Ik sta open voor tips of ideeën voor het volgende probleem:
Enkele maanden terug heb ik een Longines Conquest VHP aangeschaft, gebruikt maar nog in de fabrieksgarantie. Na een korte periode van dragen kwam ik 1 juli tot de ontdekking dat er een plekje in het glas zit. (lijkt op een stofje aan de binnenzijde van het glas). Dezelfde dag nog contact gezocht met Longines over wat de handigste manier zou zijn om het horloge aan te bieden voor “service”. Dit contact liep gedeeltelijk per mail, maar ik heb ook nog twee maal een dame gesproken via het klantenservice telefoonnummer. Uiteindelijk ontving op 4 augustus een keurige nette “horloge retour box” thuis en heb ik het horloge via die route aangeboden voor reparatie. Retour adres is het servicecenter in België, die werken blijkbaar ook voor Nederland. So far so good!
Na thuiskomst van een welverdiende vakantie in Frankrijk bedacht ik mij dat ik geen ontvangstbevestiging had ontvangen van het horloge bij het Servicecenter in België. Na een mailtje ontving binnen enkele uren al reactie dat het horloge goed was ontvangen en dat ik de week erna geinformeerd zou worden over de reparatietijd en of het inderdaad onder garantie was ja of nee. Dit contact op 21 augustus is het laatste moment geweest dat ik iets heb vernomen. Ik heb na uitblijven van verdere informatie over de reparatie meerdere bel pogingen gedaan, waarna ik na 1 minuut een bandje krijg dat er niemand beschikbaar is. Daarnaast nog 3 mails gestuurd naar Longines, waarvan ik enkel een automatische ontvangstbevestiging krijg en twee weken terug maar contact gezocht met het hoofdkantoor van Longines, maar ook daar krijg ik geen reactie op mijn bericht. Jullie zullen snappen dat ik met nu iedere dag huilend bij mijn horlogedoos sta met de vragen: "Waar is mijn horloge toch? " en "Zou het goed met hem gaan ? "
Mijn eerste idee is om nu maar een aangetekende brief te gaan sturen, maar wellicht heeft 1 van jullie nog een ander luminieus idee of een ingang bij Longines?
Verneem graag jullie gedachten! (en scherpe / grappige reacties )
Als het goed is hebben zij gewoon genoteerd dat die van jou is en zou je identificatiebewijs en mogelijk het laten zien van de communicatie die je met ze had genoeg zijn. Verder nog een keer bellen ipv mailen?
Mijn VHP is binnen geweest voor een nieuwe batterij en service en dat heeft even (lees: veel te lang) geduurd, dus wees niet ongerust.
Op de service kaart die ik bij terugkomst terug staat het volgende adres.
Swatch Group (Belgium) SA
Bergense Steenweg 1424,
1070 Brussel
E-mail: cs@bel.swatchgroup.com
Ik denk dat CS in dit geval staat voor Customer Service dus zeker daar even proberen.
Stuur zoveel mogelijk info mee (ticketnummer, serienummer) dan maak je het voor hen ook makkelijk.
Net rechtstreeks contact gehad met een ander forumlid met inside info. Blijkbaar wordt het Longines depot momenteel verhuist in België en loopt dat niet vlekkeloos. Zijn advies is nog 2/3 weken wachten…
Uw Horloge is in goede order ontvangen in ons atelier en heeft reparatienummerr: 226… Naar verwachting ontvangt u volgende week de prijsopgave. De verwachte doorlooptijd zit op het moment van akkoord geven op een reparatie op 5 weken.
Zitten als het goed is in Anderlecht, nabij Brussel.
Als ze nog steeds op dezelfde plek zitten is dat naast de ikea. Ong twee uurtjes van Amsterdam of een uurtje van Braband.
Ik zou erheen rijden. Denk niet dat ze je binnen laten, maar dan heb je een goed excuus voor lekker Belgisch bier en cultuur snuiven in Molenbeek.
Klinkt gewoon alsof het een paar weken langer gaat duren.
Dan ligt ie bij hun. In het ergste geval zijn ze hem met de verhuizing kwijt geraakt en krijg je misschien een nieuwe
Ik zou nog even geduld hebben. Wel balen.
Had laatst zelf ook zo’n geintje. Had wat online bestelde kleding teruggestuurd naar Score. Na 1,5 maand radiostilte ging ik er maar eens achteraan. Bleek dat precies in de week dat ik het pakket teruggestuurd had die toko failliet te zijn gegaan. Daaaag 180,- aan kleding