Apart dat je vertelt dat iets wat ik al jaren doe niet werkt…
Een verkoper is niet verplicht mee te doen aan het importkosten programma van ebay. Dit is optioneel.
Ook worden de verzendkosten NIET meegerekend door de douane bij de bepaling of je product boven of onder de vrij te importeren grens valt. Je betaalt enkel kosten over de prijs van het product plus verzendkosten als je de importvrije grens overgaat met de waarde van het product.
Het is fijn als je je zaken op een rijtje hebt voor je ze gaat verkondigen als de waarheid…
Overigens is dat verzend import programma van ebay pure oplichting. Je moet veel meer betalen dan je eigenlijk bij de douane zou moeten betalen en ebay laat je ook met pakketten die uit europa komen importkosten betalen. Echt belachelijk.
De tip om op het pakket te zetten dat de waarde €20,00 is werkt niet (altijd)
Pakketten worden meestal gewoon opengemaakt om de inhoud te checken. Als de opgegeven waarde niet overeenkomt met de waarde van de inhoud, gaan ze uitzoeken wat de juiste waarde is en tot die tijd houden ze het pakket gewoon vast. De transporteur krijgt hier ook een vergoeding voor. Dus ik verdenk ze er wel eens van dat de belangrijkste reden is om de pakketten open te maken.
De laatste keer dat dit mij overkwam kreeg ik het verzoek om de juiste waarde op te geven met daarbij een schriftelijk bewijs van de verkoper.
@GOLDFIN9ER er - Knap dat jij dit al jaren doet zie voorbeeld met de calculator met een bedrag van 100 usd en 100 usd verzenden. Omgerekend is dit ongeveer 177 euro bijkomende kosten zijn 50,15 euro.
Als je zou kunnen rekenen iets wat ik niet over jouw kan weten 21% over 177 euro is 37.17 euro inklaren 13 euro dus 50,17 euro afgerond naar beneden is 50,15. Hee dat is toevallig ook het bedrag wat de calculator uitrekend! Is dit stomtoeval @GOLDFIN9ER er?
DUS EEN CORRECTIE VAN JOU IS OP ZIJN PLAATS HOOR. BEDANKT ALVAST!
Als je reageerd en mij corrigeer dan graag ook met juiste info. En i.d.d een verkoper is niet verplicht hieraan mee te toen met vooruit betalen van de invoerrechten. Dat kan hij evt. wel aangeven. Hier heb ik ook niets over geschreven en neem aan dat dit over iemand anders gaat.
Als jij dus al jaren dit zo doet heb je dus al jaren mazzel. Ik hoop dat de instanties dit lezen voor je wellicht krijg je nog een naheffing over al je geïmporteerde handel.
Calculator
Land Verenigde Staten (USD)
Bestelbedrag1 $
100
Verzendkosten $
100
Invoerrechten2
4,2
% (Zoek)
BTW
21
%
Inklaringskosten3 €
13,00
USPS
Koers: 1 euro = $
1,13046
(21/09/15)
Bestelbedrag in euro’s € 176,92
Invoerrechten bedrag € 0 (tot €150,- vrij van invoerrechten)
BTW bedrag € 37,15
Totale bijkomende kosten € 50,15
Totaalbedrag € 227,07 (+28,35%)
O ja ik heb gerekend met de juiste wisselskoers de invoerrechten calculator wordt niet exact up 2 date gehouden van uur tot uur dit zal 2 tot 3 keer per dag normaliter zijn. Dit nog even voordat meneer @GOLDFIN9ER er hier weer over gaat morren. Excuus…
Thnx @Watchup en wat @Goldfin9er beweert is dus niet juist. Geloof mij maar dat dit correct is en als hij het altijd niet heeft hoeven betalen dan is het mazzel. Of hij heeft het al die jaren onbewust wel betaald maar nooit geweten.
Natuurlijk heb ik het zelf ook wel gehad wel meerdere keren maar dan is het er tussendoor geglipt bij de douane. Wellicht kunnen ze dan de verzendkosten niet traceren en geven ze 0 euro op. Hier moet je echter niet op rekenen. Kan een duur tegenvallertje worden.
Excuus weer meneer @GOLDFIN9ER ook hier sla je de plank weer volledig mis. Vertel nu is echt de waarheid voordat je iets schrijft of beweert! Hier hebben de forumbezoekers niets aan. Als jij teveel betaald bij ebay ergens voor “per ongeluk foutje van ebay” wat zou kunnen.Bel ebay je wordt keurig in NL te woord gestaan en ze lossen dit direct voor je op. Of schrijf een email binnen 24 uur heb je meestal reactie terug. Als er een bedrijf is die transparant is op internet dan is dit Ebay wel!
Betaal je invoerrechten die je niet hoeft te betalen kan je deze ook gewoon weer terugvorderen. Even zoeken op internet " Teveel betaalde invoerrechten terugvorderen "
Dit is geheel correct @wolfje1970 alles wordt gechecked voor zover dit mogelijk is met soms wel 600.000 tot 1.000.000+ pakketten per dag. Als ze iets niet kunnen inschatten qua waarde dan krijg je i.d.d. zo’n brief. Vetrouwen ze het nog niet dan gaan ze contact leggen met de verkoper of nemen contact op met waarde-experts die deze goederen wel kunnen analyseren.
Ik weet niet of het de afgelopen jaren is aangepast, maar ik heb enige jaren geleden toch wel degelijk succesvol aanspraak gemaakt op kopersbescherming t.o.v. een particulier.