappige reacties :stuck_out_tongue_winking_eye: )

9 likes

Dat is helaas niet grappig, hoop echt dat er binnenkort positief nieuws te horen is. Blijf het volgen ben wel benieuwd.

1 like

Wel flauw dat ze (Long)ineens niet meer reageren. Road tripje? :slight_smile:

4 likes

tja, kan je hierin ook niet bijstaan,
maar hoop toch dat het goed komt voor je :ok_hand:

1 like

Mijn contacten waren met Nederland, maar mijn horloge ligt in België voor zover ik weet. Misschien maar eens een vrije dat opofferen…

Wat een vreemd gedrag van Longines.

1 like

Probleem en vraag posten op social media @Longines, worden ze vaak wel wakker van.

4 likes

Als het goed is hebben zij gewoon genoteerd dat die van jou is en zou je identificatiebewijs en mogelijk het laten zien van de communicatie die je met ze had genoeg zijn. Verder nog een keer bellen ipv mailen?

Succes in ieder geval

1 like

Longines International, wellicht hoger in de hiërarchie dan een service center in Belgie.

COMPAGNIE DES MONTRES LONGINES, FRANCILLON S.A.

Les Longines 8
2610 St-Imier
Switzerland
tel:+41 44 365 51 51 en/of +41 329425425

2 likes

en ook via Swiss Yellow pages zijn ze te vinden

3 likes

Misschien hebben ze het erg druk in Valkenswaard op Tops International Arena…

https://www.topsinternationalarena.com/en

1 like

Mijn VHP is binnen geweest voor een nieuwe batterij en service en dat heeft even (lees: veel te lang) geduurd, dus wees niet ongerust.
Op de service kaart die ik bij terugkomst terug staat het volgende adres.
Swatch Group (Belgium) SA
Bergense Steenweg 1424,
1070 Brussel
E-mail: cs@bel.swatchgroup.com

Ik denk dat CS in dit geval staat voor Customer Service dus zeker daar even proberen.
Stuur zoveel mogelijk info mee (ticketnummer, serienummer) dan maak je het voor hen ook makkelijk.

Succes

5 likes

Swatch group duurt mega lang, Hamilton service onder garantie duurde ruim drie maanden, dat was twee jaar terug

1 like

Net rechtstreeks contact gehad met een ander forumlid met inside info. Blijkbaar wordt het Longines depot momenteel verhuist in België en loopt dat niet vlekkeloos. Zijn advies is nog 2/3 weken wachten…

2 likes

hopelijk duurt het niet te long Ines!

Normaal gesproken krijg je in die mail ook een link naar een servicepagina met een:

• Servicenummer (login):
  • Wachtwoord:

Zo ben ik mijn horloge ook weer aan het volgen die nu daar ligt vanaf 8 september.

1 like

Helaas, niks anders ontvangen dan:

Uw Horloge is in goede order ontvangen in ons atelier en heeft reparatienummerr: 226… Naar verwachting ontvangt u volgende week de prijsopgave. De verwachte doorlooptijd zit op het moment van akkoord geven op een reparatie op 5 weken.

Hierna complete radio stilte.

1 like

Zitten als het goed is in Anderlecht, nabij Brussel.
Als ze nog steeds op dezelfde plek zitten is dat naast de ikea. Ong twee uurtjes van Amsterdam of een uurtje van Braband.

Ik zou erheen rijden. Denk niet dat ze je binnen laten, maar dan heb je een goed excuus voor lekker Belgisch bier en cultuur snuiven in Molenbeek.

3 likes

Klinkt gewoon alsof het een paar weken langer gaat duren.

Dan ligt ie bij hun. In het ergste geval zijn ze hem met de verhuizing kwijt geraakt en krijg je misschien een nieuwe :sweat_smile:
Ik zou nog even geduld hebben. Wel balen.

Had laatst zelf ook zo’n geintje. Had wat online bestelde kleding teruggestuurd naar Score. Na 1,5 maand radiostilte ging ik er maar eens achteraan. Bleek dat precies in de week dat ik het pakket teruggestuurd had die toko failliet te zijn gegaan. Daaaag 180,- aan kleding :persevere:

1 like

Hoezo? Je kunt die kleding toch terug vragen? Is en blijft jouw eigendom.