Geen kopzorgen meer

Wat te doen, dat is de vraag.

In m’n “zoektocht” naar een Oris Aquis naar mijn wensen , aangestoken door de diverse recente Oris topics, ben ik gestuit op een gebruikte aanbieding vanuit de VS. Een grijze 40 mm met tungsten bezel.
De verkoper wil er een bedrag van $ 950,00 voor hebben. Verz.kstn. zijn zo’n 35,00$
Aanbieder heeft ook een account op WUS, met wel 2 topics in totaal. :fearful: Op Ebay wel 200+ goede beoordelingen.
Als ik de aankoop doorzet zou ik het liefst willen dat alle invoerrechten ed. vooraf al betaald zijn (GSP).

Hebben jullie lezers enig idee/ervaring hoe dat gaat met vooruit betalingen van de taxes, en waar ik rekening mee zou moeten houden. Mijn paypal rekening is niet direct gekoppeld aan m’n privé betaalrekening.

Bvbd

Elf.

Pfff eng hoor, niet eerst kijken binnen EU ? Reken ook nog op een plus 20 %
Ik heb geen ervaring met dit "vooruit betalen"
Enig onderzoek c.q. ervaringen op dit forum lijkt mij idd wenselijk.
Succes. :+1:

1 like

Yeah I know, vandaar de kopzorg. Ik reken al met 25%, maar zou graag een preciezer getal en ervaring zien.
Op de Europeese markt geen “aanbiedingen” op dit moment. Ja ,via Chrono24 voor een krappe 1400,00 treuro (nieuw).

Elf.

Tussen de 20 en 25 % is redelijk reeel hoor, alles minder is meegenomen. :wink:

Iemand ervaring met de netto prijzen van Eugenevanbaal ??

Kan uiteraard ook via een pb.

Elf.

r u a gambler?

Inzet zeg 1000,-
en minstens twee weken peentjes zweten
met de billen dicht.

Als dat een kick is…

Grt.

1 like

Vraag aan de verkoper of hij hem voor je op eBay zet met een belachelijk hoge buy it now price maar met optie om een bod te doen, laat hem de shipping door pitney en bowes doen (eBay Global Shipping Program) zodat de invoerrechten al geregeld zijn. Dan doe je hem een bod voor 950 + 8% eBay fees, en betaal via Paypal (kopersbescherming) en je bent helemaal rond.

2 likes

Paypal biedt geen kopersbescherming als de verkoper een particulier is…staat uiteraard ergens achteraan in de voorwaarden

De "buy it now price"is 1000,00. Mijn bod was 900,00. Tegenbod van 950,00 ontvangen. Hij gaat in principe akkoord met GSP., zoals in z’n buy it now 1000, $ aanbieding staat.
Betaling via PP.

Enig idee waar ik dan op uit kom. Ik heb zelf ca. 1000,00 euro in het hoofd.

Elf.

Is dat echt zo ???

Als hij een baksteen stuurt ben ik dan de sjaak??

Elf.

Artikel 13 regelt de kopersbescherming…privetransacties worden daar uitgezonderd…men vertelt alleen niet wat men daaronder verstaat.

Wellicht dat iemand anders hier meer van weet ?

Je moet vragen aan de verkoper of ie een waarde van 20 dollar op het pakket zet. Dan heb je geen enkel probleem met bijkomende kosten.

Wel als het pakje geopend wordt :disappointed_relieved:

Is totale onzin. Paypal biedt altijd kopersbescherming.

2 likes

Wacht het artikel staat dus al op eBay, dan kun je gewoon afrekenen op dat bod van 950 dollar. Die 8% moet je toevoegen om iemand te compenseren die het anders niet op eBay zou zetten.

Als je koopt op eBay met Paypal ben je volledig beschermt, maar lees vooral de voorwaarden even door:
https://www.paypal.com/en/webapps/mpp/ua/useragreement-full#13

Ik heb geen regel kunnen vinden over andere rechten als de verkoper een particulier is of een commerciële partij.

Als ik aan jou geld overmaak (transactie naar vrienden of familie) dan is dat niet verzekerd, misschien dat @Jave dat bedoelde…

Ja, ik neem aan dat de koper geen geld over gaat maken als gift. Als je het wel als gift overmaakt, dan heb je inderdaad geen kopersbescherming. Maar dat moet je natuurlijk nooit doen als je iets van een onbekende koopt.

$20 als waarde is leuk om de invoerrechten te omzeilen, maar niet als het pakket zoek raakt en je de $20 als vervangwaarde vergoed krijgt, maar goed dat is het risico dat je neemt…

1 like

Nee ik zou het nooit als gift overmaken .

Ik heb nog een ca. 42 uur om te beslissen, als niet iemand anders de buy it now knop gebruikt.

Als het goed is krijg ik bij betalen twee rekeningen. 1 met het te betalen object en 1 met de invoerrechten geneuzel.

Elf.

Wil ik niet doen.

Elf.