Dit heb ik ook nooit begrepen waarom mensen dit fijn vinden. Waarom onnodig een 3e partij er bij betrekken, kost meer en duurt langer.
Dan hoef je geen bankgegevens te delen met een wildvreemde…
En wat kan iemand daar mee doen?
Dus de voordelen zijn vooral voor de verkoper? Maar had zelfs een koper op MP die afhaakte omdat ik geen betaalverzoek wilde/kon sturen.
Zodra je het bedrag krijgt bijgeschreven/verstuurd van/naar de rekening van de 3e partij zie je als nog onder de ‘omschrijving’ naam en rekeningnummer van de betreffende koper/verkoper waar het geld van komt of naar toe gaat.
Bij mijn ontvangst van vanmorgen zie ik echt geen details van de koper
Als ik iets op MP verkoop geef ik de koper meestal de mogelijkheid om het in Maastricht op te halen óf het te laten verzenden.
Als er voor verzenden gekozen wordt maak ik gebruik van het “betaalverzoek”, nooit van gelijk oversteken!
Krijg ook steeds vaker het verzoek om gelijk over te steken. Bijzonder irritant.
Als iemand iets wil kopen van me wil ik het geld op mijn rekening ontvangen. Niet op de rekening van een derde waar ook nog eens kosten aan verbonden zijn en waar ik dagen moet wachten op mijn geld.
iDeal or no Deal!
Hmm nu je het zegt de laatste paar betaalverzoeken staat inderdaad geen info bij. De eerste paar wel… apart
Nee, de koper betaalt die €0,40.
Bij gelijk oversteken komt daar nog een percentage bovenop.
Het gelijk oversteken is een schijnveiligheid voor de koper.
Het wordt me regelmatig gevraagd om op basis van gelijk oversteken iets op te sturen.
Prima, zodra ik zie dat de koper betaald heeft ben ik 100% zeker dat ik de betaling ontvang.
Ik vraag wel netjes of ze na aankomst van het pakket willen aanklikken dat het ontvangen is, dan krijg ik de betaling een werkdag later uitgekeerd.
Zo niet dan duurt het een week, maar je krijgt je geld.
Tenzij Postnl een keertje een foutje maakt met de tracking. Dan ben jij de Sjaak.
De pakketbezorger zet gewoon een kruisje en ramt het door de bus. Is bij mij al meerdere keren gebeurt.
tenzij ze aangeven niet ontvangen te hebben dan krijg je niets
Volgens mij kan dat niet bij track en trace.
Wordt altijd op de app aangegeven waar en wanneer t bezorgd is.
Briefje : ‘ligt in tuin’
20 minuten gezocht. Lag uiteindelijk een plastic zak (met 2 spijkerbroeken erin) onder de kap van de bbq in het broeikastje achter de berging…
Nou, niet bepaald. Het is eerder dat EBay geen voet aan de grond kreeg in NL (ook niet met Paypal overigens) omdat die Lage Landers alles gratis wilden. En slecht tegen verandering kunnen.
Dus Marktplaats blijft op het oog Marktplaats, terwijl er langzaamaan nieuwe features toegevoegd worden. Paypal, beoordelingen, meer betaalde zaken etc.
Met een artikel van een paar tientjes geen probleem maar met een kostbaar horloge zou ik het niet doen.
Het zal niet aan MP liggen maar als de verkoper aangeeft bij MP dat hij het niet ontvangen heeft krijg jij geen geld, ondanks wat je kunt aantonen via track & tracé van PostNL of DHL.
Hij kan altijd zeggen “it wasn’t me…”.
Met grote bedragen wil je geen gedoe.
Het is ook een beetje krom he:
Het geld gaat via een derde partij maar het artikel niet…het is niet zoals bij de notaris als je een huis koopt/verkoopt
Een paar weken geleden met een nagenoeg nieuw Swatch horloge deze service gebruikt. Uiteraard wat wantrouwend op de dag van aankomst maar de volgende dag had ik 150 piek op de rekening.
Het werkt wel en gaat natuurlijk in 99 van de 100 gevallen gewoon goed maar als het mis gaat wil je niet dat het om een groot bedrag gaat.
150 euro overleef je wel.
Als het gaat om bv een dure rolex dan trek je bovendien vaak ook ongure types aan die de hele trukendoos open maken.