Geen NA, maar een NSB

Yes…een Nieuwe Stalen Band voor de Oris 65.

Ik ben een beetje uitgekeken op leer…en hou gewoon van staal. Maar aangezien een 2e handsje amper te krijgen is, moest ik toch maar langs de Oris Boutique voor een nieuw exemplaar…vervelend hoor.
Eerst maar gaan klagen en zuchten vanwege de prijs, dus : Mijnheer-van-de-Oris-winkel, overtuigt U mij maar eens waarom ik straks met deze band de deur uit loop…
Ok, een beetje van de prijs af ? ( = niet genoeg )
Wat dacht u van een mooie Oris tas erbij ? ( = mwaaah )
Het Grote-Boze-Oris boek als extraatje dan ? ( = leuk, maar die heb ik al )
Goed mijnheer, dan heb ik iets heel leuks voor U…wat niet veel mensen krijgen ( = :face_with_raised_eyebrow: trigger trigger )

En vervolgens komt dit op tafel ( naast de verdomd lekkere koffie :coffee: :

Victorinox :thinking: wtf ik zit in een Oris-winkel.

Oeh…een mes. Da’s wel leuk.

:star_struck: Kijk. Dat is heel leuk.

Hatseeeee. Dit zijn de leuke cadeautjes.

En dan de band zelf : ik hou van dikke, brede, zware banden. Dus niet van deze. Deze loopt behoorlijk smal af, is akelig dun, en heeft een smalle sluiting.
Maar goed, dat is nou eenmaal het model. Als in 1965, want dat vonden ze toen mooi. Dus dan kan je gaan klagen en mekkeren, maar het is wat het is, en ze zullen het niet veranderen…dus wen er maar aan.
Zo niet, dan moet je een nieuw horloge kopen, en dat wil ik niet. Dit model, met deze uitstraling, en dan een brede dikke band erbij…nee.

En ja, het went. En uiteraard zit het heerlijk.
Is het mooier dan de leren band ? Nee. Het is anders. Dat bruin icm de blauwe plaat en de kleur van de wijzers knalt er veel meer uit dan grijs staal.
Maar dit klopt wel hoor…een mooi geheel. Klassiek. Perfect voor bij een smoking :nerd_face:
En ook wat dunner, dus het valt net wat lekkerder onder een strak boordje van je mouw.
De pennetjes zijn exact hetzelfde als 50 jaar geleden, dus geen schroefjes…en dat is mooi :

Nou nog wat artistieke foto’s met het boek erbij :

En even snel om de pols :

Een heel verhaal om een band, maar het voelt gewoon beter, past meer bij mij, and me is oh so happy.
Maarten @OrisBoutiqueAmsterdam bedank je vader nogmaals :ok_hand:t4: voor het mes en de relaxte service bij jullie…en jij nog bedankt voor het geworstel met de band ( :shushing_face: :rofl: )

82 likes

Heerlijk geschreven, gaaf mes en super combi op staal. Wat wil je nog meer

1 like

Een Aquis. :joy:

8 likes

Mooie band, ik heb hem ook en draagt heerlijk! :+1:

1 like

:point_up_2:

En juist daar gaat het toch om? Geniet er van man! :ok_hand::ok_hand:

1 like

Lekker hoor die band. Ik hou ook van staal. Draag het liefst alles op staal of nato :hugs: en leuk dat mes erbij. Die kun je in een la leggen ofzo.

2 likes

Op duiker op staal, zoals het heurt!

2 likes

Mooi verhaal en prachtige band!

1 like

Toen ik de titel van dit topic las hoopte ik eigenlijk op een soort collectief door de zwarthemden gedragen horloge. En dan een exemplaar met een dubieuze geschiedenis van een opa die het in een na-oorlogs interneringskamp heeft afgepakt, maar zeventig jaar lang is niemand in de familie bereid geweest het te dragen, totdat Belgische neef Frans de stoute schoenen aantrekt.

Maar dit is ook heel leuk. Ikzelf vind het prachtig, de aflopende band. Ik hoop dat je er nog meer aan zult wennen en er steeds blijer mee wordt. :slight_smile:

8 likes

Ha, cool. Staat hem goed. :+1:

1 like

:face_with_raised_eyebrow: die is nieuw :rofl:

Hij kán wel op rubber/leer/textiel maar is inderdaad veel mooier op staal. Ik vind die rivets ook wel leuk eigenlijk. Goed gedaan.

1 like

Ik kocht gisteren ook een band, maar mooi niet dat ik er iets bij kreeg… hmm. En dat als echte Oris fan.

1 like

Erg leuk geschreven verhaal over een stalen band! :smile:
En wat gaaf dat mes zeg :ok_hand:t2::star_struck:

2 likes

Je hebt zeker voor dat dat mes er kwam gezegd : dont mess with me :slight_smile:

3 likes

Beter je best doen :sunglasses:

Mooie band en wat een tof cadeau!!!

1 like

Grappig dat er uit de victorinox doos een oris mes komt.

De band, zeker met de foto om je pols met het boordje erbij snap ik hem direct, geslaagd de combi.

Goed gedaan, ernstig mooi.

1 like

Erg mooi.
Ik heb er al 2 op staal gehad, maar staal is wat mij betreft de enige optie op de 42mm. :slight_smile:

1 like

Kijk, dat noem ik nou onderhandelen voor gevorderden: messcherp, met het mes tussen de tanden en op het scherpst van de snede, chapeau. :ok_hand:

3 likes