Geen Rolex, dan maar een Tudor!

Na een tijdje op zoek te zijn geweest naar een geschikte Rolex Explorer ll, ben ik er afgelopen weekend achter gekomen dat de 16570 niet ‘mijn’ horloge is. Op foto’s een prachtig horloge, zeker de Polar, maar om mijn pols valt ie mij met 40mm helaas wat tegen… De nieuwe Explorer ll in 42mm is voor mij niet haalbaar dus ben ik verder gaan kijken, ook bij het zusje van Rolex.

Zo kwam ik bij de Heritage Black Bay, iets groter en hoger dan de EXll en ook binnen budget. Ik had me tot een paar weken geleden nog niet zo ingelezen in het merk Tudor, maar ondertussen redelijk bij. Kwalitatief dus dik in orde, uurwerk is een gemodificeerde ETA2824-2, dat zal ook wel goed zitten.

Hebben jullie nog tips of wellicht alternatieven voor de EXll of de BB? In de kist zitten nu de LLD, SMP300, Crepas L’Ocean en Breitling Chrono Auto, dus de duikers zijn al redelijk vertegenwoordigd…

4 likes

In dat geval zou ik voor de Speedmaster van cliogek gaan haha :wink:

1 like

Nee joh!

Doorsparen voor de nieuwe Explorer!

Dan zou ik dus juist niet voor een duiker gaan tenzij je een thema-collectie wil.

Gezien het aantal dikke klokken zou ik juist voor iets gaan met een bescheidener maat.

Ik heb nu al even de BB blue en nu pas op staalband.
Zelf ben ik ook altijd gek geweest van Rolex, maar als ik de BB naast een Sub leg, kan ik niet anders stellen dat de BB mooier is.
Dit is mijn mening, aangezien de populariteit vand de RLX Subs zal deze zeker verschillen van de meeste.
Het zijn hem vooral de wijzers die het hem doen, ik ben die gewone Mercedes-hands echt moe gezien.
Voor mij dus BLACK BAY ALL THE WAY.
De rode vind ik mooier op leder, maar de blauwe is af op staal!

2 likes

De huidige Omega eruit: master co-axial seamaster 300 erin. Zou mijn idee zijn.

Anders vind ik de speedmaster ook geen gek idee, op mooie croc strap ook prima als iets meer formeel te dragen.

1 like

Ik zou doorsparen voor de nieuwe EXII als dat het horloge is dat je het liefste wil.

Je hebt al 4 horloges, dus haast zou je niet hoeven hebben met een horloge aan te schaffen dunkt me.

De EXII werd hier laatst aangeboden voor net onder de 5k dus ik zou ook even doorsparen.
Als dat het horloge is wat je echt wilt dan zal het toch blijven kriebelen… Succes!

4.5 volgens mij zelfs !

Black Bay red… way to go en tweedehands zeker de moeite waard.
Vind je meestal rond de 2k. Enigste “nadeel”, vrij zwaar en moeilijk draagbaar op een lederen band.

Bedankt voor het wisselen van gedachten en de ideeën. De Omega Speedmaster is een schitterende klok maar ik weet niet of ik het handmatig opwinden me eigen kan maken. Dan is er nog de Speedmaster Automatic maar die heet natuurlijk niet voor niks Reduced, dus die valt voor mij ook af.

Als ik nu op Chrono24 zoek naar de EXll in 42mm vind ik in Nederland ééntje voor 5200,- en in België ééntje voor 5500,- dus fors duurder dan de 40mm versie, dus dan moet ik wel even sparen inderdaad. Volgende maand krijg ik de Stuckx The Bull ook binnen, dus ik zit (nog) niet verlegen om horloges…

Als je naar Tudor kijkt zou ik voor een Pelagos gaan!

3 likes

Explorer 1 in 39mm? iets meer dressy dan je huidige opties, maar wel sportief genoeg als daily wearer en draagt een stuk groter dan je denkt

2 likes

Blackbay heeft veel meer smoel dan een pelagos inho…

1 like

Explorer II voor 4.5k? Compleet? Dat is scherp, meneer!

Even snel zijn… de prijzen gaan weer omhoog bij onze vrienden uit Geneve. Prijslijsten staan inmiddels online.

1 like

Alles behalve de crepas verkopen en de nieuwe Exp kopen die je echt wilt

Ben 't eens met mijn voorganger, je gaat de rest straks nauwelijks meer dragen en wilt eigenlijk gewoon de nieuwe expl2.
Overigens vind ik het ook helemaal geen goed vergelijk met de BB, dat is toch een totaal ander horloge?

Dat vind ik wel meevallen eigenlijk:

1 like