Geen tijd te verliezen

In samenwerking met Stichting ALS Nederland lanceert
de Koninklijke Nederlandse Munt een bijzondere uitgifte.

Geen tijd te verliezen
Mensen die de diagnose ALS krijgen, raken al hun tijd kwijt. De klok kan niet meer stilgezet worden. Hoewel er wereldwijd onderzoek wordt gedaan naar de ziekte ALS, is de oorzaak tot op heden onbekend. Hoop op een toekomst – met een gemiddelde levensverwachting van 3 tot 5 jaar na de gestelde diagnose – is er voor de 1.500 patiënten die Nederland op dit moment telt nog niet. Er is dus geen tijd te verliezen.

Munt met special effect
Om de nieuwe campagne ‘Geen tijd te verliezen’ van Stichting ALS Nederland extra kracht bij te zetten toont de munt een klok op de voorzijde. Het bijzondere is dat deze klok niet stilstaat: de wijzer beweegt als u de munt beweegt. Dit special effect zorgt ervoor dat uw munt er vanuit elke hoek weer anders uitziet. De klok symboliseert hoe de tijd voor ALS patiënten en hun naasten voorbij tikt. Ook de keerzijde is het bewonderen waard. Hier ziet u een gedetailleerde weergave van de binnenkant van een uurwerk.

De Munt kost €12,50 en
een percentage van de opbrengst gaat naar onderzoek naar ALS, PSMA en PLS.
De munt is is geslagen in een gelimiteerde oplage van 5.000 stuks.
Max 2 stuks per persoon.

Bestellen kan hier: https://www.knm.nl/stichting-als-nederland-penning-in-coincard/nl/product/12239/

37 likes

Jammer dat ze hun logo niet op de andere kant hebben gezet

3 likes

Ja of misschien iets kleiner, maar omdat het voor een goed doel is maakt het mij niet zo uit.

3 likes

En meteen maar bestelt :+1:

3 likes

Geinig 2 besteld :pray:

2 likes

Iemand al uitgezocht welk uurwerk het moet voorstellen?

Ik heb er overigens 2 besteld. Goed doel, leuk muntje, leuk voor later :slight_smile:

1 like

Ik heb ook besteld

2 likes

#metoo

Een goed doel!

1 like

Mijn vader is aan deze verschrikkelijke ziekte overleden.
Ik heb 2 munten besteld.

4 likes

Wat een goed doel en een leuke munt.

1 like

Mooi! Besteld!

1 like

Geinig!

Heeft de munt nog een waarde. Maw kun je er ook mee betalen? (ik ga uit van niet)

Goed doel dus meteen maar besteld.

1 like

Nee, maar met een aankoop steunt je wel een goed doel en dat is ook wat waard :grin:

2 likes

Even onder de aandacht weer, op deze stille zaterdag.

Bedankt, ik heb er ook 1 besteld.

1 like

Ook ik heb er een besteld, 5 jaar geleden mijn oma verloren door deze verschrikkelijke ziekte. Het thema maakt het extra leuk :+1:t2:

2 likes

AVW doet ook mee.

Respect :+1:t2:

2 likes

Hoe meer aandacht hoe beter :+1:

Dus kom op mensen, kopen kopen kopen!

1 like

Via de Insta van @AmsterdamVintageWatches kwam ik erachter dat deze munt is uitgebracht. Mijn opa is in 2011 overleden aan deze vreselijke ziekte. Ik had graag de munt willen bestellen, maar (gelukkig) is deze al uitverkocht.

Klote ziekte

3 likes