Geen kopzorgen meer

Voor paypal maakt het niet uit welke waarde er op het pakket staat . Dus of er nou 20 dollar of de echte prijs opstaat is niet relevant.

Als het pakket zoek raakt, dan krijg je namelijk gewoon het hele bedrag wat je hebt betaald terug van paypal.

Daarnaast heeft een standaard verzending sowieso geen verzekeringsdekking van 1000 dollar.
Dan moet de verkopende partij een duurdere verzendmethode kiezen met verzekering tot een bepaalde waarde, waar alleen de verkopende partij profijt van heeft als het pakket kwijt raakt.
Voor de kopende partij maakt het niet uit aangezien je gedekt bent door paypal.

Doelde inderdaad op artikel 13.3 letter a helemaal onderin…waar wordt gesproken over privetransacties…maar blijkbaar slaat dat volgens jullie op betalingen tussen privé personen…Wel lullig dat men dan begint met de zinsnede " m.u.v. aankopen van de volgende objecten:…privetransacties"

Maar goed heb ik mij in het verleden ten onrechte ongerust gemaakt bij het wat al te lang uitblijven van een pakketje van een particulier :grinning:

Valt allemaal wel mee. Je krijgt alleen een brief waarin gevraagd wordt de waarde op te geven.
Bescherming ook bij particuliere verkoop.

Uiteindelijk dekt de verzendverzekering enkel de waarde die op het pakje aangegeven wordt, en kijkt de douane naar dit aangegeven bedrag.
Denk dat het dan niet fair is om van de verkoper te verlangen een lage waarde aan te geven en daarmee ook nog eens alle risico’s te dragen wanneer een pakket “verloren” raakt, toch?

Thanks guys.

Ik ga er een nachtje over slapen.

Alle input in deze is welkom.

:+1:

Elf.

Als de referenties van die persoon goed zijn (een particulier is meestal ook wel te googlen) dan zou ik het wel aandurven. Ik heb via Ebay nog nooit problemen met Amerikanen gehad en ik bespeur hier nog geen zaken waar de alarmbellen van afgaan.

Hmmmmm, ik ook nog niet.

Alhoewel hij mij de aanbieding deed om het via WUS, waar de aanbieding ook staat, te doen. Waar ik weer geen trek in heb.

Ik heb echter nog geen naam van de aanbieder. Alleen z’n Ebay “naam”.

Elf,.

Dat ligt er maar net aan of de verkoper het verzekerd opstuurt. Dat is me niet bekend.

Ja jongens, dat weet ik ook niet. Het is wel, in de GSP zo dat tracking van het pakket mogelijk is.

Dammmmn, :tired_face:

Elf.

Als de verkoop buiten ebay om gaat hoeft de aanbieder geen percentage af te dragen. Daarmee verlies je wat veiligheid, maar zo vreemd is dat voorstel dus ook niet.

Als ik het begrijp twijfel je tussen een nieuwe Europees geleverd voor € 1.400, en een gebruikte van een particulier voor om en nabij € 1.200? Ik kan niet in andermans portefeuille kijken :smile:maar ik zou dan voor de nieuwe gaan (…)

Het zou mij deze zorgen niet waard zijn als het horloge nog nieuw verkrijgbaar is. Peace of mind is ook wat waard.

1 like

Nee, dat snap ik. Maar een baksteen affaire is wel wat meer mogelijk.

Elf.

Afblijven. Verkoper biedt alleen dit horloge aan, in principe doe ik niets via de baai met particulieren.
Staat er nu een op Chrono voor €1340 :smile:

+1

Komt het uit de VS? Daar is men nogal huiverig om iets anders dan de juiste waarde op een pakje te zetten. Federal offence of iets dergelijks.

Klopt deze heb ik ook gezien, en nog één voor iets meer.

Ik heb besloten de Ebay aanbieding te laten lopen.

Heren, bedankt voor het meedenken.

Elf.

Inderaad. Heb al twee maal een claim moeten indienen voor een privee transactie en beiden zijn netjes afgehandeld en terugbetaald door PP.

Ik heb al een aantal ervaringen met zoek raken en of niet aankomen. Zowel met prive verkopers als zakelijke verkopers. In alle gevallen heb ik gewoon mijn geld netjes teruggekregen. Daar zit hem ook de kosten in nl. Ook de vezekerde waarde wordt hierin meegenomen.

Hoe het werkt met invoerrechten voorruit betalen is simpel en zelf uit te rekenen hier op deze website.Vul hier simpelweg alle velden in en voila http://www.invoercalculator.nl . Hou rekening dat dus je verzendkosten wordt megerekend als betaalbedrag. Sommigen vragen wel tussen de 60 en 100 usd voor verzenden. Ook over dit bedrag be5aal je dus weer die 21% BTW dit even ter info en wel belangrijk.

Ook is het niet mogelijk het voorstel om het pakket te versturen twv 22 euro als je het gekocht hebt voor meer. Dit valt onder fraude en wordt direct gezien door de afhandeling via ebay, omdat je hier zelf de gegevens in moet vullen ( de verkoper ) om de vooraf betaalde invoerrechten direct te laten verrekenen. De verkoper krijgt zijn geld n.l. niet direct eigenlijk indirect. Alles is geautomatiseerd en gaat zo snel dat je dit niet in de gaten hebt. Dus omzeilen tax vergeet dit maar.

Ook al zou dir gaan is het niet in belang van de koper aangezien de verzekerde waarde 22 euro is zal dit ook worden uitgekeerd door de verzekeringsmaatschappij bij niet aankomen of defect aankomen.

1 like

Dank je wel Goedbeterbest.

En een handig ding die invoercalculator.

Ik kwam uit op ruim 1100,00 euro. Het verschil is te klein t.o.v. een nieuwe die meer hier uit de buurt kan komen.

Elf.

1 like