Gelijk oversteken - Marktplaats

De pakketbezorger zet gewoon een kruisje en ramt het door de bus. Is bij mij al meerdere keren gebeurt.

tenzij ze aangeven niet ontvangen te hebben dan krijg je niets

Volgens mij kan dat niet bij track en trace.
Wordt altijd op de app aangegeven waar en wanneer t bezorgd is.

Briefje : ā€˜ligt in tuin’

20 minuten gezocht. Lag uiteindelijk een plastic zak (met 2 spijkerbroeken erin) onder de kap van de bbq in het broeikastje achter de berging…

2 likes

:joy::joy::joy:

Nou, niet bepaald. Het is eerder dat EBay geen voet aan de grond kreeg in NL (ook niet met Paypal overigens) omdat die Lage Landers alles gratis wilden. En slecht tegen verandering kunnen.
Dus Marktplaats blijft op het oog Marktplaats, terwijl er langzaamaan nieuwe features toegevoegd worden. Paypal, beoordelingen, meer betaalde zaken etc.

Met een artikel van een paar tientjes geen probleem maar met een kostbaar horloge zou ik het niet doen.
Het zal niet aan MP liggen maar als de verkoper aangeeft bij MP dat hij het niet ontvangen heeft krijg jij geen geld, ondanks wat je kunt aantonen via track & tracƩ van PostNL of DHL.
Hij kan altijd zeggen ā€œit wasn’t meā€¦ā€.
Met grote bedragen wil je geen gedoe.

Het is ook een beetje krom he:
Het geld gaat via een derde partij maar het artikel niet…het is niet zoals bij de notaris als je een huis koopt/verkoopt

Een paar weken geleden met een nagenoeg nieuw Swatch horloge deze service gebruikt. Uiteraard wat wantrouwend op de dag van aankomst maar de volgende dag had ik 150 piek op de rekening.

Het werkt wel en gaat natuurlijk in 99 van de 100 gevallen gewoon goed maar als het mis gaat wil je niet dat het om een groot bedrag gaat.
150 euro overleef je wel.
Als het gaat om bv een dure rolex dan trek je bovendien vaak ook ongure types aan die de hele trukendoos open maken.

1 like

Je hebt gelijk, nooit aan gedacht.
Maar eigenlijk komt het erop neer dat je alleen je geld niet krijgt als PostNL het pakje kwijtraakt.
Zodra het wordt bezorgd komt daar immers een melding van.
In feite was je als verkoper toch al verantwoordelijk voor de zending dus eigenlijk geen verschil, tenzij je had aangegeven dat de zending op kosten en risico van de koper zal gaan…

Product niet ontvangen?
Als de koper het product niet heeft ontvangen moet hij dit binnen zeven dagen aangeven. Er wordt dan een onderzoek ingesteld. Zodra is vastgesteld dat het product toch is ontvangen (omdat bijvoorbeeld de Track & Trace code ontvangst heeft bevestigd) wordt het geld alsnog uitbetaald aan de verkoper. Als is vastgesteld dat het product niet is geleverd en niet meer geleverd wordt, wordt het bedrag terugbetaald aan de koper.

• Let op: indien de koper niet binnen zeven dagen aangeeft of hij het product wel of niet ontvangen heeft, gaan we er vanuit dat het product wel is ontvangen en wordt het bedrag uitbetaald aan de verkoper.
2 likes

Persoonlijk opteer ik om persoonlijk langs te gaan om iets belangrijks te kopen,en zeker bij een adverteerder op MP en tweedehands sites.Tenslotte is Nederland maar een grensland van Belgie hoor:smiley:

Deze week haken al twee potentiƫle buyers af omdat ik niet mee wil doen aan dat gelijk oversteken.
Ik vraag ze netjes of ze langs willen komen, en indien dat niet mogelijk mogen ze het overschrijven en stuur ik het op.

Hebben ze geen vertrouwen in. Ja, dan houdt het op :slight_smile:
Voor twee dubbeltjes in de eerste rij en dan ook nog volle zekerheid eisen. Dikke LOL .
My way or take the high way.

3 likes

Ah, helder dat de track & trace leidend is. Dus ook al zegt de koper van niet, en de track & trace van wel, dan krijgt de verkoper toch zijn geld.

In de voorwaarden staat juist dat track & trace leidend is, ookal zegt de koper dat hij het niet ontvangen heeft.

Ah ok then I stand corrected…
Toch spannend met een kostbaar artikel maar misschien inderdaad niet verkeerd…
Ik zou als koper van een rolex toch ook met eigen ogen willen kijken naar het horloge en niet ongezien kopen. Als iemand dat wel wilt wordt ik achterdochtig

Dat zou zo moeten ja
in de praktijk flikkeren ze het van zich af waar ze maar kunnen
en geloof me, ik heb daar een heleboel ervaringen mee