Geen kopzorgen meer

Wat te doen, dat is de vraag.

In m’n “zoektocht” naar een Oris Aquis naar mijn wensen , aangestoken door de diverse recente Oris topics, ben ik gestuit op een gebruikte aanbieding vanuit de VS. Een grijze 40 mm met tungsten bezel.
De verkoper wil er een bedrag van $ 950,00 voor hebben. Verz.kstn. zijn zo’n 35,00$
Aanbieder heeft ook een account op WUS, met wel 2 topics in totaal. :fearful: Op Ebay wel 200+ goede beoordelingen.
Als ik de aankoop doorzet zou ik het liefst willen dat alle invoerrechten ed. vooraf al betaald zijn (GSP).

Hebben jullie lezers enig idee/ervaring hoe dat gaat met vooruit betalingen van de taxes, en waar ik rekening mee zou moeten houden. Mijn paypal rekening is niet direct gekoppeld aan m’n privé betaalrekening.

Bvbd

Elf.

Pfff eng hoor, niet eerst kijken binnen EU ? Reken ook nog op een plus 20 %
Ik heb geen ervaring met dit "vooruit betalen"
Enig onderzoek c.q. ervaringen op dit forum lijkt mij idd wenselijk.
Succes. :+1:

1 like

Yeah I know, vandaar de kopzorg. Ik reken al met 25%, maar zou graag een preciezer getal en ervaring zien.
Op de Europeese markt geen “aanbiedingen” op dit moment. Ja ,via Chrono24 voor een krappe 1400,00 treuro (nieuw).

Elf.

Tussen de 20 en 25 % is redelijk reeel hoor, alles minder is meegenomen. :wink:

Iemand ervaring met de netto prijzen van Eugenevanbaal ??

Kan uiteraard ook via een pb.

Elf.

r u a gambler?

Inzet zeg 1000,-
en minstens twee weken peentjes zweten
met de billen dicht.

Als dat een kick is…

Grt.

1 like

Vraag aan de verkoper of hij hem voor je op eBay zet met een belachelijk hoge buy it now price maar met optie om een bod te doen, laat hem de shipping door pitney en bowes doen (eBay Global Shipping Program) zodat de invoerrechten al geregeld zijn. Dan doe je hem een bod voor 950 + 8% eBay fees, en betaal via Paypal (kopersbescherming) en je bent helemaal rond.

2 likes