Van @gekkehuus heb ik een gehavende Seiko 7002 overgenomen, die een servicebeurtje en een nieuw glaasje gaat krijgen. Maar ik heb een klein dilemma.
Ik heb verschillende vintage horloges, die ik vooral door de draagsporen aantrekkelijk vind. Zo’n gebruikt horloge heeft charme en de krasjes en butsjes laten zien dat ie al een leven achter de rug heeft. Zo heb ik bijvoorbeeld een oude opwinder met een wijzerplaat die een mooie patina heeft. Een nieuw bandje en glaasje is voor mij voldoende.
Maar nu de 7002. Die is helemaal origineel, maar een zwaar leven gehad. Ik heb inmiddels een nieuwe aftermarket bezel inlay, maar ik twijfel nog of ik deze ga gebruiken. De originele is erg beschadigd. In eerste instantie vond ik dat ie “te” beschadigd was, vandaar de nieuwe. Maar moet ik de originele wel vervangen? Wat vinden jullie?
Tja. Om eerlijk te zijn vind ik het er niet uitzien en qua waarde met dit soort horloges niet de moeite om het zo te laten. Is het een Rolex, Omega, Heuer of elk ander gerenommeerd merk, dan lekker van afblijven.
Maar in jouw geval zou ik het glaasje en insert vervangen. Belangrijkste is dat de wijzerplaat en wijzers origineel zijn en geen aftermarket.
Oude insert bewaren voor “toekomstige verkoop”.
Bezel en glas vervangen. Rest zo laten. Dial en wijzers lijken nog prima. (die van mijn 4205 zijn slechter, maar laat ik lekker zo) Servicebeurt geven en dragen die handel!
Ik vind een beetje karakter wel mooi hoor.
Lijkt me niet echt iets om over in te zitten. Je kan gewoon de bezel er af halen en die after market er opzetten en als je dat niets vindt, of weer zat bent, zet je de originele bezel er weer op. Het is geen beslissing die je nooit meer ongedaan kan maken, het is gewoon een makkelijk te verwisselen onderdeel.