Geen contact meer met Longines te krijgen

Er is niemand meer om het te vragen.
Als je iets van ze wilt kun je naar de curator.
Ze hebben alleen al zo’n grote belastingschuld dat de verkoop van panden en al het andere niet genoeg is om dat te dekken.
Ik ga niet achterin de rij staan, dat is me de moeite niet waard. Heb m’n verlies geaccepteerd.
Al die moeite voor wat kleding die niet past. Mocht ik het terugkrijgen dan heb ik er niets aan en moet ik het verkopen als ik er nog iets voor terug wil krijgen. Via Marktplaats ofzo. Brrrrr… de horror :scream:

Edit: sorry voor de off-topic.

2 likes

Maar jij bent al eigenaar omdat al geleverd was. Je kunt de kleding zelf opeisen. Niet het geld. Althans, daarvoor moet je in de rij.

3 likes

Er is niemand meer om het op te eisen. Website en klantenservice zijn allang uit de lucht. Ik maak me er verder ook niet druk om.

Pas op dat het geen klaag topic word over Longines anders sluit dit topic snel. Ook niet off topic gaan praten word het ook gesloten. En ik ben zelf erg benieuwd naar de afloop, longines is een gerenommeerd merk en verwacht ondanks de Swatch group relatie en huidige stand van zaken dat we snel hier horen dat het is opgelost. Ik heb zelf wel positieve ervaring met België SC Watch group.

Korte update:

Vanuit het servicecenter nu een mail rechtstreeks ontvangen als reactie op mijn bericht van een week geleden :

Bedankt voor je bericht! Excuses voor de vertraging. Het horloge kan pas gerepareerd worden, wanneer u de prijsopgave accepteert via RIS of per mail.

Op wachting van uw antwoord.

Met vriendelijke groeten,

Team Longines

Mooi verhaal, vooral omdat ik nog geen prijsopgave heb ontvangen… Heb een enigszins scherpe mail terug gestuurd, zal vast wel weer een week duren…

3 likes

komt dan weer op zijn pootjes terecht, binnen nu en 4 maanden is dit ook weer opgelost :+1:

3 likes

Uw Longines is klaar…

IMG_0097

9 likes

Kleine update:

Zijn inmiddels weer een week verder en helaas is mijn vermoeden weer werkelijk geworden: nog steeds aan het wachten op de prijsopgave…

3 likes

Geen goede beurt van Longines.

2 likes

Pfff wat irritant zeg. Ik neem aan dat je de spam en ongewenste items van je mailbox ook in de gaten houdt?

Hoop voor je dat je snel wat hoort.

1 like

Nou, dat zou ik niet verwachten van zo’n gerenommeerd merk.

Psies

Wellicht nemen ze het “Long” in hun naam wel te serieus?

4 likes

Hoezo prijsopgave? Je hebt toch nog garantie?

6 likes

Irritant dit zeg… ik overwoog enige tijd terug om misschien ook een Longines te kopen maar ik zet dat plan voor nu maar even in de koelkast :frowning:

Heb overigens ook slechte ervaringen met de “service” bij Bell and Ross… daarvan koop ik er dus ook niet meer een…

IWC heeft in mijn beleving wel echt een uitstekende service daarentegen… (niet relevant voor dit topic maar wellicht goed om te weten…)

1 like

Waarom prijsopgaaf?
Door dit soort shit verlies ik interesse in merken.
Er kan altijd iets zijn met een product maar als er volgens geen klantenservice blijkt te zijn…

2 likes

Zou bij elke consument zo moeten zijn. Alleen als het ze keihard in de cijfers raakt, zal dit verbeteren.

Het is toch van de gekke dat je een maand moet wachten om überhaupt een reactie te krijgen op een garantie kwestie (van een aankoop van >1k list), waarbij de reactie ook nog nergens op slaat :face_with_monocle:.

Nogmaals, ik was naar Anderlecht gereden🤣. Niet dat dit veel had veranderd, maar het was me de gezichten aldaar meer dan waard.

4 likes

Garantie wordt door het merk bepaald en niet door de klant! Een glas is al snel uitgesloten en alleen als er echt een productiefout in het glas zit dan zal de garantie van toepassing zijn. “Plekje in het glas” kan ook een uitwendige beschadiging zijn.

Moet wel toegeven dat de communicatie en bereikbaarheid van Longines niet bij zo’n merk past.

2 likes

:point_up:

Ik heb afgelopen jaar een Longines Big Eye voor reparatie onder garantie gestuurd.
Aangemeld via Longines website, volgende dag ook zo’n verzendbox gekregen en dag later werd deze opgehaald.
Nog 2 dagen later bevestiging van ontvangst gekregen, incl een tracking nummer voor de reparatie. Hiermee kon ik via de Longines website inloggen en volgen wat de status was. Horloge was binnengekomen in bij Swatch service center Brussel en direct doorgestuurd naar Swatch service center Eindhoven kon ik zien. Daarna direct beoordeeld, en onderdelen besteld stond er.

Vervolgens wel 14 weken moeten wachten tot er weer iets aan de status veranderde. Dat was toen ineens van wachten op onderdelen naar gerepareerd onder garantie. Volgende dag was ie weer binnen.

Dus mocht je ergens misschien zo’n tracking link hebben gekregen of nog aan kunnen komen is dat wel een uitkomst om je status zelf in te zien. Bij mij kon ik deze code vinden in de bijlage bij de ontvangst bevestiging per mail.

4 likes

Grappig hè, iedereen roept altijd maar meteen "garantie !!! ".

3 likes

TS meldt dit.
Zal vermeld staan op een garantiebewijs.
Het is aan de fabrikant om te melden dat een mankement niet onder de garantie valt.
Stof aan binnenzijde glaasje lijkt me wèl onder de garantie vallen.
Weinig grappigs aan verder.

1 like

Los van wel of geen garantie, vind ik het eerder lachwekkend dat we binnen deze liefhebberij een belabberde klantenservice geregeld voor lief nemen.

Of de claim van TS terecht is of niet, kan toch niemand die lange reactietijd en onmogelijkheid om een mens aan de telefoon te krijgen goed lullen bij een aankoop van >1k?

If the shoe fits, wear it.
Het is ronduit schandalig.

1 like