Geen vraag over een horloge uit een erfenis, geen horloge gevonden in mijn taxi en ook geen echt of nep vraag

Wat dan wel? Even netjes voorstellen.
Lees al een tijd met plezier mee en ben sinds een jaar lid. In die veel gelezen maar niet actief meegedaan aan discussies, alleen hier en daar wat likes uitgedeeld.

Ik loop al sinds jaar en dag met een Tag heuer aquaracer 2000. Die na een heftige aanrijding en dito polijstbeurt de daily beater geworden is.

In de tussentijd nog wat modemerken en quartzen gekocht, maar daarna steeds serieuzer gaan kijken naar (automatische) horloges.

Sinds 2 jaar ben ik op zoek naar een Omega Speedmaster, via een vriend ben ik gewezen op Horlogeforum en zodoende hier terecht gekomen.
Veel geleerd in de tussentijd en mijn interesse in horloges is flink gegroeid.
Jammer dat de prijs van de Speedmaster in die 1,5 jaar gezellig meegegroeid is.
Ik heb om die reden dan ook besloten om mij niet blind te staren op de Speedmaster en mijn horizon te verbreden.
In de tussentijd heb ik een Seiko ‘Jumbo’ aangeschaft en ben daarna verder gaan kijken.
Intussen ben ik helemaal gevallen voor de vintage uitstraling van de Longines legend divers. Die heb ik na een korte zoektocht gevonden bij Meents en Bakker.

De Speedmaster is nog niet helemaal uit het hoofd maar ik denk er nu meer aan om de collectie uit te breiden met 1 of 2 andere horloges.
Weet nog niet wat voor merk of soort het mag zijn. Vind de Halios seaforth en de Baltic Bicompax goede kandidaten.

Verder in de collectie een Seiko 5je (toevallig wel uit een erfenis)
Frederique Constant Persuasion Carree Moonphase Quartz (Mag bij bereiken level 2 in de verkoop :wink: )

Bedankt voor het lezen!

Groet

Pelt

46 likes

Goede smaak heb je zeg! Mn die Baltic ( had ik nog nooit van gehoord) is prachtig! :heart:️:heart:️:heart:️ Bi-compact design!

1 like

Welkom … en mooie LLD :ok_hand:

2 likes

Welkom! Al goed bezig zo te lezen. :thumbsup:

1 like

Welkom Pelt. Was de date een bewuste of noodzakelijke keuze bij de Longines?

1 like

Bewuste keuze om binnen budget te blijven. Noodzakelijk zou je dat ook kunnen noemen maar klinkt wat negatief :wink:

2 likes

Van harte welkom Pelt! :+1: Originele topictitel! :+1: :relaxed:

1 like

Welkom hier…en die LLD😍…vind ik ook een hele mooie…Veel plezier hier🖒😊

1 like

Welkom Pelt,
Mooie collectie heb je al.
Je titel trok wel de aandacht, maar ik vind hem een beetje eh lang? :grinning:
(taxi-chauffeur?)

1 like

Mooie Tag Heuer en Longines! De Speedmaster was (is?) ook heel al lang mijn ultieme doel, maar inmiddels heb ik o.a. een mooie automatic chronograph van Tissot en een (vind ik) prachtige Oris aviator. Misschien komt er ooit wel eens een Speedmaster, maar dan moet ik wel tegen een erg leuk “gelegenheidskoopje” aanlopen.

1 like

Welkom en leuke collectie heb je al .

1 like

Welkom en mooie collectie al👍🏻

Gewoon lekker relaxed mee bezig zijn en op het gemakje naar je grail toewerken…:wink:

1 like

Ik ga je zeggen jongen, dat was de beste titel ooit, wallah.

Een verlaat welkom op de site. Die LLD is natuurlijk prachtig, en dat je je aandacht van de Speedy naar een Baltic Bicompax verlegd vind ik fantastisch. Mag het de Chrono worden of de klassieke dreizeiger?

1 like

Dat heeft hij met Bicompax al wel een beetje verklapt :wink:

1 like

Het is te vroeg.

Ik ga maar eens koffie zetten.

2 likes

Welkom :relaxed:

1 like

Die titel. :joy:

Welkom!

2 likes

Welkom hier. Een tip die ik je mee kan geven ten aanzien van de Speedmaster is om eerst voor de Bulova moonwatch te gaan. Hiermee kun je voor rond de € 400 (leer) of € 500 (staal) eens proberen hoe dat bevalt.
Uiteraard is de Bulova groter en quartz, maar is een mogelijke tussenstap die veel leden hier hebben genomen. En daarna al dan niet voor een Speedy zijn gegaan.

Ik heb hem op staal en vind hem met mijn dikkere polsen al klein uitvallen. Voor mij wordt het dus geen Speedy.

2 likes

Welkom.

1 like

Wat een leuke introductie! Welkom, Pelt.

1 like