Laatst op Marktplaats een fraaie jaren 70 Pontiac gekocht, helaas bleek het quartz-uurwerk niet meer te repareren volgens mijn horlogemaker.
binnenwerk geërodeerd. Zonde om dit horloge af te schrijven,weet iemand een oplossing?
Laatst op Marktplaats een fraaie jaren 70 Pontiac gekocht, helaas bleek het quartz-uurwerk niet meer te repareren volgens mijn horlogemaker.
binnenwerk geërodeerd. Zonde om dit horloge af te schrijven,weet iemand een oplossing?
Als je weet welk uurwerk erin zit, kun je op het internet (Ebay of warenhuizen) zoeken naar een werkend exemplaar en deze overzetten.
Zal een ESA 9180 in zitten. Heel robuust uurwerk, zie ook het topic over mijn Mido quartz. Wat noemt de horlogemaker geërodeerd? (Foto?)
ESA 9180 best kans dat ie met flink schoonmaken nog te redden is. De spoelen van de rotor laten vaak los, maar dat onderdeel is op eBay wel te vinden.
Nee. da’s alleen maar het nummer van het IC… 't kalibernummer moet ergens anders staan…
http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?00&ranfft&0&2uswk&ETA-ESA_9180
't lijkt inderdaad om een ESA 9180 te gaan…
ik ben bij 2 horlogemakers geweest maar niemand wilde het horloge onder handen nemen. zijn er misschien enthousiaste forumleden die zich eraan willen wagen?
Baat het niet dan schaadt het niet…
Als Iemand een werkende ESA 9180 kan vinden moet dat lukken… een horlogemaker zal daar geen trek in hebben… voor een hobbyist maakt dat niet uit… tijd zat… 't is geen aangenomen werk tenslotte… Ik denk dat je binnen een half uur klaar kan zijn…
Ik heb al even op de baai gekeken, en daar staan wel wat onderdelen, maar geen complete uurwerken…
Ik heb hem al ff een privé berichtje gestuurd
Zou leuk zijn als MartijnV het horloge kan redden.
Ik denk dat MartijnV de juiste man voor the Job is.
+1
Nou. Ik heb het ding gelijk maar ff uitelkaar gehaald. Inderdaad aardig verkleurd, maar het lijkt erger dan het is. Spoelen zijn nog goed, wat dat betreft dikke mazzel.
Goed schoonmaken/krabben/drupje moebius quartz olie. Vooral veel zooi rond de zwarte chip van het circuit. chip ziet er ook een beetje vreemd uit, beetje verbrand.
Toch maar schoongemaakt en uitgeprobeerd.
(jammer van die kras op het uurwerk)
Nou dit werkte! Een minuutje ongeveer.
Nou werkt ie goed! (nog ff een poosje testen)
Ziet er goed uit tot dusver
geweldig Martijn! en te gek dat je er ook foto’s van gemaakt heb
dat gaat allemaal in het digitale dossier. Nu maar hopen dat ie 't blijft doen.
Prachtig.
Dit is echt schitterend !!
wéér een klokje gered van de kliko!.. Hulde!..