Gehavend origineel of aftermarket?

Van @gekkehuus heb ik een gehavende Seiko 7002 overgenomen, die een servicebeurtje en een nieuw glaasje gaat krijgen. Maar ik heb een klein dilemma.

Ik heb verschillende vintage horloges, die ik vooral door de draagsporen aantrekkelijk vind. Zo’n gebruikt horloge heeft charme en de krasjes en butsjes laten zien dat ie al een leven achter de rug heeft. Zo heb ik bijvoorbeeld een oude opwinder met een wijzerplaat die een mooie patina heeft. Een nieuw bandje en glaasje is voor mij voldoende.

Maar nu de 7002. Die is helemaal origineel, maar een zwaar leven gehad. Ik heb inmiddels een nieuwe aftermarket bezel inlay, maar ik twijfel nog of ik deze ga gebruiken. De originele is erg beschadigd. In eerste instantie vond ik dat ie “te” beschadigd was, vandaar de nieuwe. Maar moet ik de originele wel vervangen? Wat vinden jullie?

2 likes

Lekker ff zo laten! Genieten van alle verhalen die de bezel vertelt.

En als je genoeg hebt van de inlay, kun je hem altijd nog vervangen.

Technisch in orde maken, glaasje vervangen, bezelinsert laten zitten en knallen maar.

4 likes

ander glaasje en bezel houden idd. of volledig modden.

Ik snap dat allemaal wel.
Dat zogenaamde mooie ervan.
Wabi toch?

Kan ook zijn charme hebben. Zeker.

Maar vraag mij altijd wel af. Hoe krijg(en) ze/je het zo?

Schuren ze hem wekelijks een keer over de stoep ofzo?

Maar jij bent er liefhebber van , maar toch ook weer niet?
Zo laten dan. Aftermarketbezel slaat dan helemaal nergens op…

Kijk. Zo’n duiker die jarenlang door een Spaanse strandstoelen/waterfietsen-verhuurder is gebruikt en er daardoor ‘stoer’ is komen uit te zien…

Moeilijk deze hoor… Ziet mij er dan net weer wat te ‘moedwillig’ uit…

Of die nieuwe bezel bleken…? In combinatie met de gebruikte kast dan toch cool…

Maar dan is het weer niet ‘echt’…

Moeilijk volkje zijn we toch he?:slight_smile:️:wink::wink:

4 likes

Tja. Om eerlijk te zijn vind ik het er niet uitzien en qua waarde met dit soort horloges niet de moeite om het zo te laten. Is het een Rolex, Omega, Heuer of elk ander gerenommeerd merk, dan lekker van afblijven.
Maar in jouw geval zou ik het glaasje en insert vervangen. Belangrijkste is dat de wijzerplaat en wijzers origineel zijn en geen aftermarket.
Oude insert bewaren voor “toekomstige verkoop”.

Ik vind hem prachtig zo…

Vernieuwen. ben het eens met vierport.

Elk ander gerenommeerd merk, maar in jouw geval ?, hahaha, beetje omhooggevallen ?

Bezel en glas vervangen. Rest zo laten. Dial en wijzers lijken nog prima. (die van mijn 4205 zijn slechter, maar laat ik lekker zo) Servicebeurt geven en dragen die handel!
Ik vind een beetje karakter wel mooi hoor.

Ok, tegengas: Bezel zo laten.

Plaat en wijzers zijn nog niet ver heen. Als je het glaasje vervangt ziet het er al heel anders uit. Voorbeeld:

foto van het web
Je hebt vast wel iets anders om af te wisselen als je een keer een minder afgedragen look om wilt toch?

Ja, als je het zo leest :joy:

Ging natuurlijk om het horloge :wink:

1 like

Ander glas er in en klaar.
Ziet er ruig uit :thumbsup:

Je hebt toch ook nog nette horloges?

Grt.

Ik zou hem zo laten, de mijne ziet er zo uit…

2 likes

Vervangen!!!

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Oef… Reden dat ik t niet zo op coatings heb… Dan liever m’n monster met massief stalen bezel.

Maar antwoord op je vraag: ik zou de inlay vervangen en vervagen, en de originele bewaren.

Lijkt me niet echt iets om over in te zitten. Je kan gewoon de bezel er af halen en die after market er opzetten en als je dat niets vindt, of weer zat bent, zet je de originele bezel er weer op. Het is geen beslissing die je nooit meer ongedaan kan maken, het is gewoon een makkelijk te verwisselen onderdeel.

1 like

Lekker de originele er op laten zitten en bij verkoop de nieuwe meeleveren.
Hij heeft een fraai leven en dat mag je zien

Mag bij zo’n oude duiker!

Hier in iets mindere mate maar toch ook littekens uit een vorig leven.

Caravelle uit 1976.