Gehele Tissot PRS516-lijn vernieuwd. Wat vinden we ervan?

Ik vind 'm vooral gigantisch groot, en dat op zich vind ik de grootste turnoff ever…

1 like

Ja, die had ik dus niet gezien. Ik heb weldegelijk eerst een zoekactie gedaan, voordat ik dit topic maakte. Maar deze zag ik niet bij de eerste rij resultaten (die teruggingen tot 2012)… Dus dat is wel vreemd. Anyway, dubbel topic, entschuldigung.:blush:

Prima hoor, ik ben ook niet boos haha. Het topic kwam me alleen zo bekend voor.

1 like

Tissot slaat in mijn ogen al 10 jaar de plank mis.De modellen worden steeds lelijker.

De eerste vind ik erg geslaagd! De prijzen schieten inderdaad door het plafon heen, De prijzen voor een Tissot zijn bijzonder hoog, dan eerder een Hamilton voor dit geld

Jammer.

Ik vind de eerste (automaat) eigenlijk erg mooi. Het werkje op de wijzerplaat, de subdials op 3 en 9 uur, kleine datum op 6…sportief maar niet te druk. Voor mij een verbetering across the board, misschien met uitzondering van de lugs, daar moet ik nog even aan wennen. Ik snap de prijs alleen niet goed. Zou het een soort catalogusprijs zijn waar binnen de kortste keren 40% vanaf gaat bij de online dealers?

1 like

Vind je dat?
Ik ken eigenlijk geen enkel merk waarvan ik alle modellen mooi vind en dat geldt (dus) ook voor Tissot. Maar wat mij betreft zitten er toch wel een paar heel geslaagde modellen in de huidige lijn (alle foto’s, op één na, ‘geleend’ van diverse bronnen op internet).

Vind dit mooier dan die grijze muis van een Speedmaster waar sommige mensen hier zo opgewonden van worden.:wink:

Dit vind ik toch wel een heel fraaie dress watch.

Ja en dit ga ik toch ook nooit lelijk vinden.:slight_smile:

Deze quartz chrono heb ik ook altijd leuk gevonden.

En vind m’n eigen PRS516 ook nog steeds een bijzonder geslaagd model.

Waarschijnlijk vergeet ik er nog wel 'n paar. O.k., allemaal wel modellen met een (flinke) portie retro. Maar ik vind ook de huidge T Touch-lijn en Seastar best leuk.

Nou ja, smaken verschillen, dus en da’s prima natuurlijk.
Maar aan de andere kant, kijkend naar bovenstaand rijtje, kom ik toch weer terug bij een conclusie die ik al eerder trok: De beste horloge-ontwerpen stammen uit de jaren '60 en '70. Daarvoor en daarna is het nooit meer mooier geworden, imo.

En wat betreft die prijsstijgingen. Ja, als je ziet wat veel andere merken en zeker ‘premium’-merken, zoals bijvoorbeeld zustermerk Omega al jaren doen, dan komt een (flinke) prijsverhoging voor Tissot natuurlijk ook niet helemaal uit de lucht vallen. Ze waren ook altijd wel erg lekker betaalbaar.:slight_smile: Toch zou ik, als ik de marketing voor Tissot zou doen, het iets gelijkmatiger hebben uitgesmeerd over meerdere jaren. Maar goed, gek genoeg is het in de horlogewereld in praktijk ook vaak weer zo dat wanneer een aanbieder z’n prijzen flink opschroeft, veel mensen deze horoges aantrekkelijker gaan vinden. 't blijft een bijzonder wereldje…:wink:

2 likes

Jammer dat ze de kastvorm verandert hebben. Vind hem nu niet meer op een prs516 lijken.
Hadden ze beter een nieuwe lijn met bv nummer 517 (als die er nog niet is) kunnen maken . Horloge zelf is wel mooi.

Heb er niks mee, geef mij de oude (vintage) modellen maar.

val ook omver van de prijsverhoging. Vind ze verder wel erg geslaagd.

Ja, ik vind vintage er vaak geweldig uitzien, op een plaatje. In praktijk vind ik vintage te onpraktisch en bijna altijd te klein. Dus dan maar de vintage inspired/retro modellen en dat doen ze, vind ik, bij Tissot dan wel weer leuk.:slight_smile:

Kan het volledig met je eens zijn, @TagEd. De modellijn van Tissot vind ook ik praktisch altijd spot-on.

Best leuk modellen, maar dit soort merken moeten oppassen dat ze zichZelf niet uit de mArkt prijzen…

Ik denk niet dat het zo’n vaart gaat lopen. Kom ik toch weer even terug bij zustermerk Omega. Dat was enkele decennia geleden ook maar een ‘mid-range’-merk. Maar op een bepaald moment heeft Swatch Group besloten om Omega te profileren als ‘high-end’-merk. En sinds enkele jaren bewegen de prijzen in hoog tempo richting Rolex-niveau. Ondertussen is het merk populairder dan ooit.
Bottom-line: (was het niet Bill Gates die dit zei?) ‘Mensen overschatten meestal wat er kan veranderen in vijf jaar en onderschatten wat er kan veranderen in tien jaar’. En tot slot nog een uitspraak van ondergetekende (met Omega als goed voorbeeld): ‘Never underestimate the power of marketing!’:wink:

Edit: Eigenlijk is bijvoorbeeld een merk als TW Steel ook een heel goed voorbeeld van de kracht van marketing. Een gemiddelde TWS kost meer dan een gemiddelde Tissot. Go figure!:confused:

2 likes

Ik vind de gewone, niet-chrono’s, best mooi. Alleen ben ik allergisch voor een vierkantje om de datum.

De man die alleen maar troep heeft gemaakt, heeft ie toch wel slim gedaan :wink:

1 like

goh die eerste foto , tja die is toch wel echt heel erg mooi vind ik

Goede avond, ik vind het vorige model, namelijk de blauwe dit u heeft, nog steeds de mooiste gevolgd door de nieuwe driewijzer automaat. Groetjes

1 like

De visodate en heritage lijn zijn uitzonderingen inderdaad. Ik heb zelf de PRS516 in 2006 gekocht.


Deze is veel beter in balans. De versie die erna kwam vond ik niet mooi. Het zag er een beetje iel uit.
Wat dacht je van de oude Seastar modellen? De huidige duikhorloges zijn veruit de lelijkste die ik ooit gezien heb.

1 like